Η νέα Multistrada βασίζεται στην παραδοσιακή σχεδιαστική φόρμα της σειράς αλλά είναι πλέον πιο σύγχρονη και επιθετική, αφού η αισθητική επήρεια από το Panigale είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.Το επιβλητικό ράμφος με τους κυψελοειδείς αεραγωγούς και το φαρδύ ρεζερβουάρ των 22 λίτρων ενισχύουν τον enduro χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ τα βράγχια στα φαίρινγκ και τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στο κάτω μέρος, προσθέτουν όγκο και αγριάδα στο όλο σύνολο. Ο αναβάτης έχει στη διάθεση του πιο φαρδιά σέλα, με περισσότερο αφρώδες υλικό η οποία ρυθμίζεται σε δύο θέσεις στα 840-860 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, ενώ μέσω των αξεσουάρ μπορεί να αποκτηθεί ψηλότερη (875χιλ) και χαμηλότερη σέλα (μείωση κατά 50χιλ) ώστε να βολευτούν διαφορετικοί σωματότυποι. Έχει θερμαινόμενη λειτουργία, όπως και οι χειρολαβές, και μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα για το κομμάτι του συνοδηγού μέσω διακόπτη, ώστε να απολαμβάνει και αυτός τη θαλπωρή της.
Η νέα Multistrada κατακτά μια παγκόσμια πρωτιά, της μοτοσυκλέτας με σύστημα ανίχνευσης με ραντάρ που επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και του Blind Spot Detection (BSD). Το σύστημα έχει παραχθεί σε συνεργασία με την Bosch και ελέγχει τα οχήματα που κινούνται μπροστά και πίσω από τη μοτοσυκλέτα. Το Cruise control με εύρος λειτουργία από 30 έως 160 χλμ./ώρα, διατηρεί την ταχύτητα που έχεις επιλέξεις, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας απαλά ανάλογα με τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν μέσω της ανίχνευσης του ραντάρ. Παράλληλα η λειτουργία τυφλού σημείου χρησιμοποιεί το οπίσθιο ραντάρ για την παρακολούθηση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω, και φωτίζει μια λυχνία LED στον πίσω καθρέφτη ως προειδοποίηση. Η Ducati έχει επίσης προσθέσει έλεγχο σταθερότητας όταν είναι ενεργοποιημένο το adaptive cruise control. Εάν το Multi αρχίσει να αποκλίνει της πορείας του, η IMU το εντοπίζει και μειώνει αυτόματα την ισχύ ώστε να εξαλείψει το φαινόμενο αυτό. Οι παραπάνω λειτουργίες μπορούν κυριολεκτικά να σε σώσουν από πολύ δυσάρεστες καταστάσεις και ανεβάζουν πολύ ψηλά τα επίπεδα ασφάλειας. Η νέα έγχρωμη οθόνη των 6,5 ιντσών (5 ιντσών στη βασική έκδοση) διαθέτει πλήθος πληροφοριών, ενώ έχει μέγιστη ευκρίνεια ακόμα και σε περιπτώσεις με κόντρα ήλιο και όλες οι ρυθμίσεις γίνονται πανεύκολα μέσω του νέου εύχρηστου joystick στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Η μεταμόσχευση καρδίας από το Panigale, έφερε στα σωθικά του νέου Multi έναν πανίσχυρο V4 90 μοιρών, με τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να ταιριάξει με το ύφος του μοντέλου. Ο V4 Granturismo έχει χωρητικότητα 1.158 κ.εκ. και αποδίδει 170 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 12,75 kg-m. στις 8.750 σ.α.λ. Στη Multistrada V4 η αλλαγή λαδιού προγραμματίζεται κάθε 15.000 χλμ. ενώ απαιτείται έλεγχος και ενδεχόμενη ρύθμιση βαλβίδων κάθε 60.000(!) χλμ., που αποτελεί ρεκόρ για μοτοσυκλέτα παραγωγής Το πιρούνι 50 χιλιοστών με διαδρομή 170 χιλιοστών και το πίσω αμορτισέρ με διαδρομή 180 χιλιοστών, αμφότερα της Marzocchi, έχουν ημι-ενεργετική λειτουργία και ελέγχονται εξολοκλήρου ηλεκτρονικά. H IMU επικοινωνεί συνεχώς με το σύστημα ελέγχου Ducati Skyhook Suspension (DSS) το οποίο ρυθμίζει αυτόματα το ύψος της μοτοσυκλέτας, σύμφωνα με το φορτίο που δέχεται. Στα φρένα, η Multistrada V4 S εξοπλίζεται με δίσκους 330 χιλιοστών και με πανίσχυρες τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες Brembo Μ50 Stylema μπροστά και ένα δίσκο 265 χιλιοστών με 2πίστονη πλευστή δαγκάνα της Brembo πίσω. Το cornering ABS με αισθητήρα ευαισθησίας υπολογίζει τη διαθέσιμη πρόσφυση και συντονίζει σύμφωνα με αυτή το βαθμό παρέμβασης ώστε να παρέχει μέγιστη ασφάλεια στο φρενάρισμα μέσα στη στροφή.