Γιατί το Cagiva Mito θεωρείται μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες στα μικρά κυβικά και σε τι οφείλει το status του; Ας δούμε μια μικρή αναδρομή…
Το 1989, η βιομηχανία μοτοσυκλετών βρισκόταν για τα καλά, μέσα σε αυτό που σήμερα λένε κάποιοι «η χρυσή εποχή των superbikes». Οι σπορ μοτοσυκλέτες έβγαιναν η μία μετά την άλλη και οι κατασκευαστές δεν έκαναν κανέναν συμβιβασμό, παρουσιάζοντας μοντέλα με κορυφαίες τεχνολογίες και επιδόσεις. Η Mito ήταν μία από τις προτάσεις των δίχρονων μοντέλων στα 125 κυβικά, μια άμεση αναλογία με τις μικρότερες κατηγορίες του παγκόσμιου πρωταθλήματος τότε.
Η δημιουργία και η πρώτη γενιά
Mito στα ιταλικά, σημαίνει μύθος. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά, το 1989. Αμέσως κέρδισε την προσοχή του κοινού και σημείωσε μεγάλη επιτυχία, σε μια εποχή που οι καλές οικονομικές συνθήκες οδηγούσαν και σε μεγάλες πωλήσεις. Καρδιά της μοτοσυκλέτας, ήταν ο δίχρονος των 125 κ.εκ., με απόδοση 33,5 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων (!), για καλύτερη εκμετάλλευση του power band του κινητήρα. Το πλαίσιο ήταν αλουμινένιο, δύο δοκών, το ψαλίδι ήταν αλουμινένιο σχήματος «μπανάνας» και το πιρούνι των 38 χιλιοστών ήταν συμβατικό μεν, αγωνιστικά στημένο, δε. Τα 125 κιλά γεμάτου βάρους, τα φρένα με δίσκους 320 και 230 χιλιοστών, το εντυπωσιακό «αγωνιάρικο» κοστούμι με το διπλό στρογγυλό φανάρι και η συμπεριφορά του Mito δημιούργησαν ένα απόλυτα ποθητό σύνολο, το οποίο ανανεώθηκε μια φορά αποκτώντας μικρές αναβαθμίσεις. Όμως η μεγάλη αλλαγή έγινε το 1994, όταν ο Massimo Tamburini έβαλε το μαγικό χεράκι του…
Η Mito Evolution
Το 1994, ο μεγαλύτερος σχεδιαστής μοτοσυκλετών όλων των εποχών, Massimo Tamburini, ανασχεδίασε το Mito προσδίδοντάς του την μορφή της «θεάς» Ducati 916. Παράλληλα με την εμφανισιακή μεταμόρφωση, η Mito πήρε και κάποιες μηχανικές αναβαθμίσεις, όπως νέο ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός. Αυτή ήταν και η γενιά την οποία θυμούνται οι περισσότεροι, όταν μιλούν για το Mito, παρά το ότι είναι ουσιαστικά η δεύτερη… Το Mito παρέμεινε έτσι σε παραγωγή, για πολλά πολλά χρόνια…
Η SP525
H τελευταία έκδοση της Mito, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2005, είχε αρκετές αλλαγές. Αρχικά, εμφανίστηκε ως μια «μόνο για αγώνες» έκδοση της μοτοσυκλέτας, που δεν έπαιρνε έγκριση για κυκλοφορία. Αργότερα όμως και συγκεκριμένα το 2008, η SP525 δρόμου έκανε την επίσημη εμφάνισή της. Καθώς οι προδιαγραφές Euro3 είχαν τεθεί σε εφαρμογή, ένα νέο σύστημα τροφοδοσίας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο καρμπυρατέρ ήταν απαραίτητο. Εκτός αυτού, η ονομαστική ισχύς του νέου Mito SP525 είχε κατέβει στους 25 ίππους, αρκετά λιγότερους από τους 33 της πρώτης έκδοσης. Το 2012, η Cagiva σταμάτησε την παραγωγή των Mito, μετά από 23 χρόνια επιτυχημένης πορείας.