Ο υγρόψυκτος δικύλινδρος LC8c κινητήρας των 799 κ.εκ. διατήρησε την αρχιτεκτονική της παράλληλης διάταξης των κυλίνδρων, με τα σφυρήλατα πιστόνια, τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τους δύο αντικραδασμικούς άξονες. Ωστόσο η KTM προχώρησε σε ορισμένες αλλαγές που βελτίωσαν τον χαρακτήρα και τη λειτουργία του. Με αύξηση 20% των περιστρεφόμενων μαζών για μεγαλύτερη σταθερότητα, ανανεωμένα σώματα ψεκασμού, νέο αισθητήρα προανάφλεξης, νέο φιλτροκούτι και σύστημα εξάτμισης και αναθεωρημένες ρυθμίσεις της ECU, ο κινητήρας είναι πλέον πιο εκλεπτυσμένος, χωρίς να έχει απολέσει ούτε ρανίδα από την Ready to Race φιλοσοφία του.
Συνεχίζει να αποδίδει 95 ίππους στις 8.000σαλ και μέγιστη ροπή στις 6.500σαλ., όμως έχει συμμορφωθεί με τις Euro 5 προδιαγραφές, την ώρα που η μέση κατανάλωση του κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα με την αυτονομία να αγγίζει τα 360 χιλιόμετρα σε κάθε γέμισμα. Σε επίπεδο ηλεκτρονικών, το νέο 790 Adventure φέρει τον αισθητήρα IMU 6 αξόνων, με τον οποίο εξοπλίζονται και τα 890 Adventure και 1290 Super Adventure, ενώ όλα τα συστήματα που διαθέτει βασίζονται σε αυτά του KTM 890 Adventure και περιλαμβάνουν Traction control με ανίχνευση κλίσης, Cornering ABS με off-road ρύθμιση και 3 Riding modes (Road, Rain και Off-Road).
Αύξησε τις επιδόσεις του KTM 790 Adventure με φίλτρο αέρα DNA,το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας
Στο νέο 790, η KTM προσφέρει το Demo mode, με το οποίο ο αναβάτης έχει πρόσβαση σε εξτρά ηλεκτρονικά συστήματα του μοντέλου, όπως Cruise control, quickshifter, ρύθμιση ολίσθησης κινητήρα MSR και μια επιπλέον χαρτογράφηση κινητήρα Rally Power. Δυστυχώς τα εξτρά ηλεκτρονικά συστήματα του demo mode είναι προσβάσιμα για τα πρώτα 1.500 χιλιόμετρα, αφού μετά απενεργοποιούνται αυτόματα και μπορεί να κρατήσει όποια από αυτά επιθυμεί με την ανάλογη χρέωση.