Έξυπνα σαμαράκια που δεν επηρεάζουν τις μοτοσυκλέτες έρχονται στο Μιλάνο

Έξυπνα σαμαράκια που δεν επηρεάζουν τις μοτοσυκλέτες έρχονται στο Μιλάνο

Στενότερα σαμαράκια νέου τύπου
Πρωτοεμφανίστηκαν στο Βερολίνο
Εν αναμονή αδειοδότησης
Πλεονέκτημα για τους μοτοσικλετιστές;

Στενότερα σαμαράκια νέου τύπου

Ορισμένοι δρόμοι στο Μιλάνο θα μπορούσαν να εξοπλιστούν με σαμαράκια στενότερα από εκείνα που έχουμε συνηθίσει, αναγκάζοντας τα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν αλλά όχι τους δικυκλιστές. Ας δούμε πώς λειτουργούν.
Τα “Berlin cushions” όπως αποκαλούνται είναι στενότερα από τα συμβατικά σαμαράκια και, ενώ καλύπτουν ένα ικανό κομμάτι οδοστρώματος μπορούν να επιβραδύνουν τα αυτοκίνητα χωρίς όμως να επηρεάζονται λεωφορεία, ασθενοφόρα και φυσικά οι μοτοσυκλέτες. Μάλιστα ήδη δοκιμάζονται στο Τορίνο και την Μπολόνια ενώ τώρα καταφθάνουν στο Μιλάνο! Αιτήματα έχουν ήδη φτάσει στο υπουργείο μεταφορών της Ιταλίας ώστε να εγκατασταθούν σε τουλάχιστον 15 περιβάλλοντες δρόμους σχολείων.
Ενέργειες έχουν ήδη δρομολογήσει την ένταξη τους στον κώδικα κυκλοφορίας, καθώς ο προηγούμενος δεν τις περιλαμβάνει, με την έγκριση να αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
 

Πρωτοεμφανίστηκαν στο Βερολίνο

Το “σαμαράκι του Βερολίνου είναι ένα νέου τύπου σαμαράκι συνήθως τετράγωνου σχήματος, που, όπως αναφέρθηκε επάνω, δεν εκτείνεται σε όλο το μήκος του οδοστρώματος. Σκοπός του είναι προφανώς να επιβραδύνει τα αυτοκίνητα, εκτός οχημάτων μαζικών συγκοινωνιών και ασθενοφόρων που έχουν πιο ευρεία απόσταση μεταξύ των τροχών, ενώ ωφελεί τα δίκυκλα οχήματα που μπορούν εύκολα να περάσουν από τις μεριές του. Το όνομα του προέρχεται από την πόλη του Βερολίνου, την πρώτη μητρόπολη του κόσμου που γνώρισε τα οφέλη του!
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Εν αναμονή αδειοδότησης

Στην Ιταλία, η χρήση τους δεν έχει επίσημα λάβει άδεια, καθώς η ισχύουσα νομοθεσία δεν τα περιλαμβάνει. Ωστόσο ο νέος κώδικας κυκλοφορίας ο οποίος ετοιμάζεται θα επιτρέπει την εγκατάσταση τους αλλά μόνο κατόπιν χορήγησης άδειας από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,  το οποίο θα αξιολογεί τις παραμέτρους κάθε αίτησης ξεχωριστά. Προσεχώς, εξετάζεται η έγκριση από τον δήμο του Μιλάνου με όλα τα ενδεχόμενα να παραμένουν ανοιχτά, ακόμα και για την μαζική τοποθέτηση τους στο αστικό οδικό δίκτυο , εκτός ορισμένων περιπτώσεων που τα χαρακτηριστικά του δρόμου δεν το επιτρέπουν.
 

Πλεονέκτημα για τους μοτοσικλετιστές;

Δεν είναι “εκ προθέσεως”, αλλά λειτουργεί! Τα σαμαράκια του Βερολίνου δεν παρεμποδίζουν με κανένα τρόπο τις μοτοσυκλέτες, καθώς από τη φύση τους στενότερα από τα συμβατικά, αφήνουν τον περιμετρικό χώρο γύρω τους ελεύθερο. Τα αυτοκίνητα, ως οχήματα με μεγαλύτερο πλάτος, θα πρέπει να περάσουν επάνω από το σαμαράκι αναγκάζοντας τα να χαμηλώσουν ταχύτητα σε αντίθεση με τα δίκυκλα που μπορούν εύκολα να τα αποφύγουν χωρίς να περάσουν από πάνω τους. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα.