Η BMW κατάθεσε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για σύστημα διεύθυνσης στον πίσω τροχό που σαν στόχο θα έχει τον ευκολότερο χειρισμό και το μικρότερο κύκλο στροφής.
Το σύστημα διεύθυνσης στο πίσω άξονα δεν είναι κάτι νέο. Ήδη υπάρχει στο χώρο του αυτοκινήτου, ενώ η Honda προσπάθησε να το «περάσει» και στη μοτοσυκλέτα χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Τώρα φαίνεται ότι στο παιχνίδι μπαίνει και η ΒΜW, αφού κάποιες πατέντες που έχουν κατατεθεί στο Γερμανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων στα τέλη του 2021 και βγήκαν στο φως της δημοσιότητας πριν λίγες μέρες, δείχνουν μια σειρά σχεδίων και τεχνικών προσεγγίσεων που όλα καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα, ένα αυτοκατευθυνόμενο πίσω τροχό.
Θεωρητικά, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός συστήματος διεύθυνσης στον πίσω τροχό, ο οποίος θα πηγαίνει προς την αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τον μπροστινό, είναι ο ευκολότερος χειρισμός και η ευελιξία. Οι αλλαγές κατεύθυνσης θα είναι ταχύτερες και θα απαιτούν λιγότερη προσπάθεια, ενώ ταυτόχρονα ο κύκλος στροφής θα μικρύνει σχεδόν στο μισό.
Πιο εύκολες μανούβρες στο παρκάρισμα
Εννοείται τα αποτελέσματα της πρόσθετης διεύθυνσης στο πίσω τροχό θα είναι αισθητή, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά και κατά τις μανούβρες του παρκαρίσματος, όπου ο αναβατής πρέπει να κινήσει τη μοτοσυκλέτα μπρός -πίσω με τα πόδια. Μάλιστα υπάρχουν φήμες ότι αν το συγκεκριμένο σύστημα μπει σε μοτοσυκλέτες παραγωγής θα συνοδεύεται από μερικώς αυτοματοποιημένα βοηθήματα στάθμευσης, κάτι που θα είναι «σωτήριο» για τις πιο βαριές μοτοσυκλέτες με μακρύ μεταξόνιο. Μάλιστα οι άνθρωποι της BMW στο σχέδιο «χρησιμοποίησαν» μια cruiser μοτοσυκλέτα, δείχνοντας ότι αυτή η ευρεσιτεχνία θα ταιριάζει απόλυτα στο φιλοσοφικό σχεδιασμό της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Διάφορες τεχνικές κατασκευής για το σύστημα διεύθυνσης του πίσω τροχού
Στις αιτήσεις ευρεσιτεχνίας εμφανίζονται διάφορες τεχνικές ιδέες για την κατασκευή του συστήματος διεύθυνσης που περιλαμβάνουν από παραλληλόγραμμα ψαλίδια μέχρι ψαλίδια με ένα βραχίονα, πολύπλοκους μηχανισμούς σύνδεσης, ενεργό μπροστινό τροχό, ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και άλλα πολλά, δείχνοντας με αυτό το τρόπο ότι η BMW σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει αυτή τη τεχνολογία και θέλει να είναι όσο το δυνατόν εξασφαλισμένη. Μάλιστα στα σχέδια της φανερώνει ότι ο έλεγχος του πίσω τροχού είναι εφικτός τόσο ως αμιγώς μηχανική κατασκευή όσο και με υδραυλική ή/και ηλεκτρική υποβοήθηση.
Θα βελτιώσει αεροδυναμική και σούζες
Όσο αφορά τον τρόπο μετάδοση της ισχύος στον πίσω τροχό, η BMW διατηρεί όλες τις επιλογές ανοιχτές όπως αλυσίδα, οδοντωτός ιμάντας και φυσικά άξονας. Οι άξονες , οι οποίοι είναι χαρακτηριστικοί για την BMW, είναι σχεδόν ιδανικοί καθώς μπορούν να ακολουθούν τις κινήσεις του τροχού προς διάφορες κατευθύνσεις. Εκτός από τη φαινομενικά προφανή χρήση του συστήματος διεύθυνσης στους πίσω τροχούς στα μελλοντικά μοντέλα της σειράς R 18, είναι πιθανό να το δούμε και σε άλλες εφαρμογές. Για παράδειγμα, για την έμμεση βελτίωση της αεροδυναμικής, διότι ένας πίσω τροχός με συν-κατεύθυνση θα μπορούσε να μειώσει το εύρος διεύθυνσης του μπροστινού τροχού, γεγονός που θα επέτρεπε μια βελτιστοποιημένη και πιο στενή εφαρμογή του μπροστινού φέρινγκ. Ταυτόχρονα ένα άλλο πιθανό πλεονέκτημα είναι ότι η πορεία στη μια ρόδα θα είναι ευκολότερο να ελεγχθεί. Με τα σημερινά δεδομένα, το σύστημα διεύθυνσης του πίσω τροχού θα μπορούσε να συνδυαστεί είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε με ηλεκτρική κίνηση, αφού ο τύπος της μονάδας ισχύος δεν έχει σχεδόν καμία σημασία σε αυτό το πλαίσιο.
Πίσω ρόδα που στρίβει μόνη της ετοιμάζει η BMW
Θα προσφέρει καλύτερο χειρισμό και ευελιξία
Θα κάνει πιο εύκολες τις μανούβρες στο παρκάρισμα
Οφέλη και στο αεροδυναμικό κομμάτι αλλά και στις.. σούζες!
Πιστεύεις θα δούμε τη πατέντα στο δρόμο ή θα μείνει στα σχέδια;