Ο “Tre pistoni” τετράχρονος τρικύλινδρος κινητήρας της F3 800 διαθέτει μια δωδεκάδα βαλβίδων τιτανίου, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής, ενώ με χωρητικότητα 798 κυβικών εκατοστών ζυγίζει μόλις 52 κιλά. Η αρκετά ψηλή συμπίεση του 13.3:1 δίνει 148 ανακοινώσιμους ίππους στις 13.000 σαλ, και 8.97 κιλά ροπής στις 10.600. Εντυπωσιακότατα νούμερα, που τσακίζουν όλα τα τετρακύλινδρα 600άρια και τα τρικύλινδρα 675 παραγωγής. Από την άλλη, δεν φτάνουν φυσικά τις επιδόσεις των χιλιαριών Superbike, μην τρελαθούμε κιόλας.
Το σύστημα ψύξης του κινητήρα διαθέτει πέρα από το ψυγείο νερού και ψυγείο λαδιού ενσωματωμένο στα κάρτερ, ενώ το σύστημα ψεκασμού της Keihin διαθέτει έξι εγχυτήρες. Στη γκαζιέρα δεν υπάρχει ντίζα, αλλά σύστημα full drive by wire της Mikuni, μαζί με σύστημα ελέγχου που προλαμβάνει τα “πιράκια”. Η F3 800 διαθέτει 4 χάρτες ανάφλεξης, ρυθμιζόμενο σε 8 επίπεδα -και απενεργοποιούμενο- Traction Control, ηλεκτρονικό shifter στις ταχύτητες -που απενεργοποιείται με ένα κουμπί αν θέλετε!-, υγρό συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης και εύκολα αφαιρούμενο αγωνιστικό κιβώτιο 6 σχέσεων τύπου κασέτας. Τα πιστόνια είναι, όπως λέει η MV Agusta, υπέρ-ελαφριά, επιτρέποντας στο τρικύλινδρο σύνολο να ανεβάσει έως και 13.000 σαλ.
Το “κλου” της μοτοσικλέτας είναι ο ανάποδα -από ότι συνήθως- περιστρεφόμενος στρόφαλος, μια λύση που η φίρμα έχει ξεσηκώσει από την πίστα, και σύμφωνα με την MV μειώνει την αδράνεια της μοτοσικλέτας, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την παροιμιώδη, ακαριαία ευελιξία της. Και με αναλογία 1.17 κιλών ανά ίππο, να είστε σίγουροι πως η αδρεναλίνη θα αρχίσει να κυλάει με το καλημέρα, και θα συνεχίσει να τρέχει στον ίδιο αδιάλειπτο ρυθμό.