Στο δρόμο

Στο δρόμο
3 Φωτογραφίες »

Ανέκαθεν η supersport κατηγορία ήταν αυτή με τις πιο γρήγορες και πολυπόθητες μοτοσυκλέτες. Όσοι αναγκάστηκαν  να τις αποχωριστούν λόγω αυξημένων αναγκών για άνεση και ταξίδια, αναπολούν σε κάθε ευκαιρία είτε με την παρέα τους είτε σε ώρες περισυλλογής, τις επιδόσεις και την αγωνιστική συμπεριφορά τους. Για να καλύψουν αυτό το κενό, οι εταιρείες άρχισαν να ενσωματώνουν περισσότερα σπορ χαρακτηριστικά στα τουριστικά ή adventure μοντέλα τους, φορτώνοντας τα και με ένα σωρό άλογα για να βγάζεις γούστα. Για αυτό το σκοπό το 2017 προστέθηκε στη γκάμα της BMW το XR, ένα τουριστικό μοντέλο με μπόλικα στοιχεία δανεισμένα από το S 1000RR και όλα κυλούσαν ήρεμα. Όλα αυτά μέχρι σήμερα, καθώς οι Βαυαροί αποφάσισαν να προκαλέσουν έκρηξη αδρεναλίνης στους απανταχού petrolheads και να μοιράσουν εγκεφαλικά στον ανταγωνισμό με την πιο σκληροπυρηνική έκδοση του XR ever. Κυρίες και κύριοι, με μοτέρ από το Μ 1000RR 201 ίππων και όλες τις αρετές και την ηλεκτρονική πλατφόρμα του θηρίου, το 1000 XR έγινε Μ και πυροβολεί αδιακρίτως. Το ασυγχρόνιστο ρελαντί προδίδει το αγωνιστικό του DNA, αλλά χαμηλά ένα μικρό γουργουρητό καθησυχάζει τους περαστικούς και γνέφει με συμπόνια στους Euro5+ κανονισμούς. Μέχρι τις 4.000σαλ. μπορείς να κινείσαι με ευκολία αφού η κούφια απόδοση του κινητήρα σε αυτό το εύρος βοηθάει σε επιτόπιους ελιγμούς και συνθήκες διήθησης στην πόλη. Ανεβάζοντας στροφές ο ήχος αλλάζει, το γκάζι αγριεύει γίνεται πιο άμεσο ενώ μετά τις 8.000σαλ. ο ρυθμός είναι καθηλωτικός μέχρι το στροφόμετρο να δείξει τις 14.600σαλ. πριν περάσεις στην επόμενη σχέση. Το Μ 1000 XR επιταχύνει σα δαιμονισμένο με καταιγιστικούς ρυθμούς, ανεξάρτητα από την επιλεγμένη στο κιβώτιο και με ένα τρόπο που σίγουρα δεν περιμένεις από ψηλή μοτοσυκλέτα. Επαγρυπνεί και τις 5 σου αισθήσεις, καθώς 200αριζει με χαρακτηριστική ευκολία και μπορεί να υπολείπεται σε ροπή στο μεσαίο φάσμα συγκριτικά με ένα μεγάλο δικύλινδρο V-Twin αλλά ψηλά γαζώνει και εκτελεί. Ώρα μετρήσεων! Τώρα; Τι γίνεται τώρα; Μόλις βρεις τις κατάλληλες στροφές για να το ξεκινήσεις από στάση, το Μ πετάγεται σα βέλος και συνεχίζει ακλόνητο και αγέρωχο μέχρι την τελική του λίγο πάνω από τα 290χλμ./ώρα. Τα πρώτα 100 έρχονται σε ξερό 3αρι, τα 160 σε 5,3δ και σπάει το 200αρι σε 7,3δ. Αποκαλυπτικές είναι και οι ενδιάμεσες ρεπρίζ με το 60-160 να ολοκληρώνεται σε 3,46δ και το 100-200 σε 4,65δ. Ασύλληπτα νούμερα για ψηλή μοτοσυκλέτα που ανάγουν το Μ 1000 XR σε πραγματικό πύραυλο εδάφους. Σε όλη τη διαδικασία τα ηλεκτρονικά λειτουργούν διακριτικά στο παρασκήνιο χωρίς να αλλοιώνουν στο ελάχιστο την εμπειρία οδήγησης, διασφαλίζοντας τον αναβάτη από κακοτοπιές. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Μ είναι μια εύκολη μοτοσυκλέτα που μπορεί να οδηγήσει κάποιος άπειρος, καθώς η ωμή δύναμη δεν συγχωρεί ανορθογραφίες, δεν απευθύνεται εξάλλου σε αυτούς. Όμως είναι πλήρως συνεργάσιμη στις  εντολές του αναβάτη και είναι πάντα πρόθυμη για (αν)ήσυχες διαδρομές. Αν είσαι adrenaline junkie, λιγότερη παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδηγεί σε βανδαλισμούς του πίσω ελαστικού, ενώ η πλήρης απενεργοποίηση τους είναι μια συνηθισμένη διαδικασία για να λερώσεις το εσώρουχο σου. Το στρίψιμο γίνεται σχεδόν με τηλεπάθεια… Τοποθετείς το brutal XR στην είσοδο με φόρα και τα Μ γονίδια σε καλούν να ξύσεις μέχρι και τα αυτιά. Το πιρούνι της Marzocchi διαβάζει εξαιρετικά το δρόμο, ενώ παράλληλα οι αισθητήρες της IMU γεμίζουν συνεχώς με δεδομένα τον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας. Ότι και αν κάνεις, όποιο οδηγικό στυλ και αν έχεις,  το M 1000 XR παραμένει βιδωμένο στην άσφαλτο παρέχοντας απλόχερα εμπιστοσύνη για να πιέσεις και να ανακαλύψεις τα όρια σου. Φτάνοντας στο apex αρχίζει η φάση της απογείωσης…  Το Μ παίρνει τα ηνία από την βαρύτητα σηκώνοντας τον μπροστινό τροχό ακόμα και με 5η στον αέρα και κοιτώντας επιδεικτικά τους αντιπάλους του, την ώρα που το 200αρι Bridgestone Battlax RS11 διατηρεί πολύ στενές επαφές με το δρόμο. Οι όποιες ταλαντώσεις εμφανίζονται στα πολλά χιλιόμετρα, λύνονται «ηλεκτρονικά» με κατάλληλη ρύθμιση στη συμπίεση και επαναφορά των αναρτήσεων. Όλα αυτά μέχρι την επόμενη στροφή όπου οι δυνατές τετραπίστονες της Nissin κατεβάζουν άμεσα χιλιόμετρα ή επιβραδύνουν μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100-0 σε 42,4 μέτρα, μια ικανοποιητική επίδοση για την κατηγορία. Αλλάζοντας πεδίο δράσης, το M 1000 XR θα νιώσει απολύτως οικεία και σε περιβάλλον πίστας, προσφέροντας στον αναβάτη του έναν επιπλέον να χαμογελά.

 

Σελίδα 1BMW M 1000 XR - Test
Σελίδα 2Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά