Πριν λίγες μέρες βγήκε στο φώς της δημοσιότητα η αίτηση που είχε καταθέσει η BMW για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετικά με φωτεινά στοιχεία στα winglets, δηλαδή στα σύγχρονα μπροστινά αεροδυναμικά φτερά που τοποθετούνται σε όλο και περισσότερα μοντέλα.
WInglets που θα λειτουργούν και σαν φωτιστικά σώματα
Με την ονομασία «Kraftrad» (μοτοσυκλέτα), η BMW κατέθεσε το Δεκέμβριο του 2021 μια αίτηση στο Γερμανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων, όπου αφορούσε τα μελλοντικά φέρινγκ που θα δούμε στις μοτοσυκλέτες της και συγκεκριμένα τα winglets.
Τα winglets ή φτερά είναι ότι πιο σύγχρονο στο τομέα της αεροδυναμική, αφού βελτιώνουν την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας κάθετη δύναμη στο μπροστινό μέρος και μάλιστα στην αίτηση για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ονομάζονται «στοιχεία καθοδήγησης ροής». Πάντως δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο, αφού ήδη χρησιμοποιούνται ευρέως από όλες τις μάρκες, ειδικά στα sport μοντέλα τους, όμως τα φωτιζόμενα winglets με ενσωματωμένα στοιχεία LED θα είναι κάτι το διαφορετικό.
Η πιο προφανής εφαρμογή είναι τα φλας, όπως άλλωστε περιγράφεται και στην αίτηση. Αυτό θα εξαλείψει την ανάγκη για πρόσθετα φλας στο μπροστινό μέρος ή να είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στις BMW S 1000 RR και M 1000 RR. Η θέση των winglets είναι εξαιρετική και εξίσου κατάλληλη με τους καθρέπτες για την τοποθέτηση των δεικτών κατεύθυνσης και επίσης πιο ενδεδειγμένη όσο αφόρα το κέντρο βάρος, καθώς βρίσκονται χαμηλότερα.
Winglets με φώτα ημέρας
Ακόμα μια σκέψη, η οποία αναφέρεται επίσης στην αίτηση, είναι η χρήση των winglets για φώτα ημέρας. Χάρη στην τρέχουσα τεχνολογία LED, το μικρό πρόσθετο βάρος σε αυτά τα σημεία θα ήταν αμελητέο, ειδικά από την στιγμή που το αντίστοιχο σύστημα δεν θα «φιλοξενείται» πλέον στον κύριο προβολέα. Επιπλέον, η μοτοσικλέτα με «φτερά-φώτα ημέρας» θα είναι πιο ορατή, ιδίως σε δύσκολες συνθήκες φωτισμού ή στο σκοτάδι, και αυτό θα ήταν αναμφίβολα ένα πλεονέκτημα για την παθητική ασφάλεια.
Winglets με φωτισμό εδάφους
Αν και η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν είναι τόσο «εξόφθαλμη», αλλά αναφέρεται και μάλιστα αποτελεί ουσιαστικό τμήμα της αίτησης, είναι η χρήση των winglets για πλευρικό φωτισμό προς το έδαφος. Στην πραγματικότητα, ο φωτισμός εδάφους υπήρχε ήδη στις μοτοσικλέτες BMW και συγκεκριμένα διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός στα μοντέλα K 1600. Είναι τοποθετημένος στο κεντρικό σταντ κι ο κύριος σκοπός του είναι να βοηθάει τους αναβάτες που σταθμεύουν στο σκοτάδι για να μπορούν να βλέπουν και να αξιολογούν καλύτερα το έδαφος, ώστε να αποφεύγονται ντροπιαστικές, επώδυνες αλλά και δαπανηρές πτώσεις. Η τοποθέτηση φωτισμού εδάφους στο κάτω μέρος των φτερών θα δώσει νέες δυνατότητες. Για παράδειγμα κι όπως φαίνεται και στα σχέδια ευρεσιτεχνίας, ο φωτισμός θα είναι ενεργοποιημένος και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, επιτρέποντας στον αναβάτη την καλύτερη «ανίχνευση» του περιβάλλοντος και ταυτόχρονα θα κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο ορατή στους άλλους χρήστες, αυξάνοντας έτσι τόσο την ενεργητική, όσο και την παθητικήασφάλεια.
¶γνωστο ακόμα αν τα δούμε επίσημα στο δρόμο
Το σχέδιο της αίτησης για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δείχνει ξεκάθαρα μια BMW S 1000 RR ή M 1000 RR. Το νέο σύστημα θα μπορούσε λογικά να τοποθετηθεί σε όλα τα τωρινά μοντέλα με winglets, συμπεριλαμβανομένων και των μελλοντικών. Δεν είναι ακόμη γνωστό αν ποτέ τα φωτιζόμενα «φτερά», μαζί με τις λειτουργίες που περιγράφονται, θα περάσουν στη γραμμή παραγωγής, αλλά θα ήταν ένα ενδιαφέρον θέαμα.
Τα winglets περνάνε σε άλλο επίπεδο!
Η BMW ετοιμάζεται να τα εμπλουτίσει!
Θα τους βάλει φλας, φώτα ημέρα και εδάφους!
Αύξηση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Θα σου άρεσε να το δεις ή θα σου φαινόταν «τσίρκο»;