LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πάνω στο SR Max μπορείς να καθίσεις με τρεις διαφορετικούς τρόπους: «επιθετικά» με κλίση προς τα εμπρός, «χαλαρά» με το κορμί ίσιο και «αραχτά» στηριζόμενος πίσω.

Είτε μέσα, είτε έξω από την πόλη, το SR Max θα κινηθεί με ζωντάνια, ευελιξία και sport διαθέσεις.

Ο γνωστός Quasar των 278 κ.εκ. διαθέτει ζωντάνια από χαμηλά και διάρκεια ψηλά.

Η τάπα του ρεζερβουάρ είναι αεροπορικού τύπου, γεγονός που γλιτώνει τον αναβάτη από το βίδωμα-ξεβίδωμα.

Κάτω από τη σέλα του SR Max θα χωρέσουν δύο jet κράνη ή ένα full face.

Η ήδη ψηλή ζελατίνα μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο ακόμη πιο ψηλές θέσεις, χειροκίνητα.

Ο πίνακας οργάνων επεκτείνεται και στο τιμόνι και διαθέτει, εκτός των άλλων, ενδείξεις για μέγιστη και μέση ταχύτητα, καθώς και για την αυτονομία.

Πρώτη δοκιμή: Aprilia SR Max 300 i.e.

Δοκιμάζουμε το SR Max 300 i.e. και διαπιστώνουμε πως συνδυάζει πράγματα από δύο διαφορετικούς κόσμους. Από τη μία, είναι άνετο και ευρύχωρο, και από την άλλη ιδιαίτερα ζωντανό!

 
Tι μανία είναι αυτή με το «κορίτσι της διπλανής πόρτας»; Από μικρούς μας βομβαρδίζουν για το πόσα έχει αυτό να μας προσφέρει, με αποτέλεσμα να περιμένουμε όλοι, μετά από τις περιπέτειες με κάτι άγνωστο ή περισσότερο διασκεδαστικό, να καταλήξουμε στην ασφάλεια και τη ρουτίνα που αντιπροσωπεύει.

E, όχι, λοιπόν! Δε θέλουν όλοι να καταλήξουν με το «κορίτσι της διπλανής πόρτας»! Και αντιλαμβάνεστε, φυσικά, ότι δε μιλάω μόνο για γυναίκες, αλλά για το σύνολο αυτής της φιλοσοφίας που έχει εξαπλωθεί σαν ιός σε κάθε επιλογή της καθημερινότητάς μας. Είτε ακούς ένα είδος ακραίας ή πειραματικής μουσικής και όλοι θεωρούν ότι μόλις ωριμάσεις θα το γυρίσεις σε κάτι πιο ήπιο και συνηθισμένο, είτε οδηγείς κάποιο αγριεμένο δίτροχο ή τετράτροχο και οι γύρω σου περιμένουν να σοβαρευτείς και να το ανταλλάξεις με κάτι πιο οικογενειακό. Η αντίληψη αυτή, λοιπόν, είναι αποφασισμένη να σε πείσει να τροχίσεις κάθε αιχμηρή γωνία της ζωής σου από ένα σημείο και μετά και, αφού έχεις δοκιμάσει όσα δεν εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία, να δεις το… φως το αληθινό και να τα απορρίψεις, για χάρη κάτι πιο ομαλού και αποδεκτού. Μερικοί από εμάς, όμως, ποτέ δε θελήσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο. Δε θελήσαμε να χτυπήσουμε την πόρτα του ήσυχου κοριτσιού δίπλα και να περάσουμε την υπόλοιπη ζωή μας βλέποντας DVD στη ζεστασιά, δεν πειστήκαμε να ακούσουμε μουσική δωματίου για να μην ξυπνάει με νεύρα το μωρό στο δίπλα δωμάτιο, δεν ανταλλάξαμε τη sport μοτοσικλέτα μας με στέισον βάγκον. Η ζωή, όμως, είναι γεμάτη συμβιβασμούς. Και για το λόγο αυτό υπάρχουν πάντα οι λύσεις που μπορούν να κάνουν λίγο απ’ όλα. Και καλό κορίτσι και περιπετειώδες. Και ακραία μουσική και ήσυχη. Και sport και scooter. Το τελευταίο παράδειγμα σίγουρα δεν είναι τυχαίο. Αναφέρομαι σε ένα νέο scooter από την Aprilia, το SR Max 300 i.e. που συνδυάζει τη sport συμπεριφορά με τις GT διαστάσεις. Και το πείραμα αυτό γνωρίζουμε πως είναι επιτυχημένο, από ανταγωνιστές ή άλλες μετενσαρκώσεις του SR Max.

Αισθητική: Sport μεγαλοπρέπεια
Από τη στιγμή που ο χαρακτήρας του SR Max συνδυάζει την πρακτικότητα με το sport στοιχείο, η αισθητική του δε θα μπορούσε να ακολουθεί διαφορετικό δρόμο. Παρά τις μεγάλες επιφάνειες των πλαστικών, απόρροια του GT κομματιού του χαρακτήρα του scooter, η sport αισθητική είναι διάσπαρτη σε όλο το κοστούμι του. Το SR αποτινάσσει χάρη σε αυτή τον ορισμό του κοριτσιού της διπλανής πόρτας ή του καλού παιδιού και είναι επιθετικό στο σχεδιασμό του. Η μάσκα, παρά τον όγκο της, είναι επιθετική. Είναι γεμάτη γωνίες και διαθέτει τρεις εισαγωγές αέρα, στο κέντρο και στα πλάγια. Εισαγωγές αέρα συναντάμε και στο τούνελ της κεντρικής ποδιάς, ενώ στο μπροστινό φτερό βρίσκονται αεροτομές. Η βάση της ποδιάς παραπέμπει σε σχεδιασμό superbike, παρά τον όγκο της, ενώ κόντρα στο μεγάλο της μέγεθος λειτουργεί και η πλατιά μεν, αιχμηρή δε ουρά. Στο sport χαρακτήρα του σχεδιασμού συμβάλλουν καθοριστικά και τα γραφικά της Aprilia, καθώς και άλλες λεπτομέρειες. Οι έντονες διχρωμίες (σε σέλα, μάσκα και ποδιά) κάνουν καλά τη δουλειά τους, όπως και οι μίνιμαλ καθρέφτες και η αιχμηρή βάση της πινακίδας. Συνολικά, ο σχεδιασμός του SR Max 300 i.e. συνδυάζει τις πρακτικές ανάγκες (άνεση, προστασία από τον αέρα, χώροι) με τη sport αισθητική, χωρίς το αποτέλεσμα να μοιάζει παράταιρο ή υβριδικό.Ο συνδυασμός αυτός μοιάζει σαν το πιο φυσικό πράγμα στον κόσμο και το scooter της Aprilia είναι όμορφα επιθετικό.

Τι μου θυμίζει...
Δεν έχεις άδικο να νομίζεις ότι το νέο Aprilia SR Max 300 i.e. μοιάζει εξωφρενικά με το Gilera Nexus. Το SR έχει βασιστεί σε τεράστιο βαθμό στο γνωστό scooter της Gilera και χρησιμοποιεί ουσιαστικά όχι την πλατφόρμα του Nexus, αλλά το ίδιο το Nexus. Οι διαφορές τους είναι ελάχιστες και σχεδόν απαρατήρητες. Νέο κάλυμμα στο τελικό εξάτμισης, διαφορετικά γραφικά (και λογότυπα, φυσικά) και ελάχιστα διαφοροποιημένοι καθρέφτες και ζελατίνα.

Άνεση: Με το βλέμμα ψηλά
Κι όταν λέμε ψηλά, εννοούμε ότι το SR Max κοιτά περισσότερο τους ψηλούς αναβάτες. Αγναντεύοντας τον κόσμο από τα 815 χιλιοστά, η σέλα του SR Max είναι η ψηλότερη της κατηγορίας και θα ευνοήσει περισσότερο τους αναβάτες κάποιου ύψους. Ο λόγος για αυτή την ασυνήθιστη επιλογή έχει να κάνει με τον έλεγχο του αναβάτη πάνω στο scooter και την επιθετική θέση που προσφέρει το ύψος αυτό της σέλας. Εκεί, όμως, που οι ψηλότεροι αναβάτες θα εκτιμήσουν τις φυσικές γωνίες σε χέρια και πόδια, μαζί με έναν πολύ καλό έλεγχο, οι κοντύτεροι θα παραπονεθούν για τη δυσκολία του να πατήσουν στην άσφαλτο με ολόκληρο το πέλμα τους. Γεγονός, όμως, είναι ότι το ύψος της σέλας, σε συνδυασμό με την εργονομική τοποθέτηση του τιμονιού, μπορούν να φέρουν τον αναβάτη πάνω από το τελευταίο και να του επιτρέψουν να αποκτήσει απόλυτο έλεγχο πάνω στο μεγαλόσωμο scooter.

Χώροι: Ικανοποιούν για το χαρακτήρα του
Παρά το sport χαρακτήρα του, το SR Max 300 i.e. είναι σχετικά ευνοημένο στον τομέα των χώρων, ειδικά όταν μιλάμε για το χώρο κάτω από τη σέλα. Ο όγκος του, άλλωστε, δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Κάτω από τη σέλα, λοιπόν, θα χωρέσουν δύο jet κράνη ή ένα full face και κάποια μικροπράγματα. Εκτός του χώρου αυτού, υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι δίπλα από το τιμόνι που θα χωρέσει κάποια μικροπράγματα. Σχάρα, η οποία θα διακύβευε τον sport χαρακτήρα του, δεν υπάρχει, ενώ στο χώρο της ποδιάς υπάρχει κεντρικό τούνελ, το οποίο δεν επιτρέπει τη μεταφορά μιας μεγάλης τσάντας.

Κινητήρας: Περιμένατε κάποιον άλλο;
Ο αριθμός 300 και μόνο δίπλα στο λογότυπο του SR Max αρκεί όχι μόνο για να καταλάβει κανείς για ποιον κινητήρα πρόκειται, αλλά και για να πάρει μια γενική ιδέα των επιδόσεων του scooter. Στο SR Max, λοιπόν, όπως και σε όλα τα scooter 300 κ.εκ. του Ομίλου Piaggio, έχει τοποθετηθεί ο Quasar των 278 κ.εκ.. Η ισχύς του αγγίζει τους 22 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και η ροπή τα 2,3 kgm στις 6.000 σ.α.λ.. Η λειτουργία του μοτέρ είναι απόλυτα ικανοποιητική, ειδικά μέσα στην πόλη. Εμφανίζεται γεμάτο και ιδιαίτερα πρόθυμο από χαμηλά, ενώ το γεγονός ότι η τελική μετάδοση είναι σχετικά κοντή, το κάνει ακόμη πιο άμεσο στην ικανοποίηση των sport επιθυμιών του αναβάτη. Και έξω από την πόλη, όμως, το μονοκύλινδρο σύνολο θα δείξει διάρκεια, σχεδόν και μέχρι την τελική των 150 χλμ./ώρα

Αναρτήσεις: Σηκώνουν τις sport διαθέσεις
Πέρα από την εμφάνιση του scooter, οι αναρτήσεις του SR Max 300 i.e. είναι αυτές που του χαρίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό το sport χαρακτήρα του. Σφιχτά ρυθμισμένες, οι αναρτήσεις ίσως προκαλέσουν κάποια δυσαρέσκεια σε λακκούβες και κακό οδόστρωμα, λόγω της «σκληρής» επαναφοράς τους, ωστόσο, θα αναλάβουν και θα εκπληρώσουν με μεγάλη επιτυχία το καθήκον τους. Αυτό είναι πρωτίστως να διατηρήσουν σταθερό το SR όταν ο αναβάτης του το πιέζει και το οδηγεί με sport διαθέσεις. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 35 χλστ. είναι στιβαρό και αναλαμβάνει αγόγγυστα το δύσκολο ρόλο του. Ο μπροστινός τροχός δεν πρόκειται να γλιστρήσε ιυπό πίεση και η πληροφόρηση είναι πολύ καλή. Όμοια είναι και η συμπεριφορά των δύο πίσω αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση. Το πίσω μέρος του scooter θα μείνει σταθερό και ο αναβάτης θα αργήσει να νιώσει τα αμορτισέρ να παραπονιούνται. Όλα αυτά, όμως, έχουν ένα τίμημα στον τομέα της άνεσης. Ο sport χαρακτήρας των αναρτήσεων δε θα ταιριάξει καλά με κακοτεχνίες στο οδόστρωμα και, ειδικά στην περίπτωση που στη σέλα του SR Max υπάρχει και συνεπιβάτης, η συμπεριφορά τους (ειδικά των πίσω αμορτισέρ) θα είναι απότομη και σκληρή προς τη μέση των δύο αναβατών.

Φρένα: Θέλουν δύναμη για να αποδώσουν
Στο σύστημα πέδησης του SR Max έχει τοποθετηθεί ένας δίσκος 260 χλστ. μπροστά κι ένας 240 πίσω. Η μπροστινή δαγκάνα είναι πλευστή και διαθέτει δύο έμβολα, ενώ τα έμβολα της πίσω δαγκάνας είναι τοποθετημένα αντικριστά. Η ισχύς και η αίσθηση των δύο φρένων, όμως, θα μπορούσαν να είναι καλύτερες. Αρχικά, με το τράβηγμα της μανέτας, ο αναβάτης θα νιώσει μια κενή διαδρομή, ενώ κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος θα πρέπει να βάλει αρκετή δύναμη στα δάχτυλα. Επιπλέον, η αίσθηση είναι σχετικά σκληρή. Η αποτελεσματικότητα των φρένων, όμως, δεν επηρεάζεται, όσον αφορά στο τελικό αποτέλεσμα. Αν ο αναβάτης βάλει λίγη παραπάνω δύναμη απ’ όση έχει συνηθίσει, θα καταφέρει να ακινητοποιήσει έγκαιρα το SR Max. Και παρά το μειονέκτημα στον τομέα της αίσθησης, ανεπιθύμητο μπλοκάρισμα των τροχών δεν πρόκειται να έρθει, χάρη και στα εξαιρετικά ελαστικά της Michelin.

Πλαίσιο: Το κερασάκι στην τούρτα!
Ο sport χαρακτήρας του SR Max 300 i.e. ολοκληρώνεται από το σημείο όπου ξεκινά και καταλήγει η καλή οδική του συμπεριφορά όταν βρίσκεται κάτω από πίεση: το πλαίσιο. Το ενισχυμένο σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλι προέρχεται από το επίσης sport Gilera Nexus 500. Η ακαμψία του είναι μεγάλη και το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε το scooter να προσφέρει τα απαραίτητα στους τομείς της άνεσης και, παράλληλα, να θριαμβεύει κάτω από πίεση.

Οδηγώντας: Και sport και GT
Ανεβαίνοντας στη σέλα του SR Max 300 i.e. διαπιστώνεις ότι είναι λίγο ελαφρύτερο απ’ όσο σε προϊδέαζε η εμφάνισή του. Επιπλέον, παρά το ψηλό κέντρο βέρους, είναι καλά ζυγισμένο και εύκολο στον έλεγχο. Αυτές οι δύο εντυπώσεις θα μετατραπούν σε αδιαμφισβήτητα γεγονότα, όταν το SR αρχίσει να κινείται. Οι μανούβρες ανάμεσα στα αυτοκίνητα θα γίνουν εύκολα, χάρη στη συμπεριφορά του scooter, αλλά και στη θέση οδήγησης που σου δίνει πολύ καλό έλεγχο. Ο κινητήρας είναι υπεύθυνος για τη ζωντάνια που παρατηρείται σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, αλλά και για πολλά από τα… εξαφανισμένα κιλά του scooter. Αν, από την άλλη, ο αναβάτης βρει ελεύθερο χώρο μπροστά του και θελήσει να κινηθεί σε πιο sport ρυθμούς, το SR Max θα τον ακολουθήσει με μεγάλη προθυμία. Η σχετικά κοντή μετάδοση εγγυάται τα άμεσα ξεκινήματα και η σταθερότητα του συνόλου την απροβλημάτιστη συμπεριφορά του κάτω από πίεση. Το SR Max θα πλαγιάσει και θα στρίψει με ευκολία, χωρίς να γίνουν αντιληπτά παράπονα από το πλαίσιο ή τις αναρτήσεις, και θα εμπνεύσει σιγουριά στον αναβάτη του. Και όχι μόνο αυτό – η συμπεριφορά του είναι εντελώς προβλέψιμη, γεγονός που σημαίνει ότι δεν απαιτείται ένας έμπειρος αναβάτης για να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του scooter. Αυτό το γεγονός είναι που αναδεικνύει και την άλλη πλευρά του SR Max. Εκτός από άνετο και ευρύχωρο, το scooter της Aprilia είναι και φιλικό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για καθαρά πρακτικούς σκοπούς. Έξω από την πόλη, τέλος, θα συμπεριφερθεί σα γνήσιο GT, παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας του ανήκει στη μεσαία κατηγορία. Το SR Max θα πραγματοποιήσει ταξιδάκια με άνεση. Η ισχύς του κινητήρα θα αργήσει να εξαντληθεί και η σταθερότητα είναι εγγυημένη ακόμη και στην τελική του, παρά το ψηλό κέντρο βάρους. Επιπλέον, η προστασία από τον αέρα είναι εξασφαλισμένη, χάρη στην ψηλή (και ρυθμιζόμενη χειροκίνητα) ζελατίνα και ο χώρος για τον αναβάτη άφθονος.

Συμπέρασμα: Ξεχωριστή πρόταση
Συνολικά, το SR Max 300 i.e. θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια επιλογή που συνδυάζει πράγματα από δύο διαφορετικούς κόσμους. Από τη μία, όπως φανερώνουν και οι διαστάσεις του, διαθέτει χαρακτήρα GT. Είναι άνετο, ευρύχωρο και μπορεί να κάνει ταξιδάκια χωρίς να σου ζητήσει σημαντικές παραχωρήσεις. Από την άλλη, τα sport γονίδιά του δεν είναι εύκολο να κρυφτούν, ακόμη κι αν οι Ιταλοί το ήθελαν! Η ζωντάνια του κινητήρα, η συμπεριφορά του κάτω από πίεση, η ευελιξία του και η θέση οδήγησης που δίνει απόλυτο έλεγχο συνηγορούν σε αυτό. Προσφέροντας αυτές τις δύο – ετερόκλητες, όπως και να το κάνουμε – «υπηρεσίες», το SR Max αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο ανάμεσα στον ανταγωνισμό, κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο τις συνδυάζει, χωρίς να καταφεύγει σε μεγάλες παραχωρήσεις για να το καταφέρει. Επιπλέον, το γεγονός ότι πρόκειται για ένα scooter ξεχωριστού χαρακτήρα, δε σημαίνει ότι απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό, αφού καλύπτει με επιτυχία κάθε πρακτική ανάγκη. Στα θετικά θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η τιμή του, η οποία, στα 4.090 ευρώ, κυμαίνεται σε λογικά για την κατηγορία πλαίσια. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε scooter, αλλά για μια από τις πιο ξεχωριστές προτάσεις στην αγορά των scooter.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ