BMW R20: Μια νέα ρετρό roadster με 2.000 κ.εκ. έρχεται το 2026;

BMW R20: Μια νέα ρετρό roadster με 2.000 κ.εκ. έρχεται το 2026;
18 Φωτογραφίες »

«Κλείδωσε» η ονομασία R20
Δικύλινδρος boxer 2.000 κ.εκ. με περισσότερα από 16 kgm ροπή
Διαφορετικής σχεδίασης τροχοί και Paralever γυμνό στο μάτι
O Big Boxer κρατάει τη φιλοσοφία της BMW αναμμένη

«Κλείδωσε» η ονομασία R20

Η BMW παρουσίασε το R20 Concept τον περασμένο Μάιο στο Concorso dΆEleganza, ένα θεσμό που έχει στόχο να αναδείξει την κλασική αισθητική στον χώρο του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. Το μοντέλο αυτό αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα του έτους, παρουσιάζοντας έναν νέο σχεδιασμό με ρίζες στη σειρά R nineT και την εμβληματική κληρονομιά του κινητήρα Boxer. Λίγες μέρες πριν, το Νοέμβριο του 2024, η BMW κατοχύρωσε την ονομασία R20 στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις Η.Π.Α., προετοιμάζοντας το έδαφος για πιθανή κυκλοφορία το 2026. Με την κίνηση αυτή, η BMW επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της στον χώρο των roadsters, εστιάζοντας σε μια πιο BMW-κεντρική προσέγγιση.
 

Δικύλινδρος boxer 2.000 κ.εκ. με περισσότερα από 16 kgm ροπή

Το BMW R20 Concept ξεχωρίζει για την τεχνολογία και τον σχεδιασμό του, που συνδυάζουν το κλασικό με το μοντέρνο. Η μεγαλύτερη κατά 10% από τις R nineT διαστάσεις το καθιστούν κατάλληλο για αναβάτες που θεωρούσαν τις προηγούμενες εκδόσεις περιορισμένες σε μέγεθος. Στον πυρήνα του βρίσκεται ένας Big Boxer κινητήρας με κυβισμό 2.000 κ.εκ., ο οποίος ξεπερνά σε απόδοση τους 100 ίππους και τα 16 kgm ροπής των Cruiser μοντέλων R 18. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρνούνι και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ από την Öhlins υπόσχονται σταθερότητα και υψηλού επιπέδου κράτημα, ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές. Παράλληλα, το σύστημα πέδησης με εξαπίστονες δαγκάνες από την ISR υπογραμμίζει τη δέσμευση της BMW στην ασφάλεια και στην απόκριση.
 

Διαφορετικής σχεδίασης τροχοί και Paralever γυμνό στο μάτι

Η σχεδίαση του R20 Concept περιλαμβάνει μοναδικά στοιχεία, όπως το ρετρό αλουμινένιο ρεζερβουάρ, βαμμένο στο έντονο χρώμα «Hotter than Pink», και η διπλή ανάρτηση Duo-Paralever με γυμνό στο μάτι, νικελωμένο άξονα μετάδοσης. Οι τροχοί, με το μπροστινό ακτινωτό και τον πίσω από χυτό αλουμίνιο σε σχεδόν μονοκόμματο σχεδιασμό, δίνουν προς τα έξω ένα εντυπωσιακό μείγμα παραδοσιακής και σύγχρονης αισθητικής. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων, LED φωτιστικά σώματα και υψηλής ποιότητας υλικά, όπως Alcantara στη σέλα. Αν και το πρωτότυπο διαθέτει μονοθέσιο κάθισμα, η έκδοση παραγωγής είναι πιθανότερο να διαθέτει μια μεγαλύτερη, διπλή σέλα.
 

O Big Boxer κρατάει τη φιλοσοφία της BMW αναμμένη

Παρά τις δηλώσεις της BMW ότι το R20 Concept δεν αποτελεί άμεση υπόσχεση για παραγωγή, η κατοχύρωση της εμπορικής ονομασίας και η θετική ανταπόκριση στο πρωτότυπο δημιουργούν προσδοκίες για το 2026. Η εξέλιξη του μοντέλου ως roadster με υψηλές επιδόσεις αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της BMW στην κατηγορία. Η προσαρμογή του κινητήρα Big Boxer σε μια πιο αυθεντική BMW μοτοσυκλέτα δείχνει την πρόθεση της εταιρείας να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό, χωρίς να απομακρυνθεί από τη φιλοσοφία της. Το R20 μπορεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ της κλασικής παράδοσης και των σύγχρονων τεχνολογιών, εδραιώνοντας την BMW στην καρδιά των φίλων του Boxer.