Το νέο μοντέλο Benelli BN 302

    Οδηγώντας: Falling in Love…

    Το BN 302  είναι πολύ ευέλικτο και υπακούει άμεσα στις προσταγές που του διαβιβάζονται από το μεγάλο τιμόνι, δεν υπάρχει ούτε lag, ούτε "στο περίπου" εκτέλεση αυτών που έχει κληθεί να εκτελέσει. Όλα ξεκινάνε από το εκπληκτικό πλαίσιο που είναι άκαμπτο, γεωμετρικά άψογο σε ό,τι αφορά στο συγκερασμό ευελιξίας - σταθερότητας και  εξαιρετικά ζυγισμένο, κάτι που ως γνωστό είναι η βάση πάνω στην οποία "χτίζονται" οι καλές οδηγικές συμπεριφορές.

    Ξεκινώντας από την πόλη, το BN 302 αποδεικνύεται ένα "αστικό δαιμόνιο", που είναι αδύνατον να το πας σιγά. Όχι, γιατί δεν μπορεί αλλά γιατί είναι πολύ δύσκολο να αντισταθείς στον ήχο του κινητήρα ψηλά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας αυτής! Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, πας λες και σε κυνηγάνε, χωρίς προφανή λόγο, απλά έτσι για το fun της υπόθεσης. Στην πυκνή κίνηση το BN 302 κάνει τρίπλες επιπέδου Ροναλντίνιο σε οτιδήποτε άλλο κινείται μαζί του, ελίσσεται με απίστευτη άνεση και σε βγάζει πρώτο στο φανάρι. Μόνο όταν τα πράγματα "πήξουν" σε απίστευτο βαθμό θα μείνει λίγο πίσω από τα αμιγώς αστικά δίτροχα και αυτό λόγο του τιμονιού που δεν κόβει σε πολύ μεγάλο βαθμό. 

    Μόλις οι στροφές περάσουν τις 7000, κάτι πολύ εύκολο δεδομένης της ευστροφίας του κινητήρα, αρχίζει αυτό το υπέροχο ουρλιαχτό (ναι, υπέροχο ουρλιαχτό) και η ισχύς αποδίδεται απρόσκοπτα μέχρι τα κόκκινα που ξεκινάνε στις 11000 σ.α.λ. Το BN 302 δεν έχει πρόβλημα να οδηγήσει την πέμπτη του ταχύτητα μέχρι τους κόφτες, ανεξαρτήτως συνθηκών, ενώ "κοκκινίζει" και την έκτη, φθάνοντας τα 165 χλμ./ώρα στο ταχύμετρο. Απόλυτα σταθερό και σίγουρο σε αυτές τις ταχύτητες, με ένα μπροστινό που σε γεμίζει εμπιστοσύνη, στρίβει όπως έρχεται στις παρατατεμένες ανοικτές στροφές περιαστικών δρόμων και εθνικών οδών. 

    Σε πιο κλειστά κομμάτια, έξω από την πόλη, είναι όλα τα λεφτά! Οι παλιότεροι θα ανασύρουν από τη μνήμη τους τετρακύλινδρες 250 και 400 καταχωρήσεις αφού το BN οδηγείται με τον ίδιο τρόπο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να κρατάς τις στροφές ψηλά, παίζοντας με το πολύ θετικό κιβώτιο και να οδηγάς "με φόρα". Η μοτοσικλέτα θα σε ανταμείψει, διατηρώντας μεγάλες ταχύτητες μέσα στην στροφή και πληροφορώντας πλουσιοπάροχα για τα όρια της, τα οποία υπερβαίνουν αυτά των δημόσιων δρόμων μας και καλό είναι να ανιχνευθούν σε πίστα. Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, το BN 302 αλλάζει για πλάκα γραμμή εντός της στροφής, ενώ τα φρένα του είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση, με μόνη ένσταση την αίσθηση του πίσω πεντάλ που δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Το ABS λειτουργεί ως οφείλει κάθε σύγχρονη μονάδα, δηλαδή άψογα, επεμβαίνοντας όταν πρέπει, χωρίς επικίνδυνα ΅αμολήματαΆ.

    Αξίζει να σημειωθεί (και να επικροτηθεί φυσικά!) η επιλογή των πολύ καλών Pirelli Angel ως ελαστικών πρώτης τοποθέτησης, τα οποία δένουν άψογα με τον χαρακτήρα και την φιλοσοφία της μοτοσικλέτας. Το BN 302 δεν θα πει όχι σε ταξιδάκια και μακρινές βόλτες εκτός πόλης. Μπορεί να διατηρεί όλη μέρα ταχύτητες από 140 έως 150 χλμ./ώρα, έχοντας αποθέματα για προσπεράσεις, ενώ το μασκάκι και η μικρή ζελατίνα κάνουν αρκετά καλή δουλειά στο να εκτρέπουν το κύριο ρεύμα αέρα από τον κορμό του οδηγού. Με λίγο σκύψιμο δε, μπαίνει και το κεφάλι σε απάνεμο (σχετικά...) μέρος. 

    Οι απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο, στην διάρκεια της δοκιμής, στα 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με την υποσημείωση ότι δεν το πηγαίναμε, αυτό που λέμε "ήρεμα" το BN... ως εκ τούτου αυτή η τιμή μπορεί να πέσει σίγουρα πιο κάτω αν κάποιος οδηγεί πιο... "commuterάδικα". Το θέμα είναι αν θα μπορέσει να κρατηθεί και να επιδείξει αντίσταση στον χαρακτήρα του BN... δύσκολο!