Δυο νέες καινοτομίες στο χώρο των μοτοσικλετών παρουσίασε η BMW στην έκθεση CES: Head Up Display σύστημα προβολής πληροφοριών στο κράνος και προβολείς laser που κάνουν τη νύχτα μέρα!
Η CES που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο Las Vegas, αποτελεί την έκθεση - Μέκκα της εφαρμοσμένης υψηλής τεχνολογία σε consumer επίπεδο, οπότε δεν προκάλεσε καμία εντύπωση το ότι η BMW την επέλεξε για να παρουσιάσει τα τελευταία -hi tec- επιτεύγματα της:
Laser προβολείς
Η τεχνολογία αυτή ήδη εφαρμόζεται σε executive αυτοκίνητα της BMW, όπως σε αυτά της σειράς 7 και στο i8. Στην δίτροχη υλοποίηση, οι προβολείς αυτοί βρήκαν την θέση τους σε μια K1600GT, μοτοσικλέτα που ήδη είναι αρκετά "φορτωμένη" με τεχνολογία. Το μεγαλύτερο προσόν των προβολέων αυτών, εκπορεύεται από την ίδια την φύση του laser, που θέλει την φωτεινή δέσμη που εκπέμπεται να είναι συγκεντρωτική και με ελάχιστη διάχυση.
Ως εκ τούτου, οι προβολείς lazer μπορούν να φωτίσουν σε αποστάσεις μέχρι και 600 μέτρα (!) στην μεγάλη σκάλα, με απόλυτη ακρίβεια και έλεγχο του εκπεμπόμενου φωτός. Πάντως δεν πρόκειται να δούμε BMW μοτοσικλέτες με φώτα laser σύντομα, λόγω του ότι το κόστος της τεχνολογίας αυτής είναι πολύ μεγάλο. Μπορεί σε ένα i8 ή σε μια 7άρα BMW να μην φαίνεται και τόσο, ωστόσο σε μια μοτοσικλέτα που θα έφερε το σύστημα αυτό, η τιμή θα αυξανόταν σημαντικά. Εν καιρώ λοιπόν, όταν τα laser φώτα γίνουν ποιο σύνηθες φαινόμενο στα αυτοκίνητα και το κόστος τους μειωθεί αρκετά.
HUD (Head Up Display)
Ένας από τους λόγους που μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα, είναι η απόσπαση, έστω και στιγμιαία, της προσοχής του οδηγού από τον δρόμο. Για αυτό τον λόγο, μεταφέροντας άλλη μια τεχνολογική εφαρμογή από τα αυτοκίνητα της στις μοτοσικλέτες, η BMW εξέλιξε το HUD για μοτοσικλετιστικά κράνη. Πρόκειται για την ψηφιακή προβολή πληροφοριών σε μια διάφανη επιφάνεια στο ύψος των ματιών (του ματιού για την ακρίβεια) του οδηγού, ώστε το βλέμμα του να μην αφήνει ούτε για δέκατο του δευτερολέπτου τον δρόμο.
Οι πληροφορίες που μπορούν να προβληθούν στο HUD είναι customized, πράγμα που σημαίνει ότι ο κάθε αναβάτης μπορεί να το ρυθμίσει όπως επιθυμεί. Το HUD έχει και άλλες εφαρμογές, καθότι με την χρήση κάμερων με οπτικό πεδίο μπροστά και πίσω, ο αναβάτης θα έχει μια πλήρη και συγκεντρωτική εικόνα των τεκταινόμενων σε ακτίνα 360 μοιρών γύρω του και ειδικά σε ότι αφορά στην πίσω θέαση.