Η BMW M 1000 XR «παρουσιάστηκε» επίσημα μέσα από φωτογραφίες και video που έδωσε στην δημοσιότητα η γερμανική εταιρεία και είναι η τρίτη προσθήκη στην γκάμα των Μ μοτοσυκλετών.
Teaser φωτογραφίες και video για τη νέα BMW M 1000 XR
Μπορεί η ΒΜW να χρησιμοποιεί πάνω από 50 χρόνια το λογότυπο Μ στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της, αλλά μόλις το 2020 το τμήμα Motorrad κυκλοφόρησε την πρώτη μοτοσυκλέτα που έφερε το «μαγικό γράμμα» του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην superbike M 1000 RR, ενώ 2 χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε η γυμνή M 1000 R. Τώρα, η BMW είναι έτοιμη να προσθέσει κι ένα τρίτο μοντέλο σε αυτό το αποκλειστικό κλαμπ των «Μ» μοτοσυκλετών και αυτή δεν είναι άλλη από την M 1000 XR. Την είχαμε δει πριν λίγες μέρες στις φωτογραφίες που διέρρευσαν από το Isle of Man και τώρα ήρθε η επίσημη παρουσίαση.
«Με την πρωτότυπη M 1000 XR, δίνουμε μια πρώτη εικόνα για το πως θα μοιάζει το τρίτο μοντέλο Μ της BMW Motorrad, το οποίο θα βγει στην επέτειο των 100 χρόνων μας» δήλωσε ο Dominik Blass, product manager της εταιρείας και συνέχισε: «Αναπτύξαμε την M 1000 XR, βασισμένη στις σημερινές S 1000 XR, S 1000 RR και M 1000 RR, ως μια σπορ μοτοσυκλέτα μεγάλων αποστάσεων με supersport δυναμική οδήγησης τόσο για το δρόμο όσο και για την πίστα».
Παρόμοια με την S 1000 XR στην οποία βασίζεται, η M 1000 XR είναι ένα όχημα για «όλες τις δουλειές», αφού παίρνει τα πλεονεκτήματα μιας sport μοτοσυκλέτας και τα συνδυάζει με ένα sport-tourer για να δημιουργήσει ένα υβρίδιο ικανό να προσφέρει απόλαυση και αδρεναλίνη σε δρόμους με στροφές, αλλά και εντυπωσιακή άνεση σε μεγάλες αποστάσεις.
Με πάνω από 200 ίππους και τελική 280 χ.α.ω
Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 999 κ.εκ. της BMW με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ShiftCam θα είναι και πάλι ο πρωταγωνιστής. Εικάζεται ότι θα έχει περίπου τις ίδιες προδιαγραφές με το μοτέρ της M 1000 R, το οποίο, όπως και η M 1000 RR, έχει συμπίεση 13,3:1 και μεγαλύτερο φάσμα στροφών σε σχέση με τα βασικά μοντέλα (S 1000 RR, S 1000 R). Η ιπποδύναμη φημολογείται ότι θα ξεπερνάει τους 200 ίππους, κάτι που δεν θα μας φανεί παράλογο ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η M 1000 R ακουμπάει τους 205 ίππους, ενώ η BMW ισχυρίζεται ότι η τελική ταχύτητα της M 1000 XR θα κυμαίνεται γύρω στα 280 χλμ./ώρα, κάτι που ακούγεται αρκετά πικάντικο για ένα πολυχρηστικό μοντέλο.
Όπως συνέβη και με την M 1000 R, η προσθήκη αεροδυναμικών «φτερών» στην M XR δίνει στους μηχανικούς της BMW την ελευθερία να «παίξουν» με τη μοτοσυκλέτα και να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες του κινητήρα. Τα συγκεκριμένα αεροδυναμικά στοιχεία βοηθούν στο να παραμένει το μπροστινό ελαστικό σε επαφή με το οδόστρωμα κατά τη διάρκεια που ο αναβάτης ξεκινάει με τέρμα γκάζι, μειώνουν το επίπεδο παρέμβασης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και αυξάνουν τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.
Η BMW M 1000 XR αποκαλύπτεται!
Με πλεονεκτήματα δυο κατηγοριών και πάνω από 200 άλογα
Τελική 280 χλμ./ώρα και φουλ πακέτο ηλεκτρονικό βοηθημάτων!
Φρένα από την Μ 1000R και (λογικά) ηλεκτρική ανάρτηση.
Πως σου φαίνεται η τρίτη μοτοσυκλέτα της γκάμας των Μ;