EICMA 2024: Italject Dragster 700 Twin
• Ένα «σκούτερ» με χαρακτηριστικά superbike
• Δικύλινδρος κινητήρας 692cc και 68 ίππων και χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο
• Ανεστραμμένο μπροστινό Marzocchi και σταμπιλιζατέρ τιμονιού
• 700 περιορισμένα τεμάχια. Προλάβετε!
Ένα «σκούτερ» με χαρακτηριστικά superbike
Η Italjet παρουσίασε στην EICMA το νέο Dragster 700 Twin Limited Edition, ένα όχημα που ξεφεύγει από τα κλασικά όρια μεταξύ σκούτερ και μοτοσικλέτας. Η εταιρεία αναφέρει ότι το Dragster 700 συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός superbike με τις επιδόσεις ενός hyperscooter, και στοχεύει να κλέψει τις εντυπώσεις, τονίζοντας την αίσθηση ισχύος και τη μηχανική και σχεδιαστική καινοτομία. Το πλαίσιο αφήνει μερικώς εκτεθειμένο (στα βλέμματα) τον κινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του είναι τοποθετημένος ακριβώς κάτω από τη σέλα, ενώ το ρεζερβουάρ είναι μπροστά του, για καλύτερη κατανομή των μαζών και σταθερότητα. Έξτρα πόντους στην «αγριεμένη» του όψη δίνουν τα αεροδυναμικά πτερύγια και η πολύ χαμηλή απόσταση από το έδαφος της τάξης των 80 mm, απόρροια της οποίας είναι και η προστατευτική καρίνα. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στο Κέντρο Σχεδίασης της Italjet, στην Μπολόνια, ως μετεξέλιξη των πρωτοτύπων Dragster 500 GP και Dragster 559 Twin.
Δικύλινδρος κινητήρας 692cc και 68 ίππων και χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο
Το Dragster 700 διαθέτει ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, μέσα στο οποίο είναι τοποθετημένος ο κινητήρας του. Ο τελευταίος είναι δικύλινδρος, οχταβάλβιδος, υγρόψυκτος, με χωρητικότητα 692 κ.εκ. και διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής. Αποδίδει 68 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και έχει τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα. Επίσης, έχει ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διάφορες ρυθμίσεις απόδοσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σειριακό και όχι κλασικό «σκουτεράδικο» cvt, με έξι σχέσεις, χειροκίνητο συμπλέκτη και ποδολεβιέ αλλαγής σχέσεων, παραπέμποντας ξεκάθαρα σε μοτοσυκλέτα, όπως παραπέμπουν και η τελική μετάδοση με αλυσίδα, το βάρος των 190 κιλών και το τεπόζιτο χωρητικότητας 16 λίτρων. Από τα λίγα πράγματα που παραπέμπουν σε σκούτερ είναι η κατανάλωση των 3,6 lt/100km και η αυτονομία των 444 χλμ, η οποία κρίνεται ως «θεωρητική», μιας που ποιος θα αντισταθεί στους πειρασμούς και θα οδηγήσει ήρεμα ένα τέτοιο δίτροχο;
Ανεστραμμένο μπροστινό Marzocchi και σταμπιλιζατέρ τιμονιού
Οι αναρτήσεις του Dragster 700 είναι πλήρως ρυθμιζόμενες και περιλαμβάνουν ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι της Marzocchi και πίσω αμορτισέρ της Öhlins, τοποθετημένο ασύμμετρα στην αριστερή πλευρά του οχήματος. Για τη σταθερότητα του τιμονιού στις υψηλές ταχύτητες και στις δυνατές επιταχύνσεις φροντίζει το σταμπιλιζατέρ της Öhlins, ενώ για το φρενάρισμα φροντίζουν δισκόφρενα τύπου μαργαρίτας, με διπλούς μπροστινούς δίσκους διαμέτρου 270 mm και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες Brembo, καθώς και μονό δίσκο πίσω διαμέτρου 230 mm. Οι ζάντες είναι διαμέτρου 15 ιντσών εμπρός και πίσω και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70-15 και 160/60-15 αντίστοιχα.
700 περιορισμένα τεμάχια. Προλάβετε!
Το νέο Dragster 700 Twin Limited Edition προορίζεται για περιορισμένη παραγωγή 700 μονάδων, με στόχο τους συλλέκτες και τους λάτρεις των μοτοσικλετών υψηλών επιδόσεων. Η τιμή του ξεφεύγει φυσικά από τα όρια ενός κλασικού σκούτερ και είναι στα επίπεδα μιας ακριβής, γυμνής μοτοσυκλέτας, παρόλα αυτά από μόνη της δεν είναι απαγορευτική. Το βλέπουμε εύκολα ως μια «μοτοσυκλέτα Σαββατοκύριακου» για περιαστικές βόλτες καθώς και για να γράφει χρόνους σε πίστα. Χωρίς να έχει γίνει γνωστή η ημερομηνία έναρξης της παραγωγής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν ακόμα και σήμερα να το προ-παραγγείλουν από τον ιστότοπο της εταιρείας στον οποίο αναφέρεται ότι η παράδοση αναμένεται «Ανοιξη-Καλοκαίρι 2025».