LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΜTX: Yamaha FZ6 Fazer

To FZ6 Fazer αποτελεί μια ατίθαση street μοτοσικλέτα που μπορεί να εκτελέσει τα all-round καθήκοντα της με ευκολία, αλλά με ένα διαφορετικό τρόπο απ’ ότι οι υπόλοιπες μοτοσικλέτες της κατηγορίας του. Γιατί ο πρακτικός και φιλικός χαρακτήρας της, κρύβει κάποια supersport γονίδια.

 
Το πρώτο Fazer με το ατσάλινο πλαίσιο και τον κινητήρα του Thundercat αποτέλεσε τη μοτοσικλέτα που ανέδειξε την κατηγορία των street μοτοσικλετών. Σύντομα έγινε δημοφιλές, μιας και είχε πολυμορφικό χαρακτήρα, αλλά και δυναμικό προφίλ. Η δεύτερη ουσιαστική αλλαγή του μοντέλου μπαίνει πίσω από τις βιτρίνες το 2004 (το 2000 μεσολάβησε ένα facelift του πρώτου μοντέλου). Το νέο Fazer, λοιπόν, εκτός από το όνομα, δεν το συνέδεε τίποτα άλλο με το προγενέστερο μοντέλο. Σύγχρονη και επιθετική αισθητική, κινητήρας δανεισμένος από το YZF R6 και πλαίσιο αλουμινίου στην αρχιτεκτονική των superbikes! Το καλόβολο Fazer του παρελθόντος, μετά από εντατική γυμναστική, άλλαξε την προσωπικότητά του και από το φιλήσυχο πνεύμα που διέθετε, μεταμορφώθηκε σε μια ανήσυχη ύπαρξη.

Αισθητική: streetfighter…

Αν οι υπόλοιπες μοτοσικλέτες της κατηγορίας του Fazer αποκαλούνται street, αντιπαραθέτοντας την αισθητική της μοτοσικλέτας της Yamaha εύκολα της προσάπτεις τον τίτλο του streetfighter. Αιχμηρό, κωνοειδές φέρινγκ, μίνιμαλ ουρά με ενσωματωμένα τελικά εξατμίσεων, racing πίνακας οργάνων, μυώδες ρεζερβουάρ… και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. Το Fazer είχε αποτάξει από πάνω του το συμπαθές και γλυκό ύφος του παρελθόντος και έκανε σαφές από πολύ νωρίς ότι πρόκειται για μια street μοτοσικλέτα που όμως διέθετε έντονο ταμπεραμέντο. Άλλωστε, κοιτώντας το ευτραφές, καλοσμιλεμένο πλαίσιο και εξετάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, γίνεται σαφές τι ακριβώς πρεσβεύει η δεύτερη γενιά του μοντέλου.

Άνεση/χώροι: στα μέτρα της κατηγορίας

Αν και με περισσότερα σπορτίφ χαρακτηριστικά από το ένδοξο παρελθόν του, το Fazer διατηρεί την άνετη θέση οδήγησης. Η όρθια στάση του σώματος, οι ανοικτές γωνίες που δημιουργούν τα γόνατα πατώντας στα μαρσπιέ και η φυσική στάση που στηρίζονται τα χέρια στο τιμόνι συνδράμουν στην πολύωρη και απροβλημάτιστη παραμονή στη σέλα του. Ο συνεπιβάτης απολαμβάνει μια εξίσου άνετη θέση οδήγησης, ενώ έχει στη διάθεσή του και εργονομικές χειρολαβές.

Κινητήρας: με σπορ γονίδια

Ο κινητήρας που τοποθετήθηκε στο Fazer του 2004 προερχόταν από το σκληροπυρηνικό R6. Μικρότερος σε εξωτερικές διαστάσεις, ελαφρύτερος και πιο δυνατός, ταυτίστηκε απόλυτα με το νέο concept του Fazer. Φυσικά, οι μηχανικοί της Yamaha έκαναν επεμβάσεις στα σημεία για να μπορέσει να εναρμονιστεί στα καινούργια δεδομένα χρήσης του. Τα έντονα γονίδια του παρελθόντος δεν μπόρεσαν να «αποστειρωθούν» και έτσι ο κινητήρας, αν και έγινε αρκετά πιο φιλικός στη συμπεριφορά του, δεν κατάφερε να αποκτήσει την απαιτούμενη δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. περιστροφής του.

Οδηγώντας: street και επιθετικό

Κοιτώντας την αισθητική του Fazer και πραγματοποιώντας μερικά χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του, γρήγορα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα αλλιώτικο street. Οι γενικές αρχές της κατηγορίας που τάσσεται φυσικά και υπάρχουν, είναι άνετο παρέχει και καλή προστασία από τον αέρα, αλλά διαφέρει από τον ανταγωνισμό του, φέροντας περισσότερο επιθετικά χαρακτηριστικά. Το άκαμπτο πλαίσιό του και το σφιχτό στήσιμο των αναρτήσεων, από νωρίς σου δηλώνουν ότι οι χαλαρές βόλτες δεν είναι και το δυνατό σημείο του. Όσο πιο επιθετικά το χειριστεί ο οδηγός τόσο πιο υπάκουο εκείνο θα γίνει. Τα φρένα παρέχουν καλή αίσθηση και αποδεικνύονται αποτελεσματικά κάτω από όλες τις συνθήκες. Το Fazer, διαθέτοντας έξυπνη και μελετημένη γεωμετρία, θα δείξει τις πραγματικές του χάρες στον επαρχιακό δρόμο, αλλά και στο ταξίδι, λόγω της ακλόνητης συμπεριφοράς του.

Συμπέρασμα: νεανικό!

Το Fazer, λόγω αισθητικής και κυρίως λόγω του χαρακτήρα που διαθέτει, απευθύνεται σε ένα νεαρότερης ηλικίας κοινό που αναζητά μια street μοτοσικλέτα με σπορτίφ χαρακτηριστικά που να μπορεί να αντεπεξέλθει σε επιθετικότερη οδήγηση. Οι όποιες αδυναμίες του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ. ανταμείβονται με την απόδοσή του ψηλά, ενώ το «σφιχτό» στήσιμο θα χαρίσει χαμόγελα στον οδηγό κάθε φορά που θα αποφασίζει να του φερθεί όπως του αρμόζει.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, 16Β, Y/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 600
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): 98/12.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 6,4/10.000
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Συμπίεση: 12,2:1
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 19
Εκκίνηση: Μίζα
Μήκος (εκ.): 2.095
Πλάτος (εκ.): 750
Ύψος σέλας (εκ.): 795
Μεταξόνιο (εκ.): 1.440
Βάρος (κιλά): 187
Ελαστικό εμπρός: 120/65-17
Ελαστικό πίσω: 180/55-17
Φρένα εμπρός: 2Δ x 298
Φρένα πίσω: Δ x 245
Τιμή: 4.100-3.690

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ