Τα πιο ισχυρά Adventure της αγοράς

Τα πιο ισχυρά Adventure της αγοράς

- Με 21 ιντσών τροχό εμπρός οι Triumph και KTM
- Η πιο ισχυρή η Multistrada V4 με απόδοση 170 ίππων
- Το καλύτερο φρενάρισμα πετυχαίνει το R 1300 GS, στα 39 μέτρα
- Τιμές που ξεπερνούν τα 20 χιλιάρικα για όλα τα μοντέλα

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Με 21 ιντσών τροχό εμπρός οι Triumph και KTM

Η adventure κατηγορία, έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια με τέτοιο τρόπο, που στις κορυφαίες επιλογές της, θα βρεις τις πιο πολυτελείς μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν στην αγορά, με ασύγκριτες ανέσεις, επιδόσεις και συστήματα ασφαλείας. Με τον κυβισμό να έχει ξεφύγει και να φτάνει πλέον τους κινητήρες ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης (ή και παραπάνω), οι ιπποδυνάμεις τους έχουν επίσης φτάσει σε ακραία νούμερα, αντίστοιχα μοτοσυκλετών της supersport κατηγορίας της εποχής του 2000. Μαζέψαμε στην λίστα μας, τα πιο ισχυρά adventure της αγοράς που, με βάση την κατηγορία που ανήκουν, μπορείς να τα οδηγήσεις στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα. Τώρα το ποιος θα το κάνει και πόσο καλά, είναι μία άλλη ιστορία. Εφόσον λοιπόν κατατάσσονται στα adventure, αποκτούν περιφερειακά που θα τους προσδώσουν την ικανότητα να κινούνται με μεγαλύτερη ευκολία στο χώμα, όπως μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, και μεγαλύτερους τροχούς. Τα πιο χωμάτινα από τα 4 είναι το 1290 Super Adventure R και το Tiger 1200 Rally Pro, αποκτώντας τροχούς 21 και 18 ιντσών εμπρός και πίσω με ελαστικά διαστάσεων 90/90 και 150/70 αντίστοιχα. H KTM, μένει πιστή στην off-road παράδοσή της, εξοπλίζοντας την ναυαρχίδα της στην κατηγορία, με τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων στα 220χλστ εμπρός και πίσω. Αυτές αποτελούνται από το ανεστραμμένο πιρούνι 48χλστ Xplor της γνωστής WP και το αντίστοιχο monoshock αμορτισέρ πίσω, φυσικά οι τροχοί είναι ακτινωτοί και ανθεκτικοί, όπως και στο Tiger 1200, ενώ οι BMW και Ducati έρχονται με αλουμινένιους τροχούς. Φυσικά κατά την διαμόρφωση των μοτοσυκλετών αυτών μπορείς να επιλέξεις να τις εξοπλίσεις με ακτινωτούς τροχούς, αλλά και πάλι η διάμετρός τους είναι 19 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω.
 

Η πιο ισχυρή η Multistrada V4 με απόδοση 170 ίππων

Μάρκα Τιμή Κυβικά Ισχύς Hp Ροπή Nm 0 - 100 Km/h (sec.) 100 - 0 Km/h (Μέτρα) Μέση Κατανάλωση
DUCATI MULTISTRADA V4 RED   1158 170 125 3,5 40 7,4
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R   1301 160 138 3,35 42,75 6,8
TRIUMPH TIGER 1200 RALLY PRO   1160 150 130 3,9 43,5 7,2
BMW R 1300 GS    1300 145 149 3,55 38,95 6,9
Τα κυβικά έχουν ανέβει πολύ σε αυτή την κατηγορία όπως προείπαμε, τόσο λόγω των νέων αυστηρών προδιαγραφών Euro5+, όσο και της "κόντρας" των εταιρειών για το ποιος θα βγάλει την υψηλότερη ιπποδύναμη. Το Ducati Multistrada V4 λοιπόν παίρνει το βάθρο σε αυτή την αναμέτρηση με απόδοση 170 ίππων από τον V4 Granturismo 1.158cc. Όχι για πολύ όμως διότι στο άμεσο μέλλον, με την κυκλοφορία του νέου για το 2025 KTM 1390 Super Adventure με κινητήρα στα 1.350cc πλέον, θα μοιράζεται σε αυτή την ιπποδύναμη την πρώτη θέση. Ως ο μοναδικός V4 σε αυτή την κατηγορία όμως, αποκτά εντυπωσιακά χαρακτηριστικά όπως την απενεργοποίηση της λειτουργίας των πίσω κυλίνδρων όταν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες και στροφές κινητήρα, ώστε να μειώνεται η ζέστη που φτάνει στον αναβάτη αλλά και η κατανάλωση, στρόφαλο που περιστρέφεται αντίθετα με τους τροχούς ώστε να εξισώνεται το περιστροφικό φαινόμενο βελτιώνοντας την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και μεγάλα διαστήματα συντήρησης που φτάνουν τα 60.000 χιλιόμετρα για τον έλεγχο των βαλβίδων. Ο κινητήρας των BMW και KTM έρχονται πολύ κοντά σε κυβισμό με το πρώτο να είναι 1.300 και το δεύτερο 1.301cc, απέχουν πολύ όμως λόγω διάταξης που είναι εντελώς διαφορετική. Το KTM αποκτά τον V2 LC8, με περιεχόμενη γωνία 75° και ροπή 138 Nm, ενώ το BMW είναι το μοναδικό που χρησιμοποιεί ακόμα Boxer κινητήρα με δύο "ξαπλωμένους" κυλίνδρους, με λειτουργία που προσανατολίζεται περισσότερο στην βουτυρένια και απαλή λειτουργία, ώστε να προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με την υψηλότερη ροπή από τις 4 ,μάλιστα στα 149 Nm. Η σχέση του KTM λειτουργεί ως overdrive προσφέροντας ένα πιο άνετο ταξίδι με χαμηλές στροφές και παρά το γεγονός ότι η BMW έχει την χαμηλότερη ιπποδύναμη στα 145 άλογα σημείωσε πολύ καλή επιτάχυνση, ολοκληρώνοντας το 0-100 σε μόλις 3,6δ. Ο υδροελαιόψυκτος Boxer είναι ο μόνος που διαθέτει σύστημα μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων, με αυτόν του 1.390 να κοντοζυγώνει, αποκτώντας το δικό του αντίστοιχο σύστημα. Οι 4 κορυφαίες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας λοιπόν έχουν και 4 τελείως διαφορετικές διατάξεις κινητήρα, με το Tiger 1200 της Triumph να εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.160cc, με τον στρόφαλο που η εταιρεία ονομάζει T-Plane και αποτελεί δική της πατέντα. Με τα διαστήματα ανάφλεξης να είναι στις 180°-270°-270°, η αίσθηση που σου δίνει ο κινητήρας είναι πιο κοντά σε αυτή ενός δικύλινδρου, προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση στις χαμηλές στροφές και σύνδεση μοτοσυκλέτας-αναβάτη στο χώμα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το καλύτερο φρενάρισμα πετυχαίνει το R 1300 GS, στα 39 μέτρα

Οι ταχύτητες που φτάνουν αυτές οι μοτοσυκλέτες ξεπερνούν τα 200χλμ/ω, με μόνη εξαίρεση το Triumph, όχι επειδή δεν θα μπορούσε να φτάσει και τα 220+, αλλά επειδή έχει κόφτη σε αυτή την ταχύτητα. Πραγματικά γιατί να θες να ξεπεράσεις τα 200χλμ/ω με μία ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 250 κιλά. Τα KTM και Ducati από την άλλη μπορούν να φτάσουν ακόμα και 250χλμ/ω, κάτι που σίγουρα είναι αχρείαστο για μοτοσυκλέτες σαν κι αυτές. Επειδή λοιπόν επιταχύνουν γρήγορα και φτάνουν πολύ υψηλές ταχύτητες, είναι ακόμα πιο σημαντικό να σταματούν εξίσου καλά αλλά και καλύτερα. Τα συστήματα πέδησής τους διαθέτουν μεγάλους δίσκους με ισχυρές ακτινικές δαγκάνες (Brembo στην περίπτωση της Ducati και Triumph), ενώ σε όλα το ABS αποκτά και λειτουργία Cornering, όπως επίσης και το Traction Control. Στις δοκιμές των μοτοσυκλετών αυτών το Moto Τρίτη, μέτρησε φυσικά και τις επιδόσεις τους στο φρενάρισμα. Την καλύτερη επίδοση μας έδωσε το R 1300 GS πετυχαίνοντας την ακινητοποίηση από τα 100χλμ/ω σε μόλις 39 μέτρα, το μοναδικό κάτω από τα 40. Ακολουθεί το Multistrada V4 στα 40 μέτρα, το ΚΤΜ στα 42,7 και τέλος το Triumph στα 43,5 μέτρα.
 

Τιμές που ξεπερνούν τα 20 χιλιάρικα για όλα τα μοντέλα

Οι top επιλογές που έχει να προσφέρει ο κάθε κατασκευαστής στην αγορά, είναι λογικό να έρχονται και με την ανάλογη, υψηλή τιμή. Αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι αναμφίβολα για "λίγους" και με αυτή την έκφραση εννοούμε αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να τις αγοράσουν και να τις συντηρήσουν. Η πιο οικονομική (στην βασική της έκδοση) είναι παραδόξως η BMW R 1300 GS με τιμή στα 21.300 ευρώ. Σε αυτή την τιμή βέβαια, παίρνεις μία "γυμνή" από εξοπλισμό μοτοσυκλέτα, που αν επιθυμείς να της προσθέσεις αξεσουάρ για ταξίδι ή χωμάτινη οδήγηση μπορεί πολύ εύκολα να φτάσει τα 30.000 ευρώ. Ακολουθεί η Multistrada στα 21.800 ευρώ, η Tiger στα 21.990 ευρώ και τέλος η KTM στα 24.430 ευρώ, αποκτά ένα μεγάλο μέρος του διαθέσιμου εξοπλισμού σε αυτή την τιμή. Ομολογουμένως είναι ακριβές μοτοσυκλέτες που προσφέρουν όμως έντονες συγκινήσεις σε οδήγηση τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα (για τους τολμηρούς που δεν τις λυπούνται, ή όσους έχουν τις οδηγικές ικανότητες να κουμαντάρουν το βάρος τους), ενώ στο ταξίδι θα βγεις ατσαλάκωτος σε κάθε περίπτωση, όσα χιλιόμετρα κι αν διανύσεις. η κατανάλωσή τους είναι αρκετά υψηλή (πάνω από 6λ/100χλμ), φτάνοντας στην περίπτωση του Multistrada τα 7,4λ/100χλμ σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Αν τώρα οδηγείς σε πιο σπορ ρυθμούς το νούμερο αυτό ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά. Δεν είναι ιδανικές λοιπόν για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όχι μόνο λόγω της κατανάλωσής τους, αλλά και του όγκου τους. Παράλληλα, όλοι γνωρίζουμε πως λόγω των δύσκολων καιρών, υπάρχουν πολλά "μάτια" που παραμονεύουν ψάχνοντας μία αφορμή. Για αυτό καλό είναι να μην μένουν πολλές ώρες παρκαρισμένες στο πεζοδρόμιο, καθώς μία κλοπή μπορεί να είναι πολύ πιο πιθανή από όσο νομίζουμε. Εσείς ποια θα επιλέγατε και με ποιο κριτήριο;