Μία Kawasaki ZX-12R σε χαρακτηριστική πράσινη απόχρωση.

Μία Kawasaki ZX-12R σε χαρακτηριστική πράσινη απόχρωση.

Kawasaki ZX-12R: Η «αντί-Busa» που δεν στέφθηκε ποτέ

Η τρομερή «12άρα» της Kawasaki ήρθε για να υπερασπιστεί την φήμη της ως η κατασκευάστρια των ταχύτερων μοτοσυκλετών του πλανήτη, με ένα ανατριχιαστικό μηχανικό σύνολο. Όμως, πριν προλάβει να δείξει τα δόντια της, έφαγε την «σφαλιάρα» του ανεπίσημου περιορισμού της τελικής των μοτοσυκλετών στα 300…

Ο «πόλεμος της τελικής ταχύτητας» των Ιαπώνων και η Kawasaki ZX-12R

Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 90, όταν ξεκίνησε μια περίοδος που χαρακτηρίστηκε από την προσπάθεια των Ιαπώνων κατασκευαστών να φτάσουν τα 300χλμ/ώρα σε μια μοτοσυκλέτα. Εκείνη την εποχή οι supersport μοτοσυκλέτες ήταν τα «διαμάντια» της παραγωγής. Παρόλα αυτά, υπήρχε η ανάγκη για να γίνει κάτι ξεχωριστό από τις εταιρείες. Το μυστικό της επιτυχίας ήταν η ταχύτητα. Ο «χορός» ξεκίνησε με το Honda CBR 1100 XX, το οποίο ακολούθησε το Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa και το Kawasaki ZX-12 R. Αυτά τα 3 μοντέλα αποτελούν το βασίλειο της ταχύτητας.
 
Όταν παρουσιάστηκε  το Kawasaki Ninja ZX-12 R το 2000, το «Super Ninja» είχε ένα μόνο σκοπό: να νικήσει την πανίσχυρη Hayabusa. Για να γίνει αυτό, η εταιρεία χρησιμοποίησε τεχνογνωσία, που προέρχεται από έρευνα στον τομέα της αεροδιαστημικής. Έτσι δημιούργησε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικές επιφάνειες στη μοτοσυκλέτα. Η εμφάνιση του ZX-12R δεν ήταν τόσο ακραία όσο εκείνη της Hayabusa, ούτε τόσο κομψή όσο αυτή του Honda CBR 1100 XX. Ο στόχος ήταν να έχει καθαρές γραμμές, να προσφέρει καλύτερη προστασία στον αναβάτη και κυρίως να βελτιωθεί ο 4κύλινδρος κινητήρας σε σειρά με 179 ίππους. Αυτομάτως απέκτησε 4 περισσότερους ίππους από το αντίπαλο της Suzuki.

 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πλαίσιο-μονοκόκ και εξωτερική εισαγωγή αέρα για την απόλυτη ταχύτητα

Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του σχεδιασμού του ZX-12R ήταν η εισαγωγή του αέρα που διαχωριζόταν από την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Το πλεονέκτημα αυτού ήταν να βελτιωθεί η ροή του αέρα σε υψηλές ταχύτητες. Η τεράστια εμπειρία της Kawasaki Heavy Industries από την άποψη της αεροδυναμικής σημειώνεται, επίσης, και στην παρουσία πτερυγίων και στις δυο πλευρές του φέρινγκ. Μια άλλη ιδιαιτερότητα του Ninja ZX-12 R ήταν στο monocoque πλαίσιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας, με τη δομή του αέρα να διέρχεται πάνω από τον κινητήρα. 
 

Η «σφαλιάρα» του περιορισμού και το τέλος του πολέμου της τελικής

Τελικά ξεπέρασε το ZX-12R την τελική ταχύτητα της Hayabusa, ή όχι; Αυτό είναι ένα ζήτημα που σηκώνει ακόμα συζήτηση, μετά από 22 χρόνια. Κάποιες πηγές, αναφέρουν ότι παρά τις προσπάθειες των μηχανικών της Kawasaki, η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα από τη σειρά Ninja, δε μπορούσε να εκθρονίσει τη Hayabusa, αφού δε μπορούσε να ξεπεράσει τα 312 χλμ/ώρα του GSX-R 1300. ¶λλες πηγές ισχυρίζονται ότι το ZX-12R ήταν πράγματι πιο γρήγορο, αλλά μεσολάβησε κάτι άλλο και τελικά η Kawasaki δεν «πούλησε» το γεγονός, αλλά και εγκατέλειψε τις περαιτέρω προσπάθειες…

Βλέπετε, ακριβώς εκείνη την εποχή, οι αντιδράσεις για τις τρελές τελικές ταχύτητες των μοτοσυκλετών δημιούργησαν πολιτικό ζήτημα και οι κατασκευαστές, συμφώνησαν ανεπίσημα, να μην ξεπεράσουν τα 300 χλμ/ώρα πραγματικής τελικής. Το Kawasaki ZX-12R βρέθηκε ακριβώς στο μάτι του κυκλώνα και, ίσως θέλοντας να αποφύγουν προβλήματα διάθεσης και κακής φήμης του, η Kawasaki δεν προώθησε το επίτευγμα της περισσότερο. Έτσι, η Hayabusa κράτησε το «στέμμα» της, τουλάχιστον στην συνείδηση πολλών μοτοσυκλετιστών…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »