7 Συμβουλές για ασφαλή νυχτερινή οδήγηση με scooter

Η οδήγηση scooter τη νύχτα έχει τα πλεονεκτήματά της, αλλά υπάρχουν και ορισμένοι περιορισμοί. Το μεγαλύτερο ζήτημα έχει να κάνει με τις συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Έτσι, τη νύχτα, ο αναβάτης πρέπει να ανησυχεί για το πώς ο ίδιος θα δει, αλλά και τι πρέπει να κάνει ώστε να τον δουν οι υπόλοιποι οδηγοί.

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

Σίγουρα η οδήγηση τη νύχτα δεν αποτελεί κάποια σκληρή δοκιμασία ή δύσκολο εμπόδιο, ωστόσο, πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή, εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζονται, κυρίως στον τομέα της ορατότητας. Yπάρχουν κάποιες μικρές παγίδες που κρύβει και οι οποίες ενδέχεται να προκαλέσουν από ενόχληση μέχρι κίνδυνο ατυχήματος. Αυτό που χρειάζεται, είναι να ακολουθήσεις κάποιες απλές συμβουλές και να φροντίσεις να είσαι πάντα προετοιμασμένος για οδήγηση τη νύχτα, ειδικά αν ταξιδεύεις και σκοπεύεις να κινηθείς στο πλημμελώς φωτισμένο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας. 



Ο νυχτερινός αναβάτης αντιμετωπίζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο. Οι δρόμοι έχουν λιγότερη κίνηση, ο αέρας είναι πιο δροσερός και οι θόρυβοι μειωμένοι. Σε αυτό το περιβάλλον, το scooter  μετατρέπεται σε κάτι περισσότερο από απλό όχημα. Είναι ένας σύντροφος που απομακρύνει τον αναβάτη από το ασφυκτικό πρέσινγκ των ευθυνών, που αποκαλύπτονται υπό το φως της ημέρας. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή, γιατί σε περίπτωση που ένας άλλος χρήστης του οδικού δικτύου δεν βλέπει έναν μοτοσικλετιστή, τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά πολύ γρήγορα. Ο μοτοσικλετιστής είναι εκτεθειμένος και η μόνη του προστασία είναι ο προστατευτικός του εξοπλισμός, αλλά κυρίως οι αντιδράσεις του. Ο αναβάτης πρέπει να είναι ορατός σε όλους τους χρήστες του δρόμου, ανά πάσα στιγμή.  



Υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία μπορούμε να προσέχουμε για να είμαστε πιο ασφαλείς.
 

1. Αν το κράνος σου διαθέτει φιμέ ή μαύρη ζελατίνα, θυμήσου να την αντικαταστήσεις με μια διάφανη κατά την οδήγηση τη νύχτα. Σε περίπτωση που ξέρεις ότι θα ξεκινήσεις μέρα και θα φτάσεις βράδυ στον προορισμό σου, φρόντισε να έχεις και τις δύο μαζί σου. Καλό είναι να τη διατηρείς καθαρή, καθώς το βράδυ, μια βρώμικη ζελατίνα προκαλεί αντανακλάσεις από τα φώτα των αυτοκινήτων.

2. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνεται από τον αναβάτη και στα οχήματα που κινούνται με απρόβλεπτο τρόπο, είτε γιατί ο οδηγός τους είναι μεθυσμένος είτε γιατί ασχολείται με κάτι άλλο ενόσω οδηγεί. Κρατηθείτε πίσω από αυτά τα οχήματα, σε μια καλή απόσταση, ώστε να έχετε περιθώριο να φρενάρετε σε περίπτωση που χρειαστεί. Στο επαρχιακό δίκτυο, έχε πάντα το νου σου για "απρόσεκτους" οδηγούς με σβηστά ή καμμένα φώτα και, κυρίως, για ζώα που μπορεί να βρίσκονται ή να πεταχτούν στο δρόμο.

3. Στο ταξίδι, η ταχύτητα στα σκοτεινά κομμάτια του εθνικού δικτύου πρέπει να είναι μικρότερη, καθώς, ακόμη κι αν βλέπεις ένα ζευγάρι φώτα μπροστά σου, δεν είναι το ίδιο εύκολο να υπολογίσεις την απόσταση, όπως συμβαίνει τη μέρα. Επίσης, ταξιδεύοντας το βράδυ, τα μάτια μπορούν να κουραστούν πολύ πιο εύκολα. Φρόντισε να κάνεις συχνές στάσεις και να τα ξεκουράζεις.

4.  Ειδικά το χειμώνα, αν ταξιδεύεις βράδυ, δεν μπορείς να βασιστείς στο καθημερινό τζιν σου για την προστασία από το κρύο. Ακόμη και μετά από μια ζεστή μέρα, η υγρασία εκτοξεύεται το βράδυ, με αποτέλεσμα ένα μη αδιάβροχο παντελόνι να μουσκέψει χωρίς να το καταλάβεις. Η ψύχρα μπορεί να επηρεάσει και εμάς καθώς οδηγούμε πιο νευρικά αν κρυώνουμε. Για να μην ρισκάρουμε να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να φοράμε τον σωστό εξοπλισμό αναβάτη και να έχουμε και αδιάβροχα σε περίπτωση βροχής.

5.  Μην ανάβεις τη μεγάλη σκάλα των φώτων αν έρχεται κάποιος από το αντίθετο ρεύμα ή προηγείται όχημα μπροστά σου. Στην περίπτωση που οι υπόλοιποι δεν σέβονται αυτό το σημαντικό κανόνα, απέφυγε την οπτική επαφή με τη μεγάλη δέσμη φωτός, είτε αυτή βρίσκεται απέναντί σου είτε στον καθρέφτη σου. Επικεντρώσουμε το βλέμμα μας στην λευκή γραμμή του δρόμου για να αποφύγουμε να θαμπώσει η όραση μας. Αυτή η γραμμή ακολουθεί την πορεία του δρόμου και έτσι θα είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε την ύπαρξη στροφής ή καμπής.

6. Στην περίπτωση που επικρατεί ολικό σκότος στο δρόμο που κινείσαι, έχε το νου στα ανακλαστικά σημεία που βρίσκονται συνήθως στην άκρη του δρόμου, αλλά και στη λευκή γραμμή στο κέντρο. Προσοχή, όμως: Μην τα εμπιστεύεσαι "τυφλά".

7.  Ελέγξουμε την απόδοση στο μπροστινό φως της μοτοσυκλέτας. Η μικρή σκάλα πρέπει να φωτίζει χαμηλά ενώ η μεγάλη λίγο πιο ψηλά και αρκετά πιο μακριά. Μπορούμε επίσης να αναπροσαρμόσουμε τις ρυθμίσεις αν τα αποτελέσματα δεν μας καλύπτουν. Αν φορτώνεις το scooter με αυτοσχέδιες λύσεις (τσάντα δεμένη με χταπόδια στο πίσω μέρος, κ.λπ.), σιγουρέψου ότι δεν καλύπτονται τα πίσω φώτα της. Σε αντίθετη περίπτωση, τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο επικίνδυνα απ´ ό,τι την ημέρα.
 

Sponsored by KYMCO
 

  • Γιωργος

    Αρκετες φορες κανω διαδρομη 80 χλμ. νυχτα ,,Το πισω φως της μοτο μου εντονο μεν αλλα μικρο και πολλες φορες οι γρηγοροι που ερχονται πισω ..τι να πω .. δεν τους ειναι επαρκες στο θεμα ορατοτητας..με ενα γιλεκο κιτρινο με ανακλαστικες λωριδες γινεσε φαρος φωτος.. και σε αποφευγουν γιατι κανεις δεν θελει να εμπλακει σε ατυχημα ...κοστιζει δε παμφθηνα...

      8