Βελτιώνει την εμφάνιση, τις επιδόσεις, τον ήχο και την αναλογία κιλών ανά ίππο. Μικρές συμβουλές θα βοηθήσουν στο να αποδώσει τα μέγιστα η μετατροπή.
Η αλλαγή εξάτμισης είναι η πιο συνηθισμένη βελτίωση που επιλέγουν οι αναβάτες μοτοσυκλέτας, καθώς βελτιώνει την εμφάνιση, τον ήχο, τις επιδόσεις και μειώνει το βάρος. Είναι μια σχετικά εύκολη μετατροπή, που δεν έχει απαγορευτικό κόστος. Όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να προσέξεις πριν αποφασίσεις να την αλλάξεις, μιας και δεν πρόκειται απλά για «ξεβίδωμα» της παλιάς και «βίδωμα» της καινούργιας.
Για να αξιοποιήσεις πλήρως μια aftermarket εξάτμιση, θα πρέπει να αλλάξουν οι ρυθμίσεις του κινητήρα. Πήγαινε σε ένα δυναμόμετρο για να τον ρυθμίσουν και να δεις αν πράγματι υπάρχει βελτίωση.
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους αλλαγής εξάτμισης είναι η βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να ρυθμιστεί η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα, ώστε αυτός να μπορεί να αξιοποιήσει κατάλληλα την εξάτμιση και να προσαρμοστεί στην διαφορετική ροή των καυσαερίων. Απευθύνσου σε ένα δυναμόμετρο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις και να μπορέσεις να δεις αν όντως υπάρχει διαφορά πριν και μετά τη μετατροπή.
Ζήτησε τη βοήθεια ενός ειδικού, για να επιλέξεις την πιο κατάλληλη εξάτμιση για τη μοτοσυκλέτα σου και για να είσαι σίγουρος ότι θα τοποθετηθεί σωστά, αλλιώς μπορεί να εμποδίζει ή ακόμα και να φύγει εν κινήσει.
Κάνοντας έρευνα αγοράς για ένα τελικό εξάτμισης, θα δεις πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές. Οι εταιρείες ftermarket εξατμίσεων, συνήθως, έχουν προϊόντα που ταιριάζουν σε πολλά μοντέλα μοτοσυκλετών. Αν δεν είσαι σίγουρος ποιό είναι κατάλληλο για τη μοτοσυκλέτα σου, απευθύνσου σε κάποιον ειδικό. Αυτός θα σε βοηθήσει να επιλέξεις τη σωστότερη εξάτμιση με βάση τις απαιτήσεις σου και τις ιδιαιτερότητες της μοτοσυκλέτας. Επίσης, θα αναλάβει την τοποθέτηση για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, αφού σε περίπτωση λάθους μπορεί το τελικό να εμποδίζει τα πόδια του συνεπιβάτη ή να βρίσκει στις πλαϊνές βαλίτσες, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να φύγει εν κινήσει.
Αν θέλεις να αλλάξεις τη δομή της εξάτμισης, π.χ. τον αριθμό των τελικών ή το σημείο που αυτά θα τοποθετηθούν, να είσαι έτοιμος να πληρώσεις περισσότερα.
Σε πολλές περιπτώσεις είναι δυνατόν να διαφοροποιηθεί η δομή της εξάτμισης. Μπορείς, δηλαδή, να αλλάξεις τον αριθμό των τελικών ή το σημείο που αυτά είναι τοποθετημένα. Σε τέτοια περίπτωση εξατομικεύεις τη μοτοσυκλέτα σου και τη κάνεις μοναδική, ώστε να ξεχωρίζει. Όμως, κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να απαιτεί την κατασκευή ειδικών στηριγμάτων ή άλλων εξαρτημάτων, προκειμένου να τοποθετηθεί η εξάτμιση και φυσικά πολλές δοκιμές μέχρι να βρεθεί η ιδανική λύση. Ο μηχανικός που θα αναλάβει μια τέτοια εργασία, θα πρέπει να είναι εξειδικευμένος και θα χρειαστεί αρκετές ώρες για να κάνει την μετατροπή με αποτέλεσμα το αυξημένο κόστος.
Πρόσεχε η εξάτμιση να πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές ρύπων και θορύβου και να έχει έγκριση για χρήση σε δρόμο, γιατί μπορεί να μην σε περάσουν στο ΚΤΕΟ.
Οι εξατμίσεις που είναι τοποθετημένες από το εργοστάσιο πληρούν αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και θορύβου, προκειμένου οι μοτοσυκλέτες να έχουν έγκριση τύπου και να μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα στο δρόμο. Η επιλογή της aftermarket εξάτμισης πρέπει να γίνει με βάση αυτές τις προδιαγραφές, αφού υπάρχει κίνδυνος, αυτή που θα διαλέξεις να μη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιο δρόμο. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου σε ΚΤΕΟ, γίνονται μετρήσεις εκπομπών καυσαερίων και θορύβου. Αν αυτές δεν είναι εντός ορίων η μοτοσυκλέτα δεν θα «περάσει» και σε περίπτωση ελέγχου από την τροχαία, ο ιδιοκτήτης μπορεί να πληρώσει πρόστιμο έως 400 ευρώ.