Με την έκδοση ΧΤ, η τρίτη γενιά του V-Strom 650 υπόσχεται να μας ταξιδέψει άνετα και γρήγορα σε νέους προορισμούς. Πλέον έχει αποκτήσει εμφάνιση κι εξοπλισμό, που υπόσχεται εκτός δρόμου εξορμήσεις για να ζήσουμε μια εντελώς νέα εμπειρία μαζί του. Ο κινητήρας των 645 κυβικών εκατοστών, με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το V-Strom 650 XT, είναι τετράχρονος, υδρόψυκτος V-2 με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, απόδοσης 69.7 ίππων στις 8.800 σαλ και 6,3 κιλών ροπής στις 6.500 σαλ. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το traction control, η παρεμβατικότητα του οποίου μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο επίπεδα ή να απενεργοποιηθεί τελείως.
Στον τομέα των αναρτήσεων έχουμε ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χιλιοστών εμπρός, χωρίς ρυθμίσεις, ενώ το πίσω αμορτισέρ μπορεί να ρυθμιστεί ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων, αλλά και την απόσβεση επαναφοράς. Για την επιβράδυνσή του, έχουν επιστρατευτεί δύο δίσκοι 310 χιλιοστών με διπίστονες δαγκάνες εμπρός και ένας δίσκος 260 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Το δικάναλο ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.