LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η Husqvarna έκανε την έκπληξη στην EICMA παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ABS για αποκλειστικά για enduro μοτοσικλέτες.

Ο κλασικός δίσκος ανάγνωσης και ο αισθητήρας του ABS δίνουν το «παρών» και στο χώρο του enduro χάρη στη συνεργασία των Husqvarna και BMW.

Husqvarna: Το πρώτο ABS για enduro!

To πρώτο ABS αποκλειστικά σχεδιασμένο για χρήση εκτός δρόμου παρουσίασε η Husqvarna στην EICMA. Το νέο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW.

 
Το νέο ABS της ιταλικής εταιρίας έχει σχεδιαστεί και για αγωνιστική χρήση και θα διατίθεται με το κορυφαίο enduro της Husqvarna, T449. Τα χαρακτηριστικά του είναι παρόμοια με αυτά του ABS που χρησιμοποιεί το BMW S 1000 R στη λειτουργία Slick, όταν δηλαδή η μοτοσικλέτα έχει εξοπλιστεί με αγωνιστικά ελαστικά για χρήση στην πίστα. Με λίγα λόγια αυτή τη λειτουργία το ABS επιτρέπει την απενεργοποίηση του καναλιού που ελέγχει τον πίσω τροχό, έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να ντριφτάρει τον πίσω τροχό κατά βούληση.
Ειδικά κατά την οδήγηση στο χώμα το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού παίζει τεράστιο ρόλο καθώς επιτρέπει στον αναβάτη να πλασάρει ιδανικά τη μοτοσικλέτα πριν τη στροφή και να ελέγχει την πορεία και την κατεύθυνσή της. Την ίδια στιγμή το ABS επενεργεί κανονικά στον εμπρός τροχό αποφορτίζοντας τον αναβάτη από το άγχος του μπλοκαρίσματος και της πτώσης και του επιτρέπει να συγκεντρωθεί στην οδήγηση.

Το σύστημα που εξέλιξε η ιταλική εταιρία σε συνεργασία με την BMW Motorrad αποτελείται από έναν δικάναλο επεξεργαστή και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο ABS όπως είναι οι αισθητήρες και οι δίσκοι ανάγνωσης εμπρός και πίσω και ένα ρυθμιστή πίεσης. Από τη στιγμή που το ABS δεν επεμβαίνει στον πίσω τροχό ο δίσκος ανάγνωσης και ο αισθητήρας χρησιμοποιούνται κυρίως για την βέλτιστη ενημέρωση του συστήματος όσον αφορά την ταχύτητα που κινείται η μοτοσικλέτα και τις προθέσεις του αναβάτη. Επίσης, σημαντική παράμετρος διαφοροποίησης του ABS της Husqvarna σε σχέση με τα αντίστοιχα συστήματα για χρήση δρόμου είναι το λογισμικό του που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για χρήση δρόμου. Ο αναβάτης ενημερώνεται για τη λειτουργία του συστήματος από την κλασική αντίδραση της μανέτας του φρένου κατά το δυνατό φρενάρισμα.

Το νέο ABS ζυγίζει μόλις 1,5 κιλά και όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Husqvarna θα εξελιχθεί ακόμη περισσότερο στο άμεσο μέλλον εισάγοντας νέες λειτουργίες όπως οι διαφορετικοί χάρτες για χρήση σε άσφαλτο και χώμα!

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ