Δες εδώ ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να βάλεις μπροστά τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας σου σε περίπτωση που μείνεις από μπαταρία.
Το να μείνεις ακινητοποιημένος επειδή η μπαταρία «παρέδωσε πνεύμα» είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που μπορεί όμως να συμβεί στον καθένα. Ας δούμε πώς θα καταφέρεις να βάλεις ξανά τον κινητήρα σε λειτουργία χωρίς να κάνεις ζημιά στη μοτοσυκλέτα (ή τον εαυτό σου).
Βρες το κατάλληλο σημείο
Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να σπρώξουν τη μοτοσυκλέτα ένας – δυο φίλοι σου, αλλά αν είσαι μόνος σου βρες ένα σημείο που ο δρόμος κατηφορίζει ελαφρώς και άσε τη βαρύτητα να κάνει τη δύσκολη δουλειά. Αν ο δρόμος που έμεινες δεν έχει κλίση θα χρειαστεί να σπρώξεις μόνος σου τη μοτοσυκλέτα μέχρι να αποκτήσει λίγη φόρα.
Βάλε 2η ή 3η ταχύτητα στο κιβώτιο
Αν βάλεις πρώτη στο κιβώτιο και προσπαθήσεις να βάλεις μπροστά τη μοτοσυκλέτα, μπορεί ο πίσω τροχός να μπλοκάρει μόλις αφήσεις τον συμπλέκτη. Αυτό έχει περισσότερες πιθανότητες να συμβεί αν ο κινητήρας έχει μεγάλη συμπίεση. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πάτα συμπλέκτη και άσε τη μοτοσυκλέτα να τσουλήσει
Ανοιξε τον κεντρικό διακόπτη και αφού βάλεις δευτέρα ή τρίτη ταχύτητα κράτα πατημένο τον συμπλέκτη και κάνε τη μοτοσυκλέτα να κινηθεί με έναν από τους τρόπους που είπαμε παραπάνω (άφησέ τη να τσουλήσει σε κατηφόρα, σπρώξε τη μόνος σου ή ζήτησε βοήθεια). Βεβαιώσου ότι η μοτοσυκλέτα έχει αποκτήσει μικρή έστω ταχύτητα, δηλαδή από 7-8 χιλιόμετρα και πάνω.
Ασε τον συμπλέκτη
Αφού πιάσει η μοτοσυκλέτα την απαιτούμενη ταχύτητα, άσε τον συμπλέκτη. Η κίνηση του πίσω τροχού θα κάνει τον κινητήρα να γυρίσει και να πάρει μπροστά. Μπορεί να μην ξεκινήσει με την πρώτη προσπάθεια και να χρειαστεί να αυξήσεις λίγο την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.
Βάλε νεκρά
Μόλις πάρει μπρός ο κινητήρας, βάλε νεκρά και σταμάτα τη μοτοσυκλέτα. Αφησέ τον να δουλέψει λίγο στο ρελαντί και κάνε μικρά ανοίγματα του γκαζιού για να φορτίσει λίγο ή μπαταρία. Μη σβήσεις τον κινητήρα πριν φτάσεις στο συνεργείο γιατί, πολύ πιθανόν να μην παίρνει μπροστά και να χρειαστεί να επαναλάβεις τη διαδικασία.
ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΥΤΕΡ 750 ΚΥΒΙΚΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΒΑΡΥ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ;