Χωρισμένα σε 3 κατηγορίες. Αυτά που οδηγούνται με ΑΜ δίπλωμα, με Α1 και αυτά που πιάνουν πάνω από 100 χλμ./ώρα. Σύγκριση καθημερινού κόστους με τα βενζινοκίνητα. Mεγαλύτερη η διαφορά στα πιο δυνατά σκούτερ.
Τα ηλεκτρικά scooter κερδίζουν συνεχώς έδαφος και βλέπουμε όλο και περισσότερες νέες εταιρείες να κάνουν την είσοδό τους στην Ελληνική αγορά. Αυτό βέβαια μόνο τυχαίο δεν είναι καθώς αποτελούν μια πολύ συμφέρουσα επιλογή με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης για όσους θέλουν να μειώσουν τα έξοδα της καθημερινής τους μετακίνησης.
Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τα ηλεκτρικά scooter σε 4 κατηγορίες ανάλογα με το δίπλωμα που χρειάζεται προκειμένου να τα οδηγήσεις. Αρχικά έχουμε αυτά που η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 25 χλμ. / ώρα και δεν είναι απαραίτητο να έχεις δίπλωμα για να τα οδηγήσεις. Μια κατηγορία πάνω είναι αυτά που οδηγείς με δίπλωμα ΑΜ (για «50άρι), τα οποία φτάνουν τα 45 χλμ. / ώρα, ενώ η πιο δημοφιλής κατηγορία για την Ελλάδα είναι όσα οδηγούνται με δίπλωμα Α1 και έχουν επιδόσεις αντίστοιχες με ένα scooter βενζίνης 125 κυβικών. Για υψηλής ισχύος ηλεκτρικά scooter απαιτείται δίπλωμα Α2 και από πλευράς απόδοσης κοιτούν στα ίσα «συμβατικά» scooter 200 – 250 κυβικών. Να θυμίσουμε ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικού scooter επιστρέφοντας το 30% της αξίας του προ φόρων με μέγιστο τα 1.300 ευρώ, ενώ έξτρα επιδότηση 500 ευρώ ισχύει για πολύτεκνους, ΑμεΑ και απόσυρση παλαιού οχήματος (η επιδότηση υπολογίζεται αθροιστικά), ενώ με επιπλέον 300 ευρώ επιδοτείται η αγορά δεύτερης μπαταρίας.
Τι επιλογές έχει όμως ο υποψήφιος αγοραστής, τι θα χρειαστεί να πληρώσει και πόσα χρήματα εξοικονομεί σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο scooter; Ας τα δούμε όλα αναλυτικά.