LIVE: κίνηση στους δρόμους

Στην πόλη το Versys μετατρέπεται σε υπάκουο μαγικό χαλί ενώ στον επαρχιακό θα κινηθεί σβέλτα.

Οδηγώντας: Περισσότερο παρπαρτού, λιγότερο σπορ

Το πρώτο που θα παρατηρήσει κανείς στη βόλτα μαζί του είναι το πόσο ήσυχο και φιλικό δείχνει. Χαμηλόφωνη η νέα εξάτμιση, κανένας κραδασμός, ελαστικότατος κινητήρας, χαλαρή οδήγηση. Μέχρι να το γνωρίσω λίγο καλύτερα αναρωτιόμουν μήπως έχει χάσει άλογα, αλλά το γκάζι είναι εκεί, απλά πρέπει να το ψάξεις λίγο ψηλότερα. Η όλη εικόνα ήρεμης φιλικότητας είναι σε έναν βαθμό μια πετυχημένη οφθαλμαπάτη, διότι εσύ νομίζεις πως σέρνεσαι στη χαλαρότητα, αλλά κοιτάς το κοντέρ και έχεις ήδη μαζέψει 160 στο κοντέρ χωρίς να το καταλάβεις. Είναι το συνδυαστικό αποτέλεσμα ήσυχου κινητήρα και άριστης αεροδυναμικής προστασίας.

Στην πόλη μετατρέπεται σε ένα υπάκουο μαγικό χαλί, καταπίνει λακούβες, ξεκολάει σβέλτα όποτε γυρίσω χορταστικά τη γκαζιέρα και σταματά αποφασιστικά. Το νέο ABS που έβαλε φέτος η Kawasaki είναι εξαιρετικό, γρήγορο και διακριτικό δίχως χαζές, αχρείαστες επεμβάσεις. Στο ταξίδι η μοτοσικλέτα μπορεί να κρατά μια μέση ταχύτητα της τάξης των 120 ως 140 όλη μέρα. Τα πάντα ως τα 160 είναι μέσα στο ρεπερτόριό της, αλλά από κει και πάνω αρχίζουμε να πλησιάζουμε στην τελική της. Το Versys πάντως, προς τιμήν του, δεν είχε κανένα προβήμα να ταξιδεύει με τη βελόνα καρφωμένη στα 180, με μόνη παραφωνία τους υψίσυχνους κραδασμούς που έφταναν στα μαρσπιέ – ένα πρώτο δείγμα πως η μοτοσικλέτα δε συμφωνεί να μένει για πολλή ώρα κοντά στην τελική της. Πάνω από 185 στο κοντέρ δύσκολα είδα, όσο κι αν προσπάθησα. Λίγο τα παραπανίσια κιλά του νέου Versys, κατιτίς η μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια, η μέγιστη ταχύτητα που είδα ήταν 187. 

Βγαίνοντας για μια στριφτερή διαδρομή θυμήθηκα ξανά το πρώτο Versys που τότε μου είχε φανεί τόσο πολύ διαφορετικό από ό,τι άλλο είχα οδηγήσει στην κατηγορία. Ο χαρακτήρας του είναι πάντα παρών, αν και το σύνολο των αλλαγών της Kawasaki έχουν λειάνει τις αιχμές της σπορ συμπεριφοράς του. Από τη μια τα σχεδόν 10 κιλά που έχει φορτώσει σε σημεία πρωτίστως τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως το ενισχυμένο υποπλαίσιο (για περισσότερο φόρτωμα). Μετά είναι η μετακίνηση της μέγιστης ροπής ψηλότερα, με ανεξίτηλη σφραγίδα στις εξόδους των στροφών ζητώντας συνεχείς αλλαγές σχέσεων για να μη βγαίνει εκτός ροπής. Οι αναρτήσεις ορίζουν τα όρια του παιχνιδιού, καθώς όσο περισσότερο πιέζεις τόσο λιγότερο μεταφέρουν πληροφορία για σαφή εικόνα της διαθέσιμης πρόσφυσης. Μη γνωρίζοντας πότε θα γλιστρήσεις, μοιραία θα το κλείσεις λίγο νωρίτερα το γκάζι για σιγουριά. Δεν είναι κακό, είναι απλώς μια μικρή υπαναχώρηση στα όρια της σπορ συμπεριφοράς του Versys.

Σπουδαία είναι τα νέα στο πεδίο της κατανάλωσης. Με μέση τιμή 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αν το κρατάς κάτω από τις 6.000 απολαμβάνεις εντυπωσιακά μικρή κατανάλωση. Μάλιστα η Kawasaki έχει μια ένδειξη ECO που εμφανίζεται στην περιοχή από 4 ως 6.000 σ.α.λ. για να σου θυμίζει πώς να μείνεις κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Αν θες να πας παραπάνω θα το πληρώσεις σε βενζίνη, καθώς ο χορός άνω των 8.000 στροφών φλερτάρει με τιμές άνω των 9 λίτρων / 100 χλμ.

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ