H R 1250 GS αποτελεί πλέον κομμάτι της ιστορίας. Η νέα R 1300 GS παρουσίαστηκε σήμερα και ανοίγει το νέο κεφάλαιο στον τόμο των Adventure μοτοσυκλετών της BMW.
H τιμή της στην Ελλάδα ξεκινάει από 20.690 ευρώ και είναι προγραμματισμένη να βγει στις αγορές στις 4 Νοεμβρίου του 2023.
Η μεγάλη αναβάθμιση έρχεται βεβαίως στον boxer κινητήρα που ανεβαίνει από τα 1.254cc στα 1.300 με διάμετρο κυλίνδρων 106,5mm και διαδρομή πιστονιών 73mm. O αερο-υγρόψυκτος δικύλινδρος αποδίδει 145,5 ίπους στις 7.750 σ.α.λ και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει σχεδόν 10 ίππους παραπάνω από την 1250, με 6Νm ροπής και 250 σ.α.λ. παραπάνω.
Για να το καταφέρουν αυτό, οι μηχανικοί της BMW αύξησαν τη σχέση συμπίεσης από 12,5:1 σε 13,3:1, ενώ υπάρχει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που αλλάζει την εισαγωγή ανάλογα με τις στροφές και το βάρος. Όπως συνήθως, ψυκτικό υγρό διατρέχει τα σημεία που θερμαίνονται περισσότερο, ενώ ο κινητήρας ψύχεται και μέσω αέρα.
Το εξατάχυτο κιβώτιο πλέον είναι κάτω από τον κινητήρα και όχι πίσω του, με αποτέλεσμα τη μείωση του μήκους και του βάρους του κινητήρα. Με αυτή τη νέα σχεδίαση, η ΒΜW έριξε το βάρος κατά 6,5κιλά, με την τελική ταχύτητα να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 225 χλμ./ώρα.
Πλαίσιο-Φρένα-Αναρτήσεις
Συνολικά, η νέα BMW είναι ελαφρύτερη, με το 19λιτρο ντεπόζιτο (αντί για 20 λίτρα) κατά 90% γεμάτο και τον βασικό εξοπλισμό να σταματά τη ζυγαριά στα 237 κιλά. Το ανώτατο επιτρεπτό βάρος παραμένει στα 465 κιλά, ενώ συνολικά η νέα GS "έχασε" 12 κιλά, μέσω της αφαίρεσης κάποιων αξεσουάρ όπως το κεντρικό σταντ από τον στάνταρ εξοπλισμό, με το μικρότερο ντεπόζιτο, τη νέα διάταξη του κινητήρα και τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου.
Το πλαίσιο είναι επίσης καινούριο, με υψηλότερη ακαμψία και νέα σχεδίαση που, μαζί με τον κινητήρα, διασφαλίζει ένα καλύτερο κέντρο βάρους για τη μοτοσυκλέτα.
Για την περαιτέρω βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς, η BMW έκανε βελτιώσεις και στις Telelever αναρτήσεις της, μειώνοντας τις ανεπιθύμητες κινήσεις στον άξονα εμπρός-πίσω, αλλά επιτρέποντας τη συνιθισμένη ευελιξία στο στρίψιμο. H Brembo αναλαμβάνει τον τομέα των φρένων, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω, με δίσκους 310mm και 285mm αντίστοιχα. Οι ζάντες είναι 17", με τα ελαστικά που τις ντύνουν να έχουν διαστάσεις 120/70 μπρστά και 170/60 πίσω.
Εξοπλισμός
Στο κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού βρίσκουμε θερμαινόμενα γκριπ, χούφτες με ενσωματωμένο LED φωτισμό, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, MSR σύστημα drag torque control, DCC cruise control, keyless σύστημα εκκίνησης, θύρα USB 12 volt, DTC slip control, DBCυποβοήθηση φρεναρίσματος, ACC ραντάρ, FCW σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας SWW, LED προβολείς, 4 riding modes (Eco, Rain, Road, Enduro) και οθόνη TFT 6,5" με δυνατότητα σύνδεσης.