H Laverda 750 SF

Laverda 750 SF: Επέτειος 50 ετών

Το «αυθεντικό» ιταλικό Superbike κλείνει 50 χρόνια ζωής και έγινε γνωστό, τόσο για τις υψηλότατες επιδόσεις του όσο και για τον καθόλου άνετο, σκληροπυρηνικό του χαρακτήρα. Δείτε ένα μίνι αφιέρωμα.

Μπορεί η Laverda να μην λέει κάτι σε πολλούς, νεώτερους αναβάτες, σήμερα, όμως η Ιταλική εταιρεία υπήρξε πολύ σημαντική στον χώρο τα παλιότερα χρόνια. Φέτος, μια από τις πλέον εμβληματικές μοτοσυκλέτες της κλείνει μισό αιώνα ζωής: Πρόκειται για την 750 SF. Τι την έκανε τόσο σημαντική; Ας δούμε μαζί.
 
Η Laverda 750SF ήταν πνευματικό παιδί του επικεφαλής της εταιρείας, Massimo Laverda, ο οποίος έψαχνε έναν τρόπο να ζωντανέψει ξανά την εταιρεία του μετά από μια μεγάλη κρίση στα 60s. Έχοντας ταξιδέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες, πρόσεξε ότι οι μεγάλες Harley-Davidson ευημερούσαν, προσφέροντας κάτι απλό: Την απόλαυση της οδήγησης. Παράλληλα, οι βρετανικές δικύλινδρες προσέφεραν έναν ανάλοο χαρακτήρα, ενώ μάλιστα εκείνη την περίοδο οι Βρετανοί είχαν και μεγάλη διείσδυση στην Αμερικανική αγορά. Ο Laverda επέστρεψε στην Ιταλία, έχοντας αποφασίσει να δημιουργήσει μια μεγάλου κυβισμού, σπορ μοτοσυκλέτα για τον ελεύθερο χρόνο.
 
Η Laverda 750SF χαρακτηριζόταν από έναν δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα, που είχε απόδοση 60 ίππων και ροπής 6,8 kgm και στηριζόταν σε ένα ανοικτού τύπου πλαίσιο. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της ήταν τα εξελιγμένα φρένα της, από τα οποία μάλιστα πήρε και το SF ακρωνύμιο στο όνομα της –Super Freni. Τα ταμπούρα εμπρός και πίσω, είχαν εσωτερικούς ανεμιστήρες που δημιουργούσαν κυκλοφορία αέρα για την ψύξη τους, μια πατέντα που είχε κατοχυρώσει η Laverda τότε.
 
Η μοτοσυκλέτα ήταν στενή, χαμηλή και αρκετά βαριά στα 225 κιλά, ενώ σύμφωνα με όσους την είχαν οδηγήσει τότε, απαιτούσε εμπειρία, θάρρος και αρκετή σωματική δύναμη! Ωστόσο, η επιτυχία της ήταν μεγάλη: Το 1972, η μοτοσυκλέτα ξεπέρασε σε πωλήσεις την Honda CB750, στην Ιταλία! Καθόλου τυχαίο γεγονός, αφού η τιμή της ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την εποχή, κοιτώντας στα μάτια τον Ιαπωνικό και τον Γερμανικό ανταγωνισμό. Παράλληλα η Laverda ήταν καλύτερη σε ποιότητα από τις βρετανικές μοτοσυκλέτες της εποχής, με καλύτερη αξιοπιστία και με ηλεκτρική μίζα!