LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η αισθητική του Tuono κατάφερε να κλέψει καρδίες, επιθετικό και brutal έδειξε τον τρόπο για το πώς πρέπει να είναι αισθητικά, μια επιτυχημένη μοτοσικλέτα της κατηγορίας.

Η θέση οδήγησης είναι διαφοροποιημένη από την αντίστοιχη του Superbike της εταιρείας με ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι και την διαφορετική θέση των μαρσπιέ.

Ο δικύλινδρος κινητήρας του Tuono είναι ένα ακόμα δυνατό σημείο της κατασκευής. Ισχυρός και με υπέροχο ήχο καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις.

Τα γονίδια από την Superbike μοτοσικλέτα της εταιρείας έχουν σαν αποτέλεσμα την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του Tuono.

Ο προπομπός των Streetfighter

Γυμνές μοτοσικλέτες υπήρχαν πριν η Aprilia παρουσιάσει το πρώτο Tuono 1000R. Το δημιούργημά της, όμως, έδειξε σε όλους ότι ο κόσμος δεν αναζητά απλά μια μοτοσικλέτα δίχως φέρινγκ, αλλά μια μοτοσικλέτα που να διαθέτει και «τσαμπουκά». Παρακάτω σας δίνουμε μια λεπτομερή ανάλυση αυτής της μοτοσικλέτας-σταθμού.

 
Tιμή: 10.000- 10.800 ευρώ

Με την παρουσίαση του πρώτου Tuono, η Aprilia κατάφερε να επαναπροσδιορίσει τα χαρακτηριστικά των γυμνών μοτοσικλετών. Η αρχή φυσικά είχε γίνει από μια άλλη ιταλική εταιρεία, την Ducati με το Monster της, αλλά το τελευταίο παρέμενε στην παραγωγή πολλά χρόνια σχεδόν ίδιο και «όχι τόσο σύγχρονο». Το πρώτο της οικογένειας των Tuono πέρασε για πρώτη φορά τις πύλες του εργοστασίου του Noale το 2002 και ανανεώθηκε εκ βάθρων το 2006. Η μοτοσικλέτα που κατέστη και παραμένει μέχρι σήμερα ορόσημο στην κατηγορία των «γυμνών», διέθετε χαρακτηριστικά που δεν έβρισκες στον υπόλοιπο ανταγωνισμό: κινητήρα μεγάλων επιδόσεων, κορυφαίο περιφερειακό εξοπλισμό και πλαίσιο πανομοιότυπο με του RSV. Όλα τα παραπάνω μαζί με την πικάντικη αισθητική του Tuono, είναι που συντέλεσαν να τοποθετηθεί το μοντέλο σε εξέχουσα θέση στη συνείδηση του κόσμου της μοτοσικλέτας.

Αισθητική
Αναμφίβολα, το Tuono είναι μια εντυπωσιακή μοτοσικλέτα. Η μάσκα του είναι επιθετική και οι Ιταλοί κατάφεραν να την παντρέψουν εξαιρετικά με το υπόλοιπο σύνολο. Οι ομοιότητες με το superbike μοντέλο της εταιρείας είναι πολλές, με χαρακτηριστικότερες το σύνολο της ουράς και το εμπρός φωτιστικό σώμα. Το ευτραφές πλαίσιο κεντρίζει το ενδιαφέρον του παρατηρητή, ενώ οι επιμελώς ατημέλητες κολλήσεις του πλαισίου χαρίζουν δυναμισμό στην κατασκευή.

Άνεση /εργονομία
Το Tuono δεν αποτελεί μια μαλθακή μοτοσικλέτα και σε αυτό συνηγορεί και η θέση οδήγησης. Μπορεί το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι και η διαφορετική θέση των μαρσπιέ να χαρίζουν μια πιο άνετη στάση στο σώμα, αλλά τα Superbike γονίδια δεν κρύβονται. Η σέλα είναι σκληρή και σε συνδυασμό με τη σφιχτή λειτουργία των αναρτήσεων, η άνεση δεν είναι το δυνατό σημείο της κατασκευής.

Κινητήρας
Ο κινητήρας που έχει τοποθετηθεί, είναι όμοιος με αυτόν που κινεί και τα RSV και αυτό από μόνο του αρκεί για να πάρετε μια ιδέα για τις επιδόσεις του. Μάλιστα, οι μηχανικοί της Aprilia κατά τη μεταφορά του στο γυμνό μοντέλο επενέβησαν ελάχιστα, προκειμένου να βελτιωθεί η καμπύλη ροπής στις χαμηλές σ.α.λ. Η μέγιστη απόδοση είναι στους 139 ίππους στις 9.500 σ.α.λ., ενώ εντυπωσιακό είναι και το νούμερο της ροπής στα 10,9 kgm στις 8.500 σ.α.λ. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ικανή ακόμα και στο ρελαντί να ξυπνήσει τις αισθήσεις. Ανατριχιαστικοί κραδασμοί, «γαργαλιστική» χροιά του κινητήρα και απόδοση που κόβει την ανάσα, τοποθετούν το Tuono πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των φαν στις μοτοσικλέτες του είδους.

Οδηγώντας
Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στη σέλα του Tuono 1000R γίνεται φανερό αυτό που αναφέρει η Aprilia στο press kit της μοτοσικλέτας, ότι δηλαδή πρόκειται για ένα RSV δίχως πλαστικά και με ψηλό τιμόνι. Το στιβαρό πλαίσιο είναι υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό για την τόσο καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, στην οποία συντελεί σημαντικά και το σύστημα απόσβεσης. Τα φρένα φέρουν την υπογραφή της Brembo και αυτό αρκεί για να φανερώσουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους. Η δύναμη και η αίσθηση περισσεύουν, αποτελώντας ένα ακόμα hot spot της μοτοσικλέτας.

Συνολικά
Το Tuono είναι μια μοτοσικλέτα-σταθμός, μιας και ουσιαστικά δημιούργησε μια νέα σχολή γυμνών μοτοσικλετών, παραγωγής, αυτή των streetfighter. Η οδική του συμπεριφορά και οι επιδόσεις του είναι δύο από τα δυνατά χαρακτηριστικά της κατασκευής. Η brutal αισθητική είναι ένα ακόμα στοιχείο για το οποίο το μοντέλο έχει γίνει ιδιαίτερα αγαπητό.

Τι να προσέξετε
Ο κινητήρας τους Tuono δεν παρουσιάζει έντονα προβλήματα αξιοπιστίας. Ελέγξτε προσεκτικά τον πίσω κύλινδρο για διαρροές λιπαντικού. Επίσης, ο συμπλέκτης σε ορισμένα μοντέλα εμφανίζει μια δυσλειτουργία. Δώστε λίγη παραπάνω προσοχή στην ομαλή εμπλοκή του και στο αν απομονώνει ικανοποιητικά.

Τι να αλλάξετε
Το Tuono 1000R είναι μια εντυπωσιακή και ιδιαίτερα σύγχρονη μοτοσικλέτα. Ο περιφερειακός εξοπλισμός που φέρει, επίσης είναι κορυφαίος, συνεπώς δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που χρήζουν αλλαγής για πιθανή βελτίωση. Ωστόσο, ένα ζευγάρι τελικών θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο τον ήχο και τις επιδόσεις του μοντέλου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4Τ, 2Κ, 8B, Y/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.) 997,62
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.)139/9.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 10,9/8.500
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Συμπίεση 11,8:01
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 19
Εκκίνηση Μίζα
Διαστάσεις
Μήκος (χιλ.) 2.025
Πλάτος (χιλ.) 830
Ύψος σέλας (χιλ.) 810
Μεταξόνιο (χιλ.) 1.410
Φρένα- Ελαστικά
Ελαστικά μπροστά 120/70/17
Ελαστικά πίσω 180/55/17
Φρένα μπροστά Δ/320 χιλ.
Φρένα πίσω Δ/220 χιλ.

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Yamaha FZ1
Η Yamaha με το FΖ1 ακολούθησε την επιτυχημένη συνταγή της Aprilia, βασιζόμενη στο πλαίσιο και στον κινητήρα του επιτυχημένου YZF R1 για τη δημιουργία του γυμνού της μοντέλου. Το FZ1 αποτελεί ένα Tuono made in Japan, μιας και έχουν αρκετές, κοινές αναφορές στη φιλοσοφία τους.

Honda CB 1000R
Το CB 1000R είναι μια ανατρεπτική γυμνή μοτοσικλέτα, κάτι για το οποίο ευθύνεται η αισθητική της. Δεν είναι τυχαίο πως για τη σχεδίασή της οι Ιάπωνες ζήτησαν βοήθεια από Ιταλούς σχεδιαστές. Βελούδινη λειτουργία του κινητήρα και φιλική συμπεριφορά είναι τα στοιχεία που την χαρακτηρίζουν.

Kawasaki Z 1000
Το Ζ αποτέλεσε σταθμό για την κατηγορία γυμνών μοτοσικλετών από την Ιαπωνία. Η Brutal αισθητική του, σε συνδυασμό με τη δύναμη του κινητήρα, γρήγορα το έκαναν αγαπητό. Δίχως να διαθέτει κορυφαίο περιφερειακό εξοπλισμό, καταφέρνει ως σύνολο να είναι ομοιογενές.

 

??? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ