Ανά κυβισμό
Μικρά (125-200 κ.εκ)
Γιατί μικρά κυβικά; Γιατί είναι τα πιο φθηνά σε τιμή
απόκτησης, γιατί είναι τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση, και γιατί το γκάζι τους αρκεί μεν για όλες τις
αστικές μετακινήσεις, ενώ παράλληλα δεν θα τρομάξει τους άπειρους. Επιπλέον, γιατί μπορεί να έχετε
μόνο δίπλωμα για τη μικρή κατηγορία. Βέβαια στα
scooter, το «μικρό» καλύπτει ιπποδύναμη έως 34 ίππους, οπότε το δίπλωμα αυτό σας επιτρέπει να οδηγήσετε ακόμα και scooter 400 κυβικών.
Μεσαία (250-350 κ.εκ)
Αυτή η κατηγορία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής,
γιατί συνδυάζει τις διευρυμένες οδηγικές δυνατότητες ενός μεγάλου scooter (μεγαλύτερη τελική,
ικανότητα κίνησης σε Εθνικές Οδούς με δύο άτομα), αλλά και μεγάλο μέρος από την οικονομία
των μικρών scooters. Είναι επιπλέον καταλληλότερα για μεταφορά μεγαλόσωμων ατόμων αλλά
και φορτίου, από τα μικρότερα αδελφάκια τους.
Μεγάλα (400-800 κ.εκ)
Εδώ η τιμή ανεβαίνει αρκετά, ανεβαίνουν
κατακόρυφα όμως και οι επιδόσεις, αλλά και
οι δυνατότητες τους, στο σημείο που μαζί με
ένα μεγάλο scooter να μπορεί κανείς να γυρίσει όλη την Ευρώπη, άνετα, γρήγορα και με
ασφάλεια, χωρίς καν να πιαστεί ο πισινός του.
Κάποια scooters αυτής της κατηγορίας θυμίζουν περισσότερο μοτοσικλέτες, με τη δύναμη, το στήσιμο, και τη sport συμπεριφορά
τους.
Ανά διάμετρο τροχών
Μικροί τροχοί
Όταν μιλάμε για μικρούς τροχούς,
εννοούμε τους τροχούς 10-14 ιντσών. Γιατί μικροί τροχοί; Για μέγιστη ευελιξία, αλλά και για μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους
–συνήθως με μικρό πίσω τροχό, ο κατασκευαστής έχει δυνατότητα να προσθέσει απύθμενο ντουλαπάκι κάτω από τη
σέλα. Μειονέκτημα των μικρών τροχών, η νευρική κάποιες φορές συμπεριφορά, και το πιο
εύκολο κοπάνημα σε λακκούβες.
Μεγάλοι τροχοί
Μεγάλους εννοούμε τους τροχούς
15 & 16 ιντσών. Οι μεγάλοι τροχοί
συνεισφέρουν τα μέγιστα στο καλό κράτημα του scooter, αλλά
και στην μεγαλύτερη άνεση
των επιβαινόντων, στο κακό
ελληνικό οδόστρωμα. Ταυτόχρονα όμως, αφαιρούν αποθηκευτικούς χώρους, οπότε πολλές φορές ο κατασκευαστής προσθέτει ένα top-case στο πίσω μέρος του scooter, για να αντισταθμίσει
την έλλειψη χώρων.
Οι τεχνολογίες των scooters
Idle Stop
Το σύστημα Idle Stop δεν είναι κάτι καινούργιο για τον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά είναι πρωτόγνωρο για τον κόσμο των δύο τροχών. Η Honda είναι η πρώτη εταιρεία που προσάρμοσε το πολύ δημοφιλές
σύστημα οικονομίας καυσίμου που απαντάται κατά κόρο σήμερα στα αυτοκίνητα, σε ένα scooter, στο PCX 125. Φυσικά, η τεχνογνωσία της Honda πάνω
στο συγκεκριμένο θέμα είναι μεγάλη, μιας και χρόνια το χρησιμοποιεί στα
υβριδικά αυτοκίνητά της που έχουν σαρώσει τα βραβεία ευρεσιτεχνίας. Πώς
όμως λειτουργεί το Idle Stop; Αρχικά, για να ενεργοποιηθεί το σύστημα θα
πρέπει το PCX να κινηθεί με ταχύτητα μεγαλύτερη από 8 χλμ/ώρα. Αυτό γίνεται ώστε να μην ενεργοποιηθεί το σύστημα κατά τη διάρκεια προθέρμανσης
του κινητήρα. Αφού λοιπόν το PCX περάσει το γκαράζ του σπιτιού σας και κινηθεί στο δρόμο, κάθε φορά που ο εγκέφαλος του συστήματος θα αντιλαμβάνεται την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, θα μπαίνει σε αναμονή 3 δευτερολέπτων. Αν η κινητική κατάσταση του PCX δεν αλλάξει, θα ενημερώσει,
αρχικά, με ενδεικτική λυχνία που υπάρχει στο κοντέρ και μετά από ένα δευτερόλεπτο θα διακόψει τη λειτουργία του κινητήρα. Ο κινητήρας θα επανέλθει…
στη ζωή με πρωτόγνωρα άμεσο τρόπο, με το που ο οδηγός περιστρέψει ελάχιστα το γκριπ του γκαζιού! Πανέξυπνο και απλό στη σύλληψη σύστημα, που
επιφέρει μείωση της τάξης του 5% στην ήδη χαμηλή κατανάλωση του PCX.
ACG
Είναι βέβαιο ότι το Idle Stop δεν
θα μπορούσε να έχει την αποτελεσματικότητα και την άψογη λειτουργία που έχει, δίχως αυτό το πρωτοποριακό σύστημα εκκίνησης του
κινητήρα. Το ACG είναι ένα
απλό στη σύλληψη, όχι όμως
και στην κατασκευή, σύστημα,
που παντρεύει δύο λειτουργικά
αυτόνομα εξαρτήματα του κινητήρα σε
ένα πακέτο. Το ACG είναι επιφορτισμένο με το ρόλο της μίζας όσο ο κινητήρας είναι σε παύση και έτσι,
κάθε φορά που ενεργοποιείται
το μπουτόν της μίζας του PCX ή δίνει εντολή ο εγκέφαλος του Idle Stop, περιστρέφει το στρόφαλο. Όταν ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία, αναλαμβάνει νέο
ρόλο και, περιστρεφόμενο πλέον από την ορμή του θερμικού κινητήρα, εκτελεί χρέη γεννήτριας, φορτίζοντας τη μπαταρία και δημιουργώντας το ρεύμα
για το μπουζί. Ακόμη κι αν αφήσουμε στο περιθώριο το ασύλληπτο γεγονός
της διπλής λειτουργίας, αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο ACG, καθώς καταφέρνει (μιας και είναι ενσωματωμένο στο στρόφαλο) να εκκινεί τον κινητήρα
άμεσα και δίχως τη σπατάλη χρόνου που απαιτούν η εμπλοκή και η απεμπλοκή του κόμπλερ που διαθέτει μια κλασική μίζα.
Διαφορετικοί χάρτες ανάφλεξης
Ο μοναδικός κινητήρας στην κατηγορία scooter που διαθέτει σύστημα επιλογής χαρτογράφησης αυτή τη στιγμή ανήκει στο Aprilia Scarabeo 200i.
Όμως αντίθετα με την επιλογή χαρτών στις Supersport μοτοσικλέτες, εδώ τον
κύριο λόγο έχει η οικονομία. Οι δύο επιλογές, Sport και Eco, παίζουν η καθεμιά το δικό της σημαντικό ρόλο. Η Sport έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη
εκμετάλλευση του κινητήρα, με αμεσότερες αποκρίσεις του γκαζιού, γρηγορότερο ανέβασμα των στροφών και μεγαλύτερη προθυμία στο υψηλό φάσμα
λειτουργίας. Η Eco φροντίζει για τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, παραχωρώντας κάποια από τα πιο «κοφτερά» χαρακτηριστικά της λειτουργίας
του κινητήρα. Αποτέλεσμα αυτού είναι όντως η μειωμένη κατανάλωση, την
οποία στη δοκιμή μετρήσαμε κατά 0,7 λίτρα χαμηλότερη, σε σχέση με αυτή
της επιλογής sport.
Υβριδικός κινητήρας
Εδώ μιλάμε για κινητήρες, που συνδυάζουν βενζινοκίνηση και ηλεκτροκίνηση. Σημειώστε πως για την ώρα, μόνο η Piaggio έχει παρουσιάσει υβριδικά
scooter, τα MP3 125 & 300. Τα οφέλη από τη συνεργασία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα δεν έχουν αντίκρισμα μόνο στην
απόδοση, αλλά μειώνουν τη κατανάλωση καυσίμων και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Σύμφωνα με τη Piaggio, το Mp3 125 Hybrid
μπορεί να διανύσει 60 χιλιόμετρα με ένα λίτρο βενζίνης,
εκπέμποντας παράλληλα 40g διοξειδίου του άνθρακα ανά
χιλιόμετρο, τη στιγμή που ο μέσος όρος των τιμών αυτών
για τα «συμβατικά» scooters μεσαίου κυβισμού είναι 26
χιλιόμετρα ανά λίτρο και 90g διοξειδίου του άνθρακα ανά
χιλιόμετρο αντιστοίχως. Για την ώρα πάντως, το κόστος
ενός υβριδικού scooter είναι αρκετά υψηλότερο από ενός
συμβατικού.
Ξέρετε ότι...
Για την ώρα θα βρείτε ελάχιστα ηλεκτρικά scooters στην αγορά, ενώ τα περισσότερα από αυτά είναι κινέζικης προέλευσης. H μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία
που ετοιμάζει ηλεκτρικό scooter άμεσα είναι η Peugeot με το e-vivacity, που
αναμένεται και στη χώρα μας τους επόμενους δυο μήνες.
Yamaha Y/AI: Από το Netflix στις εκθέσεις
MV Αgusta Dragster 800 RR LH44: Ελαφρύτερη συλλεκτική έκδοση με κλιπόν
Honda και Hello Kitty: Συνεργασία που ...γουργουρίζει με μόλις 0,9 λίτρα/100χλμ
«Ο π@π%ρας μου την έριξε κάτω και εξαφανίστηκε!»
Ducati Scrambler Full Throttle - Test
SYM JET 14 EVO: Με σύστημα A.L.E.H. και Euro 5+ προδιαγραφών
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Trial 2024 ― 7ος & 8ος Αγώνας ― Νέα Ιωνία Αττικής
Tucano Urbano θερμικό κάλυμμα ποδιών universal R194X Linuscud
Eλαστικά Bridgestone Battlax S23 120/70-17 & 180/55-17
Τα πιο ισχυρά Adventure της αγοράς
Royal Enfield Scram 440: Περισσότερα κυβικά, 6ατάχυτο κιβώτιο και απενεργοποιούμενο ABS
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr