Κάνε τα πάντα στην πόλη με λιγότερα από 2.000 ευρώ

Τρία scooter που εκπληρώνουν τον καθημερινό αστικό τους ρόλο, πηγαίνοντας σας παντού, χωρίς να χρειαστεί να βάλετε βαθειά το χέρι στην τσέπη

Η κατηγορία των scooter απευθύνεται κυρίως σε αναβάτες που ψάχνουν καθημερινή οικονομική μετακίνηση και προσιτό κόστος απόκτησης. Ποιος είπε ότι η χαμηλή τιμή αγοράς δεν μπορεί να συνδυαστεί με ποιοτικές και αισθητικά ξεχωριστές κατασκευές; Τα τρία παρακάτω scooter αποδεικνύουν, ότι εκτός από ιδανικοί σύντροφοι στην κίνηση της πόλης, παραμένουν διασκεδαστικά και όμορφα και όλα αυτά με κόστος κάτω από 2.000 ευρώ.
 
Εργονομία -  Χώροι: Yψηλό επίπεδο εξοπλισμού για το Eivissa, άνετο αλλά ελλιπής σε χώρους το Cityblade, ελαφρύ σε αίσθηση το Aroma.

Το Aroma είναι ένα ιδιαίτερα μαζεμένο σε διαστάσεις scooter, φτιαγμένο για να κινείται σαν αίλουρος στο αστικό τοπίο. Η αίσθηση που δίνει όταν βρίσκεσαι στη σέλα του είναι ότι ζυγίζει το πολύ πενήντα κιλά, με τα πόδια να φτάνουν κάτω με χαρακτηριστική άνεση. Το τιμόνι βρίσκεται στη σωστή απόσταση από τον κορμό και στην επίπεδη ποδιά θα βρείτε εύκολα την ιδανική θέση για τα πόδια σας. Ο πίνακας οργάνων είναι λιτός και όμορφος και οι διακόπτες στο τιμόνι βρίσκονται στις σωστές θέσεις. Αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε κάτω από τη σέλα, ικανό να δεχτεί ένα jet κράνος και κάποια ακόμη μικροπράγματα, ενώ στην περιοχή της ποδιάς υπάρχει και ανοιχτή θήκη για τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Το μέγεθος της σέλας βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και πάνω της θα βολευτούν άνετα δύο άτομα μέσου αναστήματος.
Το Eivissa έχει μίζα, έχει όμως και μανιβέλα, γεγονός που ανεβάζει τη χρηστικότητα του scooter, καθώς δεν φοβάστε τι θα γίνει αν μείνετε ποτέ από μπαταρία, έχει μονό, καθώς και διπλό σταντ. Έχει μια πολύ φαρδιά ποδιά για να βάλεις πράγματα, γαντζάκι για να κρεμάς τσάντες, σέλα κάτω από την οποία χωράει ένα jet κράνος, κι ένα μικρό ντουλαπάκι μπροστά με δύο θήκες, που κλειδώνει μεν, δεν χωράει πολλά πράγματα δε. Αυτό όμως το ντουλαπάκι κρύβει ένα κουμπάκι, το οποίο αλλάζει τις ενδείξεις των οργάνων, και αποτελεί ταυτόχρονα αισθητικό μπόνους, και χρηστικό φάουλ. Περνώντας στο στρογγυλό όργανο, αυτό αποτελείται από δύο ημικύκλια. Στο πάνω ημικύκλιο έχουμε τις αναλογικές ενδείξεις του στροφόμετρου και στο κάτω, υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη με αρκετές ενδείξεις. Δεν έχει σχάρα, έχει όμως χειρολαβές συνεπιβάτη. 
Η θέση οδήγησης συμπεριλαμβάνεται στα δυνατά σημεία του scooter της Keeway. Τα πόδια φτάνουν πολύ εύκολα στο έδαφος, υπάρχει πολύς χώρος στην επίπεδη ποδιά ενώ υπάρχει δυνατότητα να βάλετε τα πέλματα τόσο κάθετα όσο και πιο ψηλά στην ποδιά, σε κλασική GT θέση. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα αμιγώς jet κράνος και τίποτα περισσότερο, ενώ στην περιοχή της ποδιάς δεν υπάρχει ούτε ντουλαπάκι, ούτε κάποια ανοιχτή θήκη για να βάλετε τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Αυτό σημαίνει ότι στη σχάρα με τις πρακτικές χειρολαβές θα πρέπει να τοποθετήσετε ένα top case, ειδικά αν έχετε αυξημένες ανάγκες σε αυτόν τον τομέα.  Η σέλα, αν και θα φανεί λίγο στενή για τους πιο μεγαλόσωμους, προσφέρει άνεση στις αστικές μετακινήσεις τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη.
 
 
Κινητήρας – Αναρτήσεις – Φρένα: Στα στάνταρ της κατηγορίας και οι τρεις, καλύτερα φρένα και μεγαλύτεροι τροχοί για το Cityblade

Τα μηχανικά σύνολα και των τριών scooter είναι μονοκύλινδρα αερόψυκτα και έχουν μικρές διαφοροποιήσεις σε κυβισμό και απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, το Cityblade έχει χωρητικότητα 125 κυβικών με απόδοση 9,3 ίππων στις 7.500σαλ και ροπή 0,7kg-m στις 7.500σαλ. Αντιστοίχως για το Eivissa οι αριθμοί είναι 8,6 ίπποι στις 7.500σαλ και 1,1kg-m ροπής στις 6.000σαλ με λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα στα 150 κυβικά. Τέλος το Aroma των 125 κυβικών καταφέρνει να αποδώσει 8,35 ίππους στις 7.600 με ροπή 0,9kg-m στις 6.000σαλ. Στο τομέα του πλαισίου, η κλασική λύση του ατσάλινου σωληνωτού έχει χρησιμοποιηθεί και από τις τρεις εταιρίες. Σχεδόν πλήρης ταύτιση και στις αναρτήσεις με τα τρία scooter να έχουν εξοπλιστεί με τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και διπλά αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου πίσω, με εξαίρεση το Eivissa που φέρει μονό αμορτισέρ που δεν δέχεται ρυθμίσεις. Στα φρένα έχουμε δίσκο 240 χιλιοστών τύπου μαργαρίτα για το Cityblade, 185 χιλιοστά για το Eivissa και 200 χιλιοστά για το Aroma, που σε κάθε περίπτωση συνεργάζονται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Στο πίσω μέρος έχουμε ταμπούρο 120 χιλιοστών για το Aroma και 140 χιλιοστών για το Eivissa. Την διαφορά κάνει το Cityblade με δίσκο 220 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα. Τέλος, οι τροχοί είναι 12 ιντσών  και στους δύο άξονες για το Gemini, 12 και 10 ιντσών μπροστά και πίσω για το Daelim και 14 ιντσών και στους δύο άξονες για το Keeway.

 Στο δρόμο: Διασκεδαστικό και σβέλτο το Gemini, πολιτισμένο αλλά κοφτερό το Cityblade, αεράτο και αποδοτικό το Aroma

Το τιμόνι κόβει πάρα πολύ, και το Eivissa αποδεικνύεται παιχνιδάκι στην καθημερινή αστική μετακίνηση. Το νεύρο του κινητήρα χαρίζει άριστη ενεργητική ασφάλεια στο scooter της Gemini, και θα σας ξελασπώσει σε όλες τις αστικές συνθήκες. Σκίζει στις επιταχύνσεις, όμως δεν τα πηγαίνει το ίδιο καλά στην τελική ταχύτητα. Αστικό όμως το scooter, και στην πόλη σπάνια χρειάζεται κανείς κάτι παραπάνω, αν αποφεύγει δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Στα συν του scooter της Gemini, ο διακριτικός θόρυβος μοτέρ και εξάτμισης, η ανυπαρξία κραδασμών και η άνετη σέλα και για τους 2 επιβαίνοντες. Το Eivissa στρίβει με όσα έρχεται, κρατώντας άριστα την επαφή του με την άσφαλτο, επιτυγχάνει εντυπωσιακές κλίσεις με ασφάλεια, και παίρνει με το σπαθί του τα sport εύσημα από τον αναβάτη!
Το Cityblade έχει πολύ ελαφριά αίσθηση και σε συνδυασμό με το σωστό ζύγισμα του πλαισίου και το τιμόνι που κόβει εξαιρετικά θα περάσει με μεγάλη ευκολία ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Ότι όμως και αν του ζητηθεί το κάνει άνετα χωρίς να προβληματίζει. Οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με το ενδοτικό πλαίσιο προσφέρουν άνεση στον αναβάτη ακόμη και στις σχετικά μεγάλες λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η έξτρα ψηλότερη ζελατίνα που προστατεύει σε μεγάλο βαθμό τον κορμό του αναβάτη. Εκεί που θα αισθανθεί ελαφρώς άβολα είναι στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Αιτία η σχετικά μικρή ιπποδύναμη και η ανάλογη τελική που επηρεάζεται και από τις καιρικές συνθήκες.
Το κέντρο της πόλης είναι το πεδίο δράσης του Aroma και σε αυτό το πεδίο πραγματικά διαπρέπει. Δίνει την αίσθηση ότι ζυγίζει το πολύ πενήντα κιλά και αυτό το βοηθά να πηγαίνει ταχύτατα ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα και να κρατά ταυτόχρονα τον αναβάτη του εντελώς ξεκούραστο, αφού απαιτεί μηδαμινή προσπάθεια για να αλλάξει κατεύθυνση και να ελιχθεί. Οι αναρτήσεις τα καταφέρνουν στις περισσότερες των περιπτώσεων πολύ καλά και δεν θα κοπανήσουν τους επιβαίνοντες.  Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πολύ καλές, λόγω και της καλής συνεργασίας με το CVT κιβώτιο και στο φανάρι θα ξεκολλήσετε με ασφάλεια από τα σταματημένα αυτοκίνητα. Ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο δεν πρόκειται να νιώσετε ανασφάλεια, παρόλο που δεν φτιάχτηκε για να περάσει εκεί το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.

Συμπέρασμα

Το Aroma είναι μικροκαμωμένο, ευέλικτο και προσεγμένο όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής του. Χρησιμοποιεί ένα μικρό, πολιτισμένο και ιδιαίτερα ικανό μοτέρ που καταναλώνει λογικές ποσότητες βενζίνης.  Παράλληλα είναι ιδιαίτερα προσιτό αφού η τιμή του ανέρχεται στα 1.680 ευρώ.  Αν είστε λάτρης του ρετρό πρέπει σίγουρα να το δείτε από κοντά, γιατί παρουσιάζεται ως ένα ιδιαίτερα ικανό scooter για την καθημερινή σας μάχη με την κίνηση.
Το Eivissa της Gemini εντυπωσιάζει. Με το δεδομένο των 1.500 ευρώ που κοστίζει, είναι αξιοθαύμαστο το πόσο υψηλή είναι η ποιότητα κατασκευής του, πόσο άρτιος ο εξοπλισμός του, και πόσο διασκεδαστικός ο χαρακτήρας του. Όμορφο, χρηστικό, σβέλτο, και οικονομικό, αποτελεί ένα αστικό υπέρ-ατού που δεν πρέπει να αγνοήσει κανείς.  
Το Cityblade είναι μια τίμια πρόταση σε μια αρκετά δελεαστική τιμή των 1.800 ευρώ, που δεν έχει σχέση με τα ανώνυμα κινέζικα scooters και λοιπά δίκυκλα που βλέπουμε κατά καιρούς στους ελληνικούς δρόμους. Ένα compact και ελαφρύ scooter που περνάει από παντού γρήγορα κρατώντας άνετους τους επιβαίνοντες.