Η KTM έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες, αλλά και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά από την έκδοση παραγωγής του νέου λαχταριστού Superduke 1290. Ιδού! Το υπέρτατο γυμνό κτήνος έφτασε.
Με ατακαδόρικο χιούμορ η ΚΤΜ περιγράφει τις αρετές μιας γυμνής μοτοσικλέτας που σκοπό της έχει να κυριαρχήσει στα γυμνά streetfighter -και όχι μόνο- στα πέρατα του σύμπαντος.
Η αυστριακή εταιρεία αποκάλυψε σήμερα 1 Οκτωβρίου ένα σημαντικό μέρος των στοιχείων του μοντέλου παραγωγής του Superduke 1290, ενώ έχει προγραμματίσει σειρά αποκαλύψεων, σε 9 ακόμα στάδια όπως φαίνεται από το site της μοτοσικλέτας, ώστε να κρατήσει το σασπένς για μέρες.
Ας δούμε πρώτα την καρδιά του κτήνους, τον κινητήρα στον οποίο η ΚΤΜ αναφέρεται ως «The Big Boss», δηλαδή το μεγάλο αφεντικό. Δικύλινδρος με γωνία κυλίνδρων τις 75 μοίρες, με χωρητικότητα 1.301κ.εκ. και με ονομαστική απόδοση… κρατηθείτε… 180 αλόγων στις 8.870σαλ! Για ροπή ο τρισμέγιστος Δούκας έχει... σχεδόν 15 κιλά (14,7), με τα 10 κιλά να είναι διαθέσιμα από τις 2.500σαλ.! Ο Θεός να μας φυλάει!
Η ΚΤΜ αναφέρει πως το Supeduke 1290 R επιταχύνει από τα 0 στα 200χλμ/ώρα σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα! Φυσικά μιλάμε για κινητήρα ψεκαστό, με ride by wire της Keihin το οποίο επιπλέον σώζει την κατάσταση αν ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι άτσαλα, αφού εξομαλύνει την παροχή δύναμης, σε ανεκτά για τους νόμους της φυσικής επίπεδα. Ακούστε και το άλλο. Η ΚΤΜ αναφέρει πως ο κινητήρας είναι ταυτόχρονα και… οικονομικός σε κατανάλωση, ενώ τα διαστήματα service φθάνουν τις 15.000χλμ.!
Το KTM Superduke 1290 έχει και Traction Control, και τουλάχιστον 2 χάρτες ανάφλεξης (μπορεί και περισσότερους, αλλά για την ώρα η εταιρεία αναφέρεται μόνο στον Sport χάρτη και σε έναν ακόμα για βροχή) αλλά και τελευταίας γενιάς ABS (Combined 9ME) από την Bosch. Όπως είχαμε συνηθίσει και με το 1190 Adventure, ο αναβάτης μπορεί αν θέλει να βγάλει εκτός λειτουργίας το ABS, αλλά και να το αφήσει μόνο στο μπροστινό, ώστε να πλαγιολισθαίνει ελεύθερα το πίσω μέρος!
Φυσικά τα φρένα του Superduke, όπως και τα υπόλοιπα περιφερειακά του, δεν θα μπορούσαν να είναι οτιδήποτε άλλο παρά κορυφαία. Οι τετραπίστονες ακτινικές monoblock δαγκάνες είναι οι λαχταριστές M50 της Brembo, οι οποίες δαγκώνουν δυο δισκόφρενα 320χλστ.. Και η μανέτα του φρένου όμως είναι ακτινική.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, σε πορτοκαλί χρώμα, με το υποπλαίσιο -επίσης χωροδικτύωμα- να είναι λευκό. Το πανέμορφο ψαλίδι είναι μονόμπρατσο, το τελικό της εξάτμισης βγαίνει χαμηλά και είναι ιδιαίτερα κοντό, ενώ οι αναρτήσεις ανήκουν στην WP. Μιλάμε για ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι 48χλστ. και για ένα πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας. Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.482χλστ., ενώ το ύψος σέλας στα 835χλστ. Το ρεζερβουάρ χωράει 18 λίτρα καυσίμου, ενώ η μοτοσικλέτα κενή ζυγίζει 189 κιλά.
Υπόψη πως η ΚΤΜ περηφανεύεται ιδιαίτερα για την σέλα με την οποία προίκισε το Superduke, ενώ κάνει αναφορά και στην… προστασία από τον αέρα. Χμμ, μας κινεί την περιέργεια το τελευταίο. Τα ψηφιακά όργανα είχαν φορεθεί για πρώτη φορά στο 1190 Adventure, και όπως είχαμε γράψει και στο παρελθόν είναι πιθανότατα τα πληρέστερα σε πληροφόρηση αλλά και σε λειτουργικότητα όργανα αυτή τη στιγμή.
Εμείς τι να πούμε; Απολαύστε υπεύθυνα; Καλώς το δεχτήκαμε το κτήνος.