Honda CB1000 Hornet: Γιατί επιλέχθηκε ο κινητήρας της FireBlade.

Honda CB1000 Hornet: Γιατί επιλέχθηκε ο κινητήρας της FireBlade.
3 Φωτογραφίες »

• Η καρδιά της Fireblade χτυπάει και στη Hornet
• Μικρότερα σώματα ψεκασμού και σχέση συμπίεσης
• Απόδοση 150 ίππων και 104Nm ροπής με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
• Στρατηγική χαμηλότερου κόστους και οφέλη για τους καταναλωτές

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Η καρδιά της Fireblade χτυπάει και στη Hornet

Η Honda επαναφέρει μια δοκιμασμένη τακτική τοποθέτησης κινητήρα superbike σε naked πλαίσιο για τη CB1000 Hornet του 2025, χρησιμοποιώντας τον κινητήρα από τη Fireblade του 2017. Αυτή η πρακτική ήταν δημοφιλής μέχρι πριν από μερικά χρόνια για την κατασκευή ισχυρών γυμνών, αλλά πλέον οι σύγχρονοι κανονισμοί εκπομπών καθιστούν τη διαδικασία αυτή πολύ πιο απαιτητική. Το 2017, ο κινητήρας SC77 του Fireblade ήταν μια μεγάλη εξέλιξη, καθώς έφτασε τους 189 ίππους με ταυτόχρονη συμμόρφωση στους κανονισμούς Euro4. Η επιλογή του συγκεκριμένου κινητήρα για το Hornet δίνει στη Honda ένα αξιόπιστο και ήδη «καθαρό» κινητήρα ως βάση, που επιτρέπει την αναβάθμιση και την προσαρμογή του στις νέες απαιτήσεις του Euro5+, χωρίς την ανάγκη ριζικών αλλαγών. Η απόφαση αυτή διευκολύνει την παραγωγή ενός ισχυρού naked μοντέλου με πιθανόν μικρότερο κόστος ανάπτυξης και παραγωγής.

 

Μικρότερα σώματα ψεκασμού και σχέση συμπίεσης

Οι κανονισμοί Euro5+ απαιτούν τα ίδια με το Euro5 επίπεδα εκπομπών ρύπων, αλλά η νέα προϋπόθεση είναι τα επίπεδα αυτά να τηρούνται για 35.000 χιλιόμετρα. Στο στόχαστρο λοιπόν βρίσκονται πρακτικά οι καταλύτες, που με την πάροδο του χρόνου και τις αυξημένες θερμοκρασίες χάνουν τις αρχικές τους ικανότητες και για αυτό το λόγο στις μοτοσυκλέτες Euro5+ απαιτούνται αισθητήρες «λ» πριν και μετά τον καταλύτη. Έτσι, μεταξύ των αλλαγών που έγιναν περιλαμβάνονται η μείωση της διαμέτρου των σωμάτων ψεκασμού από 48mm σε 44mm για αύξηση της ροπής και καλύτερη απόδοση στις μεσαίες στροφές. Λιγότερο καύσιμο σημαίνει λιγότερος αέρας, ο οποίος ταξιδεύει πιο γρήγορα, άρα και με χαμηλότερη θερμοκρασία. Επίσης μειώθηκε η σχέση συμπίεσης από 13:1 σε 11.7:1, γεγονός που μειώνει με τη σειρά του τον κίνδυνο προανάφλεξης αλλά και τη θερμοκρασία στον κύλινδρο και στα καυσαέρια, άρα και την ταχύτητα εκφυλισμού του καταλύτη. Αυτές οι αλλαγές συμβάλλουν στο να παραμείνει ο κινητήρας για όσο το δυνατόν περισσότερο στα ίδια (υψηλά) επίπεδα ισχύος και (χαμηλά) επίπεδα εκπομπών ρύπων.

 

Απόδοση 150 ίππων και 104Nm ροπής με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

Οι τροποποιήσεις που έγιναν στον κινητήρα SC77 αποδεικνύουν τη δέσμευση της Honda για την κατασκευή μιας μοτοσυκλέτας με στόχο κυρίως το οδικό δίκτυο και δευτερευόντως την πίστα. Η απόδοση της νέας Hornet θα είναι 152 ίπποι στις 11.000σαλ και 104Nm ροπής στις 9.000σαλ, μειωμένες από τον αρχικό της Fireblade (189 ίπποι και 117Nm αντίστοιχα), αλλά καλύτερα προσαρμοσμένες στις ανάγκες μιας γυμνής μοτοσυκλέτας δρόμου, όπως είναι η Hornet. Η μείωση των μέγιστων στροφών επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με λιγότερη πίεση, διευκολύνοντας έτσι τη χρήση πιο οικονομικών εξαρτημάτων, όπως οι βαλβίδες εισαγωγής από ατσάλι αντί για τιτάνιο και τα καπάκια από αλουμίνιο αντί για μαγνήσιο. Οι αλλαγές αυτές εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ανθεκτικότητα, καθιστώντας το CB1000 Hornet ένα πιο αξιόπιστο μοντέλο για καθημερινή χρήση, που συνδυάζει δυναμική απόδοση με αντοχή και οικονομία.

 

Στρατηγική χαμηλότερου κόστους και οφέλη για τους καταναλωτές

Η Honda, επιλέγοντας να βασιστεί σε έναν κινητήρα προηγούμενης γενιάς, εξοικονομεί κόστος έρευνας και ανάπτυξης, γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένη τελική τιμή για τους καταναλωτές. Η απόφαση αυτή δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να απολαύσουν ένα υψηλών επιδόσεων naked μοντέλο, χωρίς το αυξημένο κόστος ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα. Επιπλέον, η ανανέωση του κινητήρα SC77 με πιο οικονομικά εξαρτήματα και βελτιώσεις για την ανθεκτικότητα στις εκπομπές ρύπων υποστηρίζει την ανταγωνιστικότητα της Honda στην αγορά των γυμνών, καθιστώντας το CB1000 Hornet μία συμφέρουσα επιλογή στην κατηγορία του. Αυτή η στρατηγική επαναχρησιμοποίησης αποδεικνύει πως ένας κατασκευαστής του επιπέδου της Honda μπορεί να προσφέρει προσιτές λύσεις χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα και στις επιδόσεις.