Στο δρόμο

Στο δρόμο
6 Φωτογραφίες »

Από το εργοστάσιο παραγωγής στην Ελλάδα και από εκεί κατευθείαν για δοκιμή, καθώς η παραλαβή του R 1300 GS γίνεται με το οδόμετρο να έχει μηδενικά χιλιόμετρα. Έχει και αυτό τη σημασία του, καθώς άστρωτο όπως είναι έχει κληθεί να αποδείξει όσα ισχυρίζεται σε απαιτητικές συνθήκες. Με την πρώτη επαφή όλα φαίνονται γνώριμα και συνάμα διαφορετικά. Το προσαρμοζόμενο ύψος της ανάρτησης διευκολύνει την πρόσβαση στο GS και τον χειρισμό του εν στάσει, ανεβάζοντας ένα επίπεδο την πρακτικότητα του μοντέλου. Έπειτα κάθεσαι αναπαυτικά στην σέλα-αφρό, απλώνεις τα χέρια στο φαρδύ τιμόνι, τα πόδια αγκαλιάζουν αναπαυτικά το ρεζερβουάρ και τα κύτταρα του  εγκεφάλου σου, ετοιμάζονται να γεμίσουν απόλαυση. Βέβαια αυτά είναι λίγο έως πολύ γνωστά και μεταφέρονται αναλλοίωτα σε κάθε γενιά, αλλά στο R 1300 GS γίνεται άμεσα αντιληπτή η αυξημένη ευκολία στις κινήσεις και τους ελιγμούς και το όφελος από τις μαζεμένες διαστάσεις. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να κινείσαι daily χωρίς δεύτερη σκέψη με την αίσθηση ότι οδηγείς κάτι μικρότερο σε κυβισμό, την ώρα που ο εξαιρετικός Boxer έχει γεννηθεί για να προσφέρει ξεκούραστη λειτουργία, τόνους ροπής από χαμηλά και χαμηλή κατανάλωση. Η μέση τιμή της κυμάνθηκε στα 6,9λ./100χλμ. με το μοτέρ τελείως άστρωτο, που σημαίνει ότι μπορεί να μειωθεί και άλλο, ιδιαίτερα σε συνθήκες ταξιδιού. Εκεί το GS βρίσκεται στο στοιχείο του με την ποιότητα κύλισης να παίρνει άριστα, αφού σε μεταφέρει ατσαλάκωτο ανεξάρτητα από το μήκος της διαδρομής.


Όλα αυτά μέχρι να ανοίξεις το γκάζι, αφού ο αναβαθμισμένος Boxer πετυχαίνει αποστομωτικές επιδόσεις χωρίς να είναι αυτοσκοπός του. Ο μπάσος ήχος από το κοντό τελικό μοιάζει να σιχαίνεται τις νόρμες και η ροπή έρχεται με το τσουβάλι, εκτοξεύοντας το R 1300 GS σε κάθε στρέψη του δεξιού γκριπ.  Μεστή απόδοση σε όλο το φάσμα, ροπάκλα που τραβάει ακόμα και με 6η με 40χλμ./ώρα και επιδόσεις που δεν ζει για αυτές, αλλά πετυχαίνει αξιοζήλευτα νούμερα. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 3,7 δεύτερα, σπάει το 7αρι μέχρι τα 160, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει δυνατά μέχρι τα 200χλμ./ώρα με χρόνο 11,4 δευτερόλεπτα. Χαρακτηριστικές είναι και οι ρεπρίζ, αφού το R 1300 GS χρειάζεται μόλις 4,83 δευτερόλεπτα για  το 60-160χλμ./ώρα. Η τελική είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη με την ψηφιακή οθόνη να απεικονίζει λίγο πάνω από τα 230χλμ./ώρα, όμως τα όργανα ακριβείας έδειξαν 225 πραγματικά χιλιόμετρα. Η σταθερότητα του πλαισίου και η ανεμοκάλυψη ακόμα και σε αυτά τα χιλιόμετρα παραμένει υποδειγματική και σου μεταφέρει σιγουριά. Μια ματιά στη δυναμομέτρηση αποκαλύπτει ότι η BMW είναι μάλλον φειδωλή ανακοινώνοντας 145 ίππους, καθώς εμείς μετρήσαμε 151 με σχεδόν 140 ίππους να φτάνουν στον πίσω τροχό, ενώ 130 από αυτούς είναι διαθέσιμοι στο φάσμα 6.500 - 8500σαλ. αποκαλύπτοντας τη δυναμική του Boxer και στα ψηλά.


Η έκπληξη έρχεται από το νέο ελαφρύτερο πλαίσιο και τις αναρτήσεις, που εξασφαλίζουν απρόσκοπτη πρόσφυση και βελτιωμένη συμπεριφορά. Το R 1300 GS είναι πιο στριφτερό, πιο ευέλικτο και πιο ελεγχόμενο στις αντιδράσεις του. Το νέο Telelever  προσφέρει  καλύτερο κράτημα στο δρόμο αλλά και στο χώμα και το GS λειτουργεί σαν ενιαίο σύνολο δίνοντας περισσότερη πληροφόρηση στον αναβάτη του. Το πιο σφιχτό Paralever συνδυάζεται άψογα με το μακρύτερο ψαλίδι, μεταφέροντας στο δρόμο όλη τη δύναμη χωρίς χαζοσπιναρίσματα και απώλειες τριβής. Νιώθεις περισσότερο συνδεδεμένος με τη μοτοσυκλέτα καθώς το πλαίσιο μπορεί να διαχειριστεί μεγαλύτερες ταχύτητες εισόδου και σου δίνει αυτοπεποίθηση να ανοίξεις νωρίτερα στην έξοδο της στροφής, σκορπίζοντας χαμόγελα σε σένα και Boxer ιαχές στο περιβάλλον. Τα φρένα της Brembo έχουν και δύναμη και διάρκεια προσφέροντας αξιόλογες τιμές επιβράδυνσης ακόμα και μετά από έντονη και σκληρή χρήση. Καταφέρνουν να ακινητοποιήσουν το R 1300 GS από τα 100χλμ.ώρα σε 38,94 μέτρα, κορυφαία επίδοση για την κατηγορία και όχι μόνο. Εν κατακλείδι, το R 1300 GS με χαμηλότερο βάρος, μικρότερες διαστάσεις και ισχυρότερο κινητήρα στοιχειοθετεί ένα πιο ευέλικτο, πιο σβέλτο, πιο ραφινάτο και ικανότερο σύνολο από τον προκάτοχο του.

Σελίδα 1BMW R 1300 GS- Test
Σελίδα 2Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Aνεση - Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας – Ηλεκτρονικά
Σελίδα 5Πλαίσιο – Φρένα - Αναρτήσεις
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Συμπέρασμα
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά