Και όμως, μπορείτε να τα βρείτε! Η αγορά μεταχειρισμένου δικύκλου φοβίζει τους περισσότερους αναβάτες, αλλά στη πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη υπομονή και «χτένισμα» της αγοράς. Ευκαιρίες όντως υπάρχουν και σας «γλιτώνουν» ένα σημαντικό ποσό χρημάτων.
Εντάξει, θα συμφωνήσουμε στο ότι οι καινούργιες μοτοσικλέτες έχουν άλλη χάρη, όμως δεν έχει ο καθένας από εμάς τη δυνατότητα να διαθέσει άμεσα το ποσό των χρημάτων για ένα scooter (στη συγκεκριμένη περίπτωση) «του κουτιού». Η αγορά των μεταχειρισμένων αποτελεί μια ενδεδειγμένη λύση, στη περίπτωση όπου το πνεύμα είναι πρόθυμο, η δε τσέπη όμως…«ρηχή».
Πολλοί μοτοσικλετιστές αντιμετωπίζουν την αγορά μεταχειρισμένου με διστακτικότητα, θεωρώντας πως δύσκολα μπορεί να βρεθεί κάτι πραγματικά αξιόλογο. Και «αξιόλογο» στη περίπτωση μας σημαίνει ένα καλοσυντηρημένο scooter, με λίγα σχετικά χιλιόμετρα και σε προσιτή τιμή. Η αλήθεια είναι πως στην αγορά μεταχειρισμένου η υπομονή και το ενδελεχές ψάξιμο αποτελούν τις «αξίες» με τη μεγαλύτερη βαρύτητα και βασικά στοιχεία της μεθοδολογίας που θα οδηγήσει στην επιτυχία.
Εμείς από τη πλευρά μας δεν μπορούμε να σας αλλάξουμε την ιδιοσυγκρασία σας, αλλά μπορούμε να σας προτείνουμε πέντε scooter τα οποία αξίζει να ψάξετε ως μεταχειρισμένα στην αγορά.
Aprilia Sportcity 250 ie
Το Sportcity ως προς τη φιλοσοφία του διαχωρίζεται από τον ανταγωνισμό, καθώς σε αντίθεση με τα περισσότερα 250άρια στρέφεται εμφανώς προς την ικανοποίηση των αστικών μετακινήσεων, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα κοντινά ταξιδάκια. Σε ότι αφορά στη σχεδίαση, οι μαζεμένες διαστάσεις, η αιχμηρή μάσκα και οι πλούσιες, προκλητικές καμπύλες σο υπόλοιπο τμήμα συνθέτουν ένα αρμονικό σύνολο, το οποίο απογειώνουν αισθητικά οι προσεγμένες λεπτομέρειες. Ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Το πάνελ των οργάνων είναι πλήρες, με την ψηφιακή οθόνη να παρέχει όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση, η σχάρα πρακτική, ενώ στο ντουλαπάκι υπάρχει υποδοχή για φορτιστή τηλεφώνου. Η μαλακή και φαρδιά σέλα θα υποδεχτεί τον οδηγό χωρίς να τον κουράσει, αλλά θα τον βάλει σε συγκεκριμένη στάση, χωρίς να του επιτρέπει τις μετακινήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο στην ποδιά, καθώς είναι περιορισμένος και τα κάτω άκρα του οδηγού τοποθετούνται σε συγκεκριμένες γωνίες. Το ισχυρότατο μοτέρ και η υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά συνδυάζονται σε ένα εξαιρετικά compact πακέτο με ελαφριά αίσθηση, έντονα sport στοιχεία και προηγμένη τεχνολογία, μετατρέποντας το Sportcity σε ένα καθαρόαιμο «μαχητή» πόλης.
Derbi GP1 250
Το GP1 είναι ένα καθαρόαιμο sport scooter, με ό,τι θετικό και αρνητικό αυτό συνεπάγεται. Ο χαρακτήρας του όμως, γίνεται αισθητός και από τη γενικότερη εμφάνισή του. Από το μονό, κάθετα τοποθετημένο αμορτισέρ, μέχρι την αισθητική των οργάνων, από τις αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές, μέχρι τους μικρούς τροχούς και από το τιμόνι που θυμίζει κλιπόν (!), μέχρι τους μινιμαλιστικούς καθρέφτες, το 250άρι Derbi «προειδοποιεί» ότι δεν πρόκειται για ένα αδιάφορο μεταφορικό μέσο.
Εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ότι η άνεση δεν ανήκει στις προτεραιότητες του GP1. Η σέλα είναι ψηλή και σχετικά σκληρή, στέλνοντας μπροστά το σώμα του αναβάτη. Ο χώρος για τα πόδια είναι σχετικά μικρός και η πίσω ανάρτηση στέλνει βίαια κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος στη μέση του αναβάτη. . Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και μικροπράγματα, ενώ και στην ποδιά υπάρχουν τρία ντουλαπάκια, με χώρο ακόμη και για κέρματα! Το εν λόγω μοντέλο, απευθύνεται σε όσους αναζητούν τη συγκίνηση της sport οδήγησης, κάνοντας κάποιους συμβιβασμούς στους τομείς της άνεσης και της πρακτικότητας. «Άμεση απόκριση του γκαζιού», «Δύναμη από χαμηλά», «Άκαμπτο πλαίσιο» και «Εύκολο πλάγιασμα στη στροφή» είναι από τα βασικά κεφάλαια του μανιφέστο του. Ο κινητήρας του είναι γραμμικός και «τρίζει τα δόντια του» από χαμηλά, τροφοδοτώντας το scooter με δύναμη, ενώ η μετάδοση φροντίζει ώστε η παραμικρή εντολή στο γκάζι να υλοποιείται άμεσα. Το άκαμπτο πλαίσιο και οι σκληρές ρυθμίσεις των αναρτήσεων το καθιστούν υπάκουο στις στροφές και θα πλαγιάσει με όση ασφάλεια του παρέχουν οι 14άρηδες τροχοί του.
Kymco People 200 S
Πρόκειται για ένα scooter όμορφο και πρακτικό, το οποίο μπορεί να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια στην πόλη, χάρη στις ικανοποιητικές του επιδόσεις, τη λεπτή σιλουέτα του και τους 16άρηδες τροχούς του. Οι γωνίες και οι έντονες ευθείες γραμμές είναι τα βασικά γνωρίσματα της σχεδιαστικής προσέγγισης του Kymco. Οι καμπύλες λάμπουν δια της απουσίας τους και η ουρά είναι αρκετά αιχμηρή. Η διακριτική -σχεδόν αόρατη- στήριξη μέσης βοηθά τα μέγιστα, διαχωρίζοντας παράλληλα τις θέσεις οδηγού-συνεπιβάτη. Ο δεύτερος, μάλιστα, δε θα πρέπει να θεωρηθεί γκρινιάρης, αν κάνει μικρά παράπονα για το μέγεθος της σέλας που του αναλογεί, αλλά και για την κακή τοποθέτηση των μαρσπιέ (θα βόλευε να ήταν λίγο πιο πίσω). Το τίμημα των τροχών των 16 ιντσών πληρώνει ο χώρος κάτω από τη σέλα, ο οποίος δεν είναι αρκετός, ώστε να τοποθετηθεί μέσα του ένα full face κράνος. Ωστόσο, τα μικροπράγματα θα τοποθετηθούν σε αφθονία, είτε κάτω από τη σέλα, είτε στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Ο γάντζος στην ποδιά, τέλος, θα φιλοξενήσει μία τσάντα, χωρίς καν να ενοχλήσει τον αναβάτη. Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις του κινητήρα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, το μικρόσωμο scooter θα κινηθεί γρήγορα και ευέλικτα, καθώς σχεδόν τίποτα δεν είναι ικανό να κόψει την ορμή του. Επιπλέον, θα κινηθεί άνετα, ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα του, ιδιαίτερα στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα των στροφών. Θα είναι από τα πρώτα που θα ξεκινήσουν στο φανάρι και θα συνεχίσει δυναμικά, μέχρι οι στροφές να ανέβουν, ωστόσο, μιλάμε για ένα scooter πόλης και στο «γήπεδό» του θα παίξει εξαιρετικά.
Piaggio Beverly Cruiser 250
Με ρετρό αισθητική που φέρνει στο νου εικόνες από άλλες εποχές αλλά χωρίς καμία διαφορά ως προς τα μηχανικά του μέρη, το Cruiser αποτελεί άλλη μία έκδοση του Beverly 250, η οποία απευθύνεται σε αυτούς που νοσταλγούν το design των περασμένων 10ετιών αλλά δεν είναι πρόθυμοι να αποχωριστούν τη σύγχρονη τεχνολογία. Ουσιαστικά, οι διαφορές μεταξύ της «κλασικής» έκδοσης και του Cruiser είναι κυρίως αισθητικής φύσης. Το μεγάλο στρογγυλό φανάρι που δεσπόζει στο γυμνό πλέον τιμόνι, τα νέα αναλογικά όργανα και φυσικά οι άφθονες ποσότητες χρωμίου που καλύπτουν τα παραπάνω αλλά και πολλές από τις λεπτομέρειες του μοντέλου είναι οι βασικές διαφορές των δύο Beverly. Το Cruiser, τέλος, διαθέτει και νέο πιο κλασικό πίσω φτερό, και κάπου εδώ κλείνει ο αισθητικός κύκλος. Η ζελατίνα επίσης, λάμπει δια της απουσίας της, ενώ στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί μία νέα και μεγαλύτερη σχάρα. Τα δύο τελευταία είναι που κάνουν και τη διαφορά όσον αφορά στον τομέα της πρακτικότητας. H άνεση και οι χώροι του Cruiser δεν έχουν διαφορές σε σχέση με την απλή έκδοση. Η σέλα είναι άνετη για δύο άτομα και ο χώρος για τα πόδια ικανοποιεί. Κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει ένα jet κράνος, ενώ στην ποδιά υπάρχει και γάντζος για μεταφορά τσάντας. Στο δρόμο ό,τι ξέρουμε για το απλό μοντέλο ισχύει και για το cruiser. Η ισχύς του, το βάρος του, τα φρένα και οι αναρτήσεις, ακόμη και η απόκριση του γκαζιού παραμένουν ίδια. Τέλος, οι αναρτήσεις, αν και ρυθμισμένες με γνώμονα την άνεση, είναι αρκετά σφιχτές και κρατούν το μοντέλο σταθερό υπό κλίση αλλά και κοντά στην τελική του.
SYM HD 200 Evo
Με σύγχρονη εμφάνιση που θα βρει απήχηση τόσο στο νεανικό, όσο και στο μεγαλύτερο σε ηλικία κοινό, το SYM HD 200 Evo αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση που συνοδεύεται και από μία εξίσου ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς. Η άνεση που προσφέρει το 200άρι scooter είναι άκρως ικανοποιητική, με τη σέλα να τοποθετεί σωστά τον αναβάτη και να αφήνει και αρκετό χώρο και για το συνεπιβάτη. Παρά την ύπαρξη 16άρηδων τροχών, το μοντέλο διαθέτει και αρκετά καλούς χώρους. Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, ένα full face κράνος θα χωρέσει κάτω από τη σέλα, αρκεί να μη διαθέτει αεροδυναμικά βοηθήματα. Για περισσότερα πράγματα το «παρών» δίνει ένα γάντζος στην ποδιά για τη μεταφορά τσαντών και μία μεγάλη σχάρα που φέρει ενσωματωμένες και τις χειρολαβές για τα χέρια του αναβάτη. Οι αναρτήσεις του HD 200 Evo λειτουργούν πολύ καλά φιλτράροντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να χαρακτηρίζονται μαλακές. Το στιβαρό πιρούνι διαθέτει σφιχτή ρύθμιση και συμβάλλει στη σταθερότητα του συνόλου ακόμη και υπό κλίση, ενώ τα διπλά αμορτισέρ στο πίσω μέρος δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ακόμη και με δύο άτομα πάνω στη σέλα. Τα φρένα βρίσκονται επίσης σε πολύ καλό επίπεδο, με το πίσω να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης, ενώ το μπροστινό μπορεί να χρησιμοποιηθεί μονάχα σε καταστάσεις… υψηλότερων απαιτήσεων. Η «σβέλτη» συμπεριφορά του στην πόλη ενισχύεται και από την απόδοση του κινητήρα, ο οποίος θα δείξει τα δόντια και σε πιο ανοιχτούς δρόμους, όπου θα μπορέσει να διατηρήσει σχετικά υψηλές ταχύτητες για τον κυβισμό του.