LIVE: κίνηση στους δρόμους

Harley Davidson

SYM EX-3 Concept

BMW C evolution

Kawasaki j

KTm Freeride E

Piaggio MP3 Hybrid

Yamaha PES1

Kymco

Honda neo

Τα τελευταία ηλεκτρικά δίκυκλα που μας τράβηξαν την προσοχή

BMW C evolution

Το πλήρως ηλεκτροκίνητο C evolution κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Βερολίνο και η παραγωγή του ξεκίνησε επίσημα στις 4 Απριλίου 2014. 
Το νέο μοντέλο των Βαυαρών κινείται από ένα υγρόψυκτο ηλεκτρικό μοτέρ που έχει σταθερή ισχύ 15 ίππους, η οποία μπορεί να ανέλθει μέχρι και τους 47 ίππους, ενώ η ροπή του (το πιο σημαντικό στοιχείο για τα ηλεκτρικά μοτέρ) ανέρχεται στα 7,35 kgm. Σύμφωνα με την BMW η μέση αυτονομία του αγγίζει στα 100 χλμ. και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 120 χλμ./ώρα. Η αερόψυκτη μπαταρία του έχει χωρητικότητα 8KWh και για την πλήρη φόρτισή της από μία οικιακή πρίζα (220V / 16A) απαιτούνται περίπου τρεις ώρες. 
Το μοντέλο της BMW διαθέτει στον εξοπλισμό του ABS αλλά σύστημα περιορισμού της ροπής του ηλεκτροκινητήρα (Traction Control), ο πίνακας πληροφοριών του θα είναι μια μεγάλη οθόνη TFT. 
Σύμφωνα με την BMW, οι επιταχύνσεις από στάση, μέχρι και τα 100 χλμ./ώρα, είναι άμεσα συγκρίσιμες με scooter χωρητικότητας έως 600 κ.εκ. Ενδεικτικά η εταιρία αναφέρει 0-50 χλμ./ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα και 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα.

Harley Davidson
Η πρώτη ηλεκτρική μοτοσικλέτα από την αμερικάνικη εταιρία είναι και επίσημα γεγονός. Το project LiveWire, όπως το ονομάζει η Harely-Davidson, είναι η πρώτη απόπειρα των Αμερικανών στις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και προς το παρόν τουλάχιστον είναι project και όχι μοντέλο παραγωγής. Όπως ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο, δηλαδή, λίγο πριν μπει στην παραγωγή. 
Με την ηλεκτρική μοτοσικλέτα της η Harley-Davidson πραγματοποίησε φέτος περιοδεία διασχίζοντας τον διάσημο αυτοκινητόδρομο Route 66 και επισκέφτηκε περισσότερους από 30 dealers για τον παραπάνω σκοπό. Το 2015, το Project LiveWire θα πάει και στον Καναδά, για αξιολόγηση, ενώ θα έρθει και στην Ευρώπη.

Honda EV-neo
Το EV-neo της Honda, παρουσιάστηκε ως concept στην έκθεση του Tokyo το 2009, ανήκοντας στα «νέας γενιάς προσωπικά μέσα μετακίνησης» που οραματιζόταν η εταιρεία για το μέλλον. 
Η προώθηση του EV-neo, γίνεται από τη Honda με τη χρήση του σλόγκαν «Ήσυχα και Καθαρά», δηλαδή τα στοιχεία της λειτουργίας των ηλεκτροκίνητων δικύκλων που θεωρούνται τα πιο σημαντικά. To ΕV-neo χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων του λιθίου της Toshiba, έχει αυτονομία 30 χιλιομέτρων και για την επαναφόρτιση του απαιτούνται τέσσερις ώρες. 

Kawasaki
Πέρα από τη φοβερή εμφάνιση, το «J» ξεχωρίζει για την… πολυμορφική του σχεδίαση (η Kawasaki το αναφέρει και ως «variable architecture», μεταβαλλόμενης αρχιτεκτονικής). Όταν το τρίκυκλο «J», όπως ονομάζεται το concept της Kawasaki είναι στην sport μορφή, η θέση οδήγησης είναι σκυφτή, με τις δύο μπροστινές ρόδες να λειτουργούν ξεχωριστά και να παίρνουν διαφορετική κλίση στις στροφές!
Η «πράσινη» εταιρεία δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τον ηλεκτρικό κινητήρα του «J», παρά μόνο πως χρησιμοποιεί υβριδική μπαταρία νικελίου GIGACELL.

KTM 2015 Freeride E
Η εξαιρετικά καινοτόμα, ηλεκτροκίνητη offroad μοτοσυκλέτα, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις αναμένεται να φτάσει στα ευρωπαικά καταστήματα σύντομα.
Η KTM FREERIDE E είναι η πρώτη ολοκληρωμένη offroad ηλεκτρική μοτοσυκλέτα στον κόσμο και είναι κατασκευασμένη με τα γνωστά κορυφαία εξαρτήματα που χρησιμοποιεί η KTM, σε δύο εκδόσεις: E-SX και E-XC. Η μοτοσυκλέτα απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα αναβατών, συμπεριλαμβανομένων όλων εκείνων που επιθυμούν να μετακινούνται στην πόλη, αρχάριους μοτοσυκλετιστές αλλά και τους πιο έμπειρους offroad αναβάτες. Το μοντέλο E-SX προορίζεται για κλειστές διαδρομές (circuit), ενώ το μοντέλο E-XC διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για χρήση σε δημόσιους δρόμους.

Kymco
Η Kymco διαθέτει ήδη στην παραγωγή (όχι στην Ελλάδα) τα 2 ηλεκτρικά scooter E-Queen και E-Candy.Το E-Queen διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα 3kW και το βάρος του δεν ξεπερνά τα 85 κιλά. Στις αναρτήσεις συναντάμε συμβατικές λύσεις (τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και διπλό αμορτισέρ πίσω), ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο ταμπούρα.
Το E-Candy, από την άλλη, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και διαθέτει χαμηλότερες επιδόσεις. Με ηλεκτροκινητήρα 2kW, δεν είναι όσο ισχυρό είναι το E-Queen, αλλά αναμένεται να αποτελέσει την οικονομικότερη λύση στην ηλεκτρική γκάμα της Kymco. Διαθέτει, άλλωστε, τον ίδιο συμβατικό και οικονομικό εξοπλισμό με το E-Queen.

Piaggio MP3 Hybrid
Το MP3 Hybrid διαθέτει δύο κινητήρες: ένα θερμικό και έναν ηλεκτρικό. Ο θερμικός είναι ο γνωστός Quasar των 278 κ.εκ., μονοκύλινδρος, με ισχύ 25 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 2,8 kgm στις 3.500 σ.α.λ. Όπως μάλλον διαπίστωσαν ήδη οι πιο προσεκτικοί, οι επιδόσεις που αναγράφονται παραπάνω είναι ελαφρά αυξημένες(συν 30% σύμφωνα με την Piaggio) σε σύγκριση με αυτές ενός απλού MP3. Αυτό συμβαίνει χάρη στην εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα στις επιδόσεις του θερμικού. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, από την άλλη, έχει ισχύ 2,6 kW και ροπή 1,5 kgm. Τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται κάτω από τη σέλα και ψύχεται με αέρα. Οι δύο κινητήρες μπορούν να λειτουργούν είτε μόνοι είτε συνεργαζόμενοι. Εκεί οφείλονται και οι ελαφρώς αυξημένες επιδόσεις του θερμικού. Αναλυτικότερα, όταν το MP3 λειτουργεί στο mode Hybrid Power, ο θερμικός κινητήρας κινεί το scooter, ενώ ο ηλεκτρικός υποβοηθά, αυξάνοντας τις επιδόσεις του. 

SYM EX-3 Concept
Το 2012, η SYM παρουσίασε το concept EX-3, ένα ιδιαίτερο concept που βασίζεται στην τεχνολογία των τρίροδων οχημάτων, μοιάζει με μικρό αυτοκίνητο και διαθέτει εξελιγμένες τεχνολογίες και ηλεκτρικό κινητήρα. Το EX-3 ξεχωρίζει για την ασφάλειά του και είναι φιλικό προς το περιβάλλον εξοικονομώντας ενέργεια. Ο ηλεκτρικός κινητήρας χαρίζει στο όχημα μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα και αποδίδει ισχύ 5000W (6,7 ίππους) και ροπή 2,4 kgm. Σύμφωνα με την εταιρεία, τέλος, μέσα σε 30 λεπτά μπορεί να φορτιστεί το 90% της μπαταρίας! Οι διαστάσεις του EX-3, όπως, άλλωστε και η εμφάνισή του, σε λίγα θυμίζουν scooter. Με μήκος 2.620 χλστ., πλάτος 1.425 χλστ. και μεταξόνιο 1.950 χλστ., δύσκολα θα το μπερδέψετε με κάτι άλλο που έχει παρουσιαστεί. Το ίδιο συμβαίνει και με τον εξοπλισμό του, στον οποίο ξεχωρίζει η οθόνη αφής (!) 7 ιντσών, η οποία διαθέτει και GPS πλοήγησης!

Yamaha
Η Yamaha παρουσίασε μερικά ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ηλεκτρικά πρωτότυπα μοντέλα στο 43ο Tokyo Motor Show στο τέλος του 2013. Μέσα σε αυτά ξεχώρισαν τα PES1 & PED1.
PES1 & PED1
Δυο sport ηλεκτρικές μοτοσικλέτες, μία για άσφαλτο και μία για χώμα, που μοιράζονται αρκετά μηχανικά στοιχεία, αλλά και τον ίδιο κινητήρα. Το Street PES1 και το Off-Road PED1 διαθέτουν τον ηλεκτροκινητήρα Yamaha Smart Power Module, με κατασκευή monocoque που ντουμπλάρει και σαν πλαίσιο. Η Yamaha υποστηρίζει πως και οι δύο αυτές μοτοσικλέτες προσφέρουν οδηγική αίσθηση παρόμοια με μιας βενζινοκίνητης μοτοσικλέτας. Διαθέτουν κιβώτιο με επιλογές αυτόματης ή manual μετάδοσης, αφαιρούμενη μπαταρία για εύκολη αντικατάσταση και φόρτιση, ενώ συνδέονται με smartphone. Η μπαταρία που χρησιμοποιούν είναι ιόντων λιθίου, ενώ το βάρος του PES1 είναι κάτω από 100kg, και του PED1 κάτω από 85kg! Τα δύο ηλεκτρικά μοτοσικλετάκια που παρουσίασε η Yamaha στο Τοkyo Motor Show τον περασμένο Νοέμβρη θα περάσουν στις γραμμές παραγωγής έως το 2016, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας.





 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ