LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι τροχοί στρίβουν, τα αμορτισέρ όχι. Η ανεξαρτησία διεύθυνσης-ανάρτησης συνεισφέρει στις αρετές του Quadro.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Όλα για την ασφάλεια

Με τον κινητήρα τοποθετημένο χαμηλά στο κέντρο του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου, το Quadro 4 έχει μπροστά την περίφημη διάταξη HTS με τα διπλά ψαλίδια και πίσω μια ανάλογη διάταξη που επίσης αποκαλείται HTS, μα η γεωμετρία της είναι διαφορετική. Εδώ τα ψαλίδια είναι διαμήκη και ο κάθε τροχός παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα από το αυτόματο κιβώτιο.

Οι αναρτήσεις του Quadro, όπως και στο τρίκυκλο μοντέλο, είναι πολύ σφικτές ως προς τις αποσβέσεις τους. Αυτό είναι ένα βασικό σημείο διαφοροποίησης από το Piaggio MP3, στο οποίοι οι αναρτήσεις είναι πολύ πιο μαλακές.

Εδώ τα αμορτισέρ μπορούν να κρατήσουν το σκούτερ όρθιο στο φανάρι χωρίς να κλειδώσει η ανάρτηση, μάλιστα δοκίμαζα διαρκώς στα φανάρια να σταματώ δίχως να βάλω πόδι κάτω. Τις περισσότερες φορές το κατάφερα χωρίς πολλή προσπάθεια, τις λίγες φορές που πάτησα πόδι ήταν μάλλον για ψυχολογικούς λόγους. Ακόμη κι αν αρχίσει να πλαγιάζει ενόσω βρίσκεται σταματημένο, πέφτει αργά δίνοντας άφθονο χρόνο να το σταθεροποιήσω με το πόδι.

Όσον αφορά στα φρένα, συναντάμε άλλο ένα σημείο αναφοράς για το ελβετικό scooter. Διαθέτει τέσσερα δισκόφρενα, ένα για κάθε τροχό, που όλα ενεργοποιούνται συνδυασμένα από την αριστερή μανέτα στο τιμόνι - ή το ποδωστήριο στο δεξί πάτωμα, απαραίτητο βάσει νομοθεσίας για να μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα αυτοκινήτου. Για όσους έχουν συνηθίσει σε φρένα μοτοσικλέτας, η δεξιά μανέτα στο τιμόνι απασχολεί αποκλειστικά τα μπροστινά φρένα. Το σύνολο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό και γενικά αρκεί η αριστερή μανέτα μόνο για πλήρη έλεγχο των φρένων με άφθονη δύναμη για κάθε περίπτωση. Τα φρένα του έχουν αρκετά ασαφή αίσθηση στο χέρι - ακόμη περισσότερο στο πόδι - αλλά αυτό λίγη σημασία έχει διότι ανά πάσα ώρα και στιγμή τα τσαρουχώνεις και το τέρας σταματά αποτελεσματικά. Φόβος για μπλοκάρισμα δεν υπάρχει και στο όριο θα μπλοκάρει το πίσω στριγγλίζοντας, αλλά ούτε αυτό χαλά την απόσταση ακινητοποίησης. Πέραν της ασαφούς αίσθησης στη μανέτα, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην κατανομή της δύναμης μεταξύ μπροστά και πίσω. Ειλικρινά δε βλέπω γιατί να χρειαστεί ποτέ ABS.

 
  • ΣΚ

    Δυστυχώς υπερβολικα μικρος κ αδυναμος κινητηρας, ενω αν θα εβγαζαν σε παραγωγη το quadro4 big Q θα κερδιζαν στην αγορα. Ερχεται η Honda & Yamaha με τρι- κ τετρατροχα μεγαλου βελινεκιου, ας το σκεφτουνε σοβαρα...

      5

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ