Τα Adventure scooter είναι η επόμενη τάση και οι δύο μονομάχοι Honda ADV350 vs Kymco DTX 360 κονταροχτυπιούνται για το ποιος έχει μεγαλύτερη… ικανότητα σε άσφαλτο και χώμα
Η μόδα των adventure scooter καλά κρατεί και πλέον όλες οι εταιρείες παρουσιάζουν προτάσεις γύρω από την ενδιαφέρουσα αυτή κατηγορία. Δίπλα στο ολοκαίνουργιο μοντέλο περιπέτειας της Kymco, έρχεται να αντιπαρατεθεί το νεοσύστατο μέλος της οικογένειας της Honda με κινητήρα 350 κυβικών. ADV 350 και DT X360 διεκδικούν τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου scooter περιπέτειας. Ποιο όμως υπερισχύει;
Είναι scooter αλλά δε μασάνε να πατήσουν χωματόδρομο Καίνε σαν 300αρια αλλά με επιδόσεις κοντά στα 400αρια Ποιοτικά ξεπερνούν τα στάνταρ της κατηγορίας Τελικά τα μεσαία adventure scooter μπορούν να τα κάνουν όλα;
Το ADV 350 ακολουθεί πιστά την ίδια φιλοσοφία με το Χ-ADV, διαφέροντας αισθητά από αυτό που έχεις στο μυαλό σου όταν ακούς scooter, καθώς τα εκτός δρόμου στοιχεία συνδυάζονται με φουτουριστικό στυλ σε όλο του το μήκος. Μπροστά οι δύο Led προβολείς ξεχωρίζουν, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας, ενώ λίγο πιο κάτω το βλέμμα τραβά το χρυσό χρώμα του ανάποδου πιρουνιού, κάτι που δεν συναντάς συχνά σε scooter 300+ κυβικών. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τα ελαστικά μικτής χρήσης, τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τις προστατευτικές χούφτες που δηλώνουν ξεκάθαρα τις εκτός δρόμου διαθέσεις του.
Το DT X έχει τον δικό του χαρακτήρα, αφού τα Adventure στοιχεία ξεχωρίζουν πάνω του, ειδικά στο εμπρός μέρος όπου συναντάμε το ψηλό ρύγχος-φτερό. Το τελευταίο βρίσκεται ακριβώς κάτω από τους Led προβολείς που διαθέτουν ενσωματωμένα DRL φώτα ημέρας όπως επιβάλλει η εποχή. Οι αιχμηρές γραμμές διατρέχουν όλο το μήκος του scooter και καταλήγουν στο εντυπωσιακό πίσω φανάρι, ώστε το DT X να είναι αναγνωρίσιμο από όποια πλευρά και αν το κοιτάς. H μικρή ζελατίνα και τα ελαστικά μικτής χρήσης ολοκληρώνουν την off-road εμφάνιση του μοντέλου.
Στο ADV 350 δεν είσαι χωμένος μέσα, όπως στα περισσότερα GT scooter αλλά κάθεσαι αρκετά ψηλά, με τον κορμό σε όρθια στάση, έχοντας σε ιδανική απόσταση το φαρδύ τιμόνι μεταβλητής διατομής, αλλά και άπλετο χώρο για να απλώσεις τα πόδια σου χάρη στο κεκλιμένο πάτωμα. Η σέλα δύο επιπέδων διαθέτει αφρώδες μέτριας σκληρότητας, ενώ είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη για δύο άτομα, υποστηρίζοντας παράλληλα και τη μέση του αναβάτη. Κάτω από τη σέλα, βρίσκεται ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος των 48 λίτρων είναι ικανός να φιλοξενήσει ακόμη και δύο Full Face κράνη. Η LCD οθόνη του πίνακα οργάνων ενσωματώνει το Honda Smartphone Voice Control για σύνδεση smartphone μέσω Bluetooth και τη διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και μουσικής μέσω φωνητικών εντολών από ένα μικρόφωνο στο κράνος. Τον εξοπλισμό ολοκληρώνουν το γνωστό πλέον Smart Key της Honda, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και η θύρα USB type-C.
Το εργονομικό τρίγωνο του DT X μπορεί να θυμίζει κλασσικό GT σκούτερ, ανεβαίνοντας όμως στη σέλα του καταλαβαίνεις αμέσως ότι διαφέρει από τα υπόλοιπα μοντέλα της Kymco, θυμίζοντας αρκετά μοτοσυκλέτα. Κάθεσαι πάνω και όχι μέσα στο σκούτερ, σε μια πιο επιθετική στάση με το φαρδύ τιμόνι χαμηλότερα. Η σέλα είναι ευρύχωρη για δύο άτομα, με αφρώδες μέτριας σκληρότητας, ενώ ο χώρος από κάτω της επαρκεί για δύο Full Face κράνη (το ένα μικρού μεγέθους) και άλλα αντικείμενα. Το DT X εξοπλίζεται επίσης και με σύστημα Keyless για την εκκίνηση αλλά και τον ανεφοδιασμό και δύο θύρες USB. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια εντυπωσιακή LCD οθόνη με μεγάλα λευκά ψηφία.
Γνωστός από τα SH και Forza 350, ο υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας eSP+ (Enhanced Smart Power+) 330 κυβικών ταίριαξε γάντι και στο νέο ADV 350. Αποδίδει 29.2 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και 3.2χλγμ ροπής στις 5.250 σ.α.λ, συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 5, ενώ συνδυάζεται και με το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο φροντίζει πάντα για την πρόσφυση του πίσω τροχού. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους κραδασμούς, ενώ ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης συνεργάζεται με ένα κιβώτιο CVT (V-Matic) με την τελική μετάδοση να γίνεται με ιμάντα.
Ο ήδη γνωστός και πολύ επιτυχημένός σε όλα τα επίπεδα κινητήρας G5-SC συντροφεύει και το DT X360. Μονοκύλινδρος 321 κυβικών που καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 5 με έμφαση στη γλυκιά λειτουργία και στη γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Με ισχύ 28,6 ίππων στις 7.500σ.α.λ και 3 χλγμ ροπής στις 5.750, ξεπερνά εύκολα τα αντίστοιχα 300άρια σε επιδόσεις, όντας παράλληλα και πιο ελαστικός στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ εξοπλίζεται με traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης για μεγαλύτερη ασφάλεια σε άσφαλτο και χώμα.
Στην περίπτωση του ADV 350 το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο συνδυάζεται με αναρτήσεις με ιδιαίτερα μεγάλες διαδρομές για τα δεδομένα των scooter. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37χιλ της Showa διαδρομής 125χιλ με δύο τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας και πίσω δύο αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας με διαδρομή 130χιλ και ξεχωριστά δοχεία αερίου, τα οποία συνδυάζονται με ένα σεβαστών διαστάσεων αλουμινένιο ψαλίδι. Οι αλουμινένιες ζάντες φορούν τα ελαστικά Metzeler Karoo Street σε διαστάσεις 120/70-15 και 140/70-14 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Για την πέδηση υπάρχουν δύο δισκόφρενα (256χιλ εμπρός, 240χιλ πίσω), δαγκάνες της Nissin, δικάναλο σύστημα ABS καθώς και το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS) που ενεργοποιεί τα πίσω φλας σε απότομο φρενάρισμα, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για τις ανάγκες του DT X έχοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά γεωμετρίας, καθώς η γενική φιλοσοφία του νέου μοντέλου είναι πιο σπορ. Στον τομέα των αναρτήσεων συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ με 5 ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από έναν δίσκο 260 χιλ με τριπίστονη δαγκάνα μπροστά και έναν δίσκο 240 χιλ με διπίστονη δαγκάνα πίσω. Το δικάναλο σύστημα ABS προέρχεται από την Bosch και οι τροχοί είναι 14 και 13 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα, με ελαστικά μικτής χρήσης της CST σε διαστάσεις 120/80-14 και 150/70-13.
Σαν γνήσιο Honda, το ADV 350 δεν χρειάζεται παραπάνω από μερικά χιλιόμετρα για να σε πείσει για την υποδειγματική ποιότητα κύλισης που το χαρακτηρίζει. Ο κινητήρας είναι γλυκός σε λειτουργία, με στρωτό ήχο και απουσία περίεργων θορύβων, ενώ έχει σωστή μετάδοση που προσφέρει άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά και δυνατές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και από ρεπρίζ. Το φαρδύ τιμόνι δίνει τον έλεγχο που θέλεις στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ οι αναρτήσεις αποσβένουν τις κακοτεχνίες ανέλπιστα καλά για τα δεδομένα των scooter. Σε δρόμο με στροφές, το ανεστραμμένο πιρούνι μπορεί να κλέβει τις εντυπώσεις στο θέμα της πληροφόρησης, όμως το σύνολο είναι αρκετά ομοιογενές ακόμη και στο όριο, ενώ θα πατήσεις στο χώμα με πολύ μεγαλύτερη άνεση από ό,τι με ένα συνηθισμένο scooter της κατηγορίας. Μπορείς να ανακαλύψεις νέους προορισμούς πιο ξένοιαστος, αφού με το ADV 350 δεν θα χρειάζεται να ¨χαροπαλεύεις¨ ακούγοντας τα πλαστικά να διαλύονται με το που τελειώσει η άσφαλτος. Τα ελαστικά επιτρέπουν τις χωμάτινες διελεύσεις, ενώ παρότι δεν μπορείς να οδηγήσεις όρθιος έχεις σωστό έλεγχο χάρη στο τιμόνι αλλά και στη θέση οδήγησης που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ του off-road και του touring προσανατολισμού.
Παρά το χωμάτινο παρουσιαστικό του, το DT X δεν παύει να είναι σκούτερ. Κινούμενος στην πόλη και βλέποντας δίπλα σου τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, θα σκεφτείς ότι ένα crossover σκούτερ δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα, αλλά θα καταλάβεις επίσης ότι η ¨σκληρή¨ εμφάνιση συμβαδίζει με τη λειτουργία των αναρτήσεων. Η Kymco επέλεξε να δώσει μεγαλύτερο βάρος στη σπορ συμπεριφορά, κάτι που φαίνεται και σε στριφτερές διαδρομές όπου η συμπεριφορά του DT X είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστη. Βουτά με ιδιαίτερη ευκολία σε κάθε στροφή αλλά και με μεγάλα περιθώρια κλίσης, ενώ η θέση οδήγησης σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς τα παραπάνω στοιχεία τόσο σε γρήγορους ρυθμούς όσο και σε χαλαρές βόλτες. Εκεί όμως που το DT X ξεχωρίζει πραγματικά, είναι ότι σε αυτές τις βόλτες μπορεί να περιλαμβάνονται και εκτός δρόμου διελεύσεις. Σε βατούς χωματόδρομους, τα ελαστικά μικτής χρήσης θα σου δώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κάτι που θα εκτιμήσεις όταν θελήσεις να κατέβεις σε μια παραλία που είδες από ψηλά ή όταν εξερευνήσεις πού τελειώνει ένα μονοπάτι.
Το νέο ADV350 φαίνεται ότι όχι μόνο θα ακολουθήσει, αλλά θα ξεπεράσει την επιτυχία του X-ADV στην Ελλάδα. Σίγουρα η τιμή των 6.690 ευρώ δεν το καθιστά το φθηνότερο μεσαίο scooter που μπορείς να αγοράσεις, προσφέρει όμως μοναδικά στοιχεία που δεν θα βρεις αλλού και σίγουρα θα εκτιμήσεις, πλούσιο εξοπλισμό και φυσικά τη δυνατότητα για κάθε είδους μετακίνηση, σε ένα σύγχρονο και πολύ ποιοτικό πακέτο.
Το πρώτο μεσαίο σκούτερ με adventure χαρακτηριστικά αποδεικνύεται ό,τι πρέπει για την Ελλάδα, καθώς οι ομορφιές της χώρας μας δεν περιορίζονται στις πόλεις. Χωρίς να χάνει την πρακτικότητα ή την άνεση που χαρακτηρίζει την κατηγορία και με τιμή στα 5.995 ευρώ που δεν ξεφεύγει προς τα πάνω, το DT X σου δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για να ανακαλύψεις τον ταξιδιώτη που κρύβεις μέσα σου, ακόμα και στις καθημερινές σου μετακινήσεις.