Τα σωθικά μιας κεφαλής με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων (Desmo).

Τα σωθικά μιας κεφαλής με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων (Desmo).

Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας
Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας
Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας
  • Τα σωθικά μιας κεφαλής με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων (Desmo).
  • Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας
  • Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας
  • Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας

Desmo: Το «τέλειο» σύστημα βαλβίδων που δεν χρησιμοποιεί κανένας

Μιλώντας για Ducati, πολύ συχνά διαπιστώνεις ότι η πρώτη λέξη που πέφτει στο τραπέζι, είναι το Desmo. Πρόκειται για το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων, μια αποκλειστικότητα της Ducati στις μοτοσυκλέτες παραγωγής ακόμα και σήμερα.

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

Τι είναι το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων ή Desmo

Το σύστημα κίνησης των βαλβίδων Desmo, αποτελεί μια ιδιαίτερη μηχανική λύση, η οποία προήλθε από την ανάγκη εξασφάλισης μεγάλης ακρίβειας στον χρονισμό των βαλβίδων, στους ισχυρούς κινητήρες. Στους κινητήρες με Desmo, δεν υπάρχουν ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, αλλά ο εκκεντροφόρος ή οι εκκεντροφόροι ανοίγουν και κλείνουν τις βαλβίδες, με άμεση μηχανική σύνδεση μεταξύ τους. Χάρη σε αυτό το σύστημα, ο χρονισμός του κινητήρα, άρα και η απόδοση του, δεν αποκλίνουν από τις προδιαγραφές τους. Αντίθετα, οι κινητήρες με ελατήρια στις βαλβίδες, αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του «valve float» στις υψηλές στροφές: Το ελατήριο δεν προλαβαίνει να κλείσει την βαλβίδα στην σωστή στιγμή, με αποτέλεσμα απώλεια συμπίεσης και ισχύος, ακόμα και καταστροφικές ζημιές σε περίπτωση… συνάντησης της βαλβίδας και του πιστονιού.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Η ιστορία του τραβάει σχεδόν 130 χρόνια πίσω

Τα πρώτα δεσμοδρομικά συστήματα κίνησης των βαλβίδων, κατοχυρώθηκαν προς το τέλος του 19ου αιώνα, όταν και εξερράγη η ανάπτυξη των μηχανοκίνητων οχημάτων. Στα επόμενα χρόνια, οι δεσμοδρομικές βαλβίδες βρήκαν εφαρμογή σε αρκετά οχήματα, κυρίως αγωνιστικά, αφού σε αυτές τις εφαρμογές έλαμψαν τα πλεονεκτήματα τους: Τότε, τα ελατήρια των βαλβίδων δεν ήταν αρκετά καλά, ώστε να λειτουργούν αξιόπιστα σε ρυθμούς αγωνιστικού κινητήρα. Σε μοτοσυκλέτες, το σύστημα χρησιμοποιήθηκε και σε κάποιες Norton, αλλά είδε το φως του προσκηνίου μέσα από την Ducati και τον Fabio Taglioni.


 

H πρώτη εφαρμογή μαζικής παραγωγής: Ducati Mark 3 Desmo

Μετά από σημαντικές νίκες της Ducati σε αγώνες, στους οποίους χρησιμοποίησε το σύστημα Desmo, η εταιρεία παρουσίασε την Mark 3 Desmo, το 1968, μια μοτοσυκλέτα η οποία έμελλε να είναι κομβικό σημείο για την ιστορία της Ducati. Για τα επόμενα 50 και κάτι χρόνια, Desmo και Ducati έγιναν συνώνυμα, με την εταιρεία να καυχιέται την ανωτερότητα του συστήματος της σε τεχνικό επίπεδο.


 

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »