Στο ζωδιακό κύκλο των μεσαίων GT scooter, τα μοντέλα των 300-400 κυβικών έρχονται σε πλήρη αντιπαράθεση μεταξύ τους, σε ένα εξοντωτικό τεστ που αποκαλύπτει ποιο από αυτά έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στους σημαντικότερους τομείς που ψάχνει κάθε αναβάτης σε αυτή την κατηγορία: πρακτικότητα-επιδόσεις-οικονομία.
Όχι ένα ούτε δύο αλλά δέκα μεσαία GT scooter. Όλα μονοκύλινδρα, με κυβισμό από 300 έως 400 κυβικά, αποτελούν το τελευταίο προπύργιο πριν βρεθείς στα Mega scooter.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα: Δοκιμάζουμε 10 μεσαία GT scooter και μετράμε τις επιδόσεις σε μια σύγκριση εφ` όλης της ύλης. Ρίχνουμε άπλετο φως ακόμα και σε τομείς που δεν έχουν ξαναμετρηθεί ποτέ στην Ελλάδα, όπως προσπέραση και φρενάρισμα με δύο άτομα στη σέλα! Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, όλα τα scooter υποβλήθηκαν σε εξαντλητικές δοκιμές, σε διαφορετικές συνθήκες έντονης πίεσης, τόσο στο στενό αστικό περιβάλλον μέσα στο κυκλοφοριακό κομφούζιο αλλά και σε περιαστικές συνθήκες σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ώστε να εξαχθούν πλήρη συμπεράσματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα τους στις ίδιες συνθήκες σε καθημερινή χρήση. Οι μετρήσεις -πάντα σε ασφαλές περιβάλλον- αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα σε κάθε δοκιμασία που εφαρμόσαμε και οι αμείλικτοι αριθμοί ξεκαθαρίζουν το τοπίο σχετικά με τα πλεονεκτήματα του κάθε μοντέλου, τους τομείς που διακρίνεται και τη γενικότερη φιλοσοφία της κατασκευής του. Όλες οι μετρήσεις πραγματοποιούνται με δορυφορικά όργανα ακριβείας VB0X, τα οποία καταγράφουν αυτόματα τις επιδόσεις, ενώ για την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων, οι διαδικασίες επαναλαμβάνονται αρκετές φορές μέχρι να συμπίπτουν οι τιμές μέτρησης μεταξύ τους, όπου τελικά προκύπτει ο μέσος όρος.
Γιατί GT; Είναι άνετα με χώρους, οικονομικούς αλλά και δυνατούς κινητήρες και εξαιρετικές ικανότητες cruising. Τα μεσαία GT scooter αποτελούν τη χρυσή τομή μεταξύ καθημερινής οικονομικής μετακίνησης και τέρψης πιθανών ορέξεων για κοντινές και όχι μόνο αποδράσεις. Ξεκούραστη θέση οδήγησης, ευχρηστία στο αστικό πεδίο και μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι, δίνουν το μάξιμουμ από μια κατηγορία που φημίζεται για τον πολυχρηστικό χαρακτήρα της. Αυτή η κατηγορία λοιπόν, μπορεί να ικανοποιήσει ποικίλα «θέλω» του κάθε αγοραστή καθώς το κάθε scooter που την απαρτίζει χαρακτηρίζεται από ευελιξία και πρακτικότητα, χωρίς να θυσιάζει πολλά ευρώ στον βωμό της κατανάλωσης.
Και οι συμμετέχοντες; Το φάσμα των μεσαίων scooter αφορά μοντέλα με χωρητικότητα από 300 έως 400 κυβικά και μονοκύλινδρους κινητήρες. Δεν θεωρούνται σε καμία περίπτωση “μικρά”, αλλά αποφεύγουν τις υπερβολές που συναντά κανείς στα μεγαλύτερα σε κυβισμό και δύο κυλίνδρους σύνολα, διαμορφώνοντας έτσι, μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία και αρκετά δημοφιλή στη χώρα μας. Εξαιτίας των κανονισμών Euro 5, ορισμένες εταιρείες κατέφυγαν στην λύση αύξησης της χωρητικότητας, με αποτέλεσμα τα Honda Forza, Kymco Downtown καθώς και το ολόφρεσκο Kymco DT X να ανέβουν το σκαλί των 350 κυβικών. Από την άλλη, τα Kymco X-Town, Yamaha XMAX και το νεοεισελθόν Keeway Vieste επιμένουν παραδοσιακά, παραμένοντας στα 300αρια, με τα BMW C 400 GT, Kymco Xciting S, Suzuki Burgman και Sym Maxsym να αποτελούν το άνω άκρο της κατηγορίας στα 400 κυβικά.
Το C 400 GT είναι εκ των κορυφαίων στον τομέα των επιδόσεων, ενώ ο δυνατός μονοκύλινδρος των 34 ίππων σε συνδυασμό με την άψογή μετάδοση, δεν πτοούνται από το αυξημένο βάρος με δεύτερο άτομο στη σέλα, τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο και σε ρεπρίζ. Ιδία εικόνα και στα φρένα, όπου το σύστημα πέδησης λειτουργεί εξαιρετικά, έχει διάρκεια και παραμένει ακριβές, καταγράφοντας μικρές αποστάσεις επιβράδυνσης ακόμα και με συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ικανοποιητικός και με τη συνδρομή του συστήματος Flexcase, θα αποθηκεύσει με άνεση ένα full face κράνος, αλλά η διάταξη του δεν επιτρέπει τοποθέτηση για δεύτερο, ούτε καν jet. Οι πολύ καλές του επιδόσεις έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση, με το C 400 GT ωστόσο να μην ξεφεύγει από το μέσο όρο των 400αριών. Η αλμυρή τιμή του δικαιολογείται απόλυτα από το πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού, το οποίο εκτός των άλλων περιλαμβάνει έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών, θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα. Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική, και αυτό το εισπράττει ο οδηγός πιο μεστά, σε μεγαλύτερα δρομολόγια, εκτός του αστικού ιστού. Η άψογη συνεργασία πλαισίου - αναρτήσεων – ελαστικών, προσφέρει πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, γεγονός που καθιστά το ρόλο του traction περιορισμένο, μόνο σε πολύ γλιστερές επιφάνειες.
BMW C 400 GT
1 άτομο
2 άτομα
0-50 (δευτερόλεπτα)
2,6
0-100 (δευτερόλεπτα)
8,7
10,9
50-100 (δευτερόλεπτα)
6,07
7,4
100-0 (δευτερόλεπτα)
39,8
40,4
Αποθηκευτικός χώρος (λίτρα)
48
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
4,6
Τιμή (ευρώ)
8.100
Ευχαριστούμε θερμά την BMW Motorrad Παπανικολάου, η οποία μας έστειλε με δικά της έξοδα το BMW C 400 GT από την Πάτρα.
Αν και 350αρι και με μικρότερη ιπποδύναμη, καταφέρνει να στριμώχνει τα 400αρια σε θέμα επιδόσεων. Βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία σε επιτάχυνση, ρεπρίζ και τελική ταχύτητα, ακόμα και όταν υπάρχει συνεπιβάτης. Αντιστρόφως ανάλογη είναι η εικόνα που παρουσιάζει στο φρενάρισμα, αφού οι αποστάσεις φρεναρίσματος που πετυχαίνει υπολείπονται του ανταγωνισμού τόσο με ένα όσο και με δύο άτομα στη σέλα. Ο χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί και με το παραπάνω, αφού μπορούν να φιλοξενηθούν ένα full face και ένα jet κράνος, ενώ η έκδοση top box δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα στον τομέα της αποθήκευσης. Ο κινητήρας του Forza είναι αποδοτικός, με τις τιμές κατανάλωσης να βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Η τιμή του Forza είναι απόλυτα λογική, ακόμα και στην έκδοση με top box, καθώς στα δίπλα στα προτερήματα του προστίθεται ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει ηλεκτρική ζελατίνα, Smart Key καθώς και σύστημα συνδεσιμότητας Honda Smartphone Voice Control System για φωνητική διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και μουσικής. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα κύλισης είναι βελούδινη ενώ η γρήγορη γεωμετρία επιτρέπει ταχύτητα και ευκολία στους ελιγμούς. Το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) ελέγχει τη ροπή κατά την απώλεια πρόσφυσης, ενώ το όφελος της αυξημένης ιπποδύναμης είναι αισθητό και στις διαδρομές με δεύτερο άτομο στη σέλα, αλλά και σε υπεραστικά δρομολόγια.
HONDA FORZA 350
1 άτομο
2 άτομα
0-50 (δευτερόλεπτα)
2,8
0-100 (δευτερόλεπτα)
9,86
12,86
50-100 (δευτερόλεπτα)
7,1
9,4
100-0 (δευτερόλεπτα)
43,4
44,4
Αποθηκευτικός χώρος (λίτρα)
56
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
4,5
Τιμή (ευρώ)
6.770
Το HondaForzaμπροστά από την κάθετη μονάδα της MotorradΒιταλιώτηςστο Περιστέρι.
Το Vieste αποτελεί τον Βενιαμίν της κατηγορίας, εξαιτίας των μικρών διαστάσεων και βάρους του. Οι 22 ίπποι κινούν αξιοπρεπώς το scooter της Keeway και θα επιτελέσει το έργο που θα του αναθέσεις ακόμα και με συνεπιβάτη, χωρίς ωστόσο να διακρίνεται για τις επιδόσεις του σε επιτάχυνση και ρεπρίζ. Απεναντίας, τα καταφέρνει εξαιρετικά σε φρενάρισμα πανικού σημειώνοντας πολύ μικρή απόσταση επιβράδυνσης, αν και με δεύτερο άτομο στη σέλα, το σύστημα πέδησης επηρεάζεται από το εξτρά βάρος και πέφτει σε απόδοση. Ο μικρός αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα υστερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα scooter της κατηγορίας του, καθώς με το ζόρι θα χωρέσει ένα jet κράνος συγκεκριμένων διαστάσεων και αν. Ο 300αρης κινητήρας του Vieste είναι ρυθμισμένος με γνώμονα την οικονομία και πετυχαίνει απόλυτα συμβατές με την κατηγορία του τιμές κατανάλωσης, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Δεδομένης της χαμηλής τιμής του, το Vieste αποτελεί το πιο μεσαίο GT ανάμεσα στα δέκα, χωρίς ωστόσο να υστερεί σε επίπεδο εξοπλισμού αφού έρχεται με σύστημα keyless, LCD οθόνη 4,3 ιντσών με προειδοποίηση για χαμηλή πίεση ελαστικών, ενώ είναι το μοναδικό 300αρι που διαθέτει θερμαινόμενα γκριπ 4 επιπέδων! Μακράν το πιο ευέλικτο όλων. Το μικρό μεταξόνιο και η λεπτή σιλουέτα συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό για γρήγορους αέρινους ελιγμούς, με το Vieste να εκτελεί ότι βρεθεί στο διάβα του και να τρυπώνει παντού εύκολα και αβίαστα, ενώ δεν θα πει όχι και σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Το Downtown γεφυρώνει την απόσταση μεταξύ των 300 και των 400 κυβικών, προσφέροντας ικανές επιδόσεις, χωρίς να ξεφεύγει σε θέμα κατανάλωσης. Κατά συνέπεια, ο G5 – GS των περίπου 28 ίππων, βρίσκεται στο μέσο όρο των απόλυτων τιμών σε επιτάχυνση ρεπρίζ και τελική ταχύτητα, τόσο με ένα όσο και με δύο άτομα στη σέλα, ενώ την ίδια ώρα καταναλώνει λελογισμένα παραμένοντας οικονομικός ακόμα και υπό πίεση. Χαμηλότερη του αναμενόμενου η επίδοση που πετυχαίνει το Downtown σε φρενάρισμα πανικού, ενώ το εξτρά βάρος του συνεπιβάτη πιέζει περαιτέρω το σύστημα πέδησης και αυξάνει την απόσταση επιβράδυνσης. Αν και τα 40 λίτρα αποτελούν μέτρια επίδοση σε θέμα χωρητικότητας, εντούτοις η σωστή κατανομή του χώρου αποσκευών κάτω από τη σέλα επιτρέπει την φιλοξενία ενός full face και ενός jet κράνους ταυτόχρονα. Το Downtown βρίσκεται τιμολογιακά στο μέσο όρο της κατηγορίας και προσφέρει ένα πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο που εκτός της άνεσης εστιάζει με και στην πρακτικότητα, με την πλατφόρμα πολυμέσων Noodoe να προσφέρει τεχνολογικές ευκολίες όπως πλοήγηση και ειδοποίηση για κλήσεις μηνύματα μέσω σύνδεσης με smartphone. Η γεωμετρία του Downtown ωφελεί την σταθερότητα στο δρόμο, ενώ το traction control τιθασεύει τον ζωηρό G5 σε ολισθηρές συνθήκες. Χάρη στη σέλα-πολυθρόνα, την καλή ανεμοκάλυψη και τις άνετες αναρτήσεις, μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης.
KYMCO DOWNTOWN 350
1 άτομο
2 άτομα
0-50 (δευτερόλεπτα)
3,1
0-100 (δευτερόλεπτα)
10,3
13,6
50-100 (δευτερόλεπτα)
7,24
9,85
100-0 (δευτερόλεπτα)
42,1
48,27
Αποθηκευτικός χώρος (λίτρα)
40
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
3,9
Τιμή (ευρώ)
5.930
&&&& &&&&
Τα Kymcoσε παράταξη έξω από το κατάστημα της MotoΞουχέλληςστο Περιστέρι.
Το DT X360 είναι πρώτο μεσαίο scooter με adventure χαρακτηριστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν διακρίνεται και σε επίπεδο επιδόσεων. Ο εγνωσμένης αξίας G5 SC κινητήρας πετυχαίνει εξαιρετικές τιμές επιτάχυνσης και ρεπρίζ με ένα αλλά και δύο άτομα στη σέλα, ενώ καταναλώνει μικρές ποσότητες καυσίμου και κοντράρει στα ίσια τα 300αρια σε θέμα κατανάλωσης. Παράλληλα σημειώνει κορυφαίες τιμές επιβράδυνσης χάρη στην Kymco καταγωγή του, αλλά το επιπλέον βάρος του συνοδηγού δείχνει να επηρεάζει τις επιδόσεις του συστήματος πέδησης σε φρενάρισμα πανικού, αυξάνοντας δυσανάλογα την απόσταση επιβράδυνσης. Το DT X δεν υστερεί ούτε σε αποθηκευτικές δυνατότητες, με τα διαθέσιμα λίτρα χωρητικότητας να επαρκούν για τη φιλοξενία ενός full face και ενός jet κράνους, ανταποκρινόμενο στα πρότυπα της κατηγορίας των GT. Ταυτόχρονα είναι και το πιο προσιτό GT πάνω από τα 300 κυβικά, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει σύστημα keyless, δύο θύρες φόρτισης USB, traction control και σύστημα διασύνδεσης noodoe, μέσω ειδικής εφαρμογής για smartphone για πρόσβαση σε πλοήγηση κλήσεις και μηνύματα. Χωρίς να χάνει την πρακτικότητα και την άνεση που χαρακτηρίζει την GT κατηγορία, το DT X θα βουτήξει σε κάθε στροφή με ιδιαίτερη ευκολία και μεγάλα περιθώρια κλίσης, ενώ τα crossover χαρακτηριστικά του δίνουν πρόσβαση σε χωμάτινους προορισμούς, εκεί που ο ανταγωνισμός δεν μπορεί να ακολουθήσει.
KYMCO DT X 360
1 άτομο
2 άτομα
0-50 (δευτερόλεπτα)
2,95
0-100 (δευτερόλεπτα)
10
13,2
50-100 (δευτερόλεπτα)
7,1
9,6
100-0 (δευτερόλεπτα)
40,7
45
Αποθηκευτικός χώρος (λίτρα)
46,4
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
3,8
Τιμή (ευρώ)
5.690
Τα Kymcoσε παράταξη έξω από το κατάστημα της MotoΞουχέλληςστο Περιστέρι.
Ο τελευταίας γενιάς G5 supercharged (βελτιωμένη εισαγωγή αέρα) κινητήρας προσφέρει απλόχερα δύναμη και επιδόσεις, με το Xciting S να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία σε επιτάχυνση και ρεπρίζ. Η απόδοση του παραμένει υψηλή ακόμα και όταν το scooter της Kymco «φορτωθεί» με δεύτερο άτομο στη σέλα, ενώ έχει και τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στην κατηγορία. Το μειονέκτημα του είναι ο τρόπος που καταναλώνει, αφού «κατεβάζει» ποσά καυσίμου άνω του μέσου όρου, ειδικά όταν πηγαίνεις συνεχώς με τέρμα γκάζι και διαθέτει τις μεγαλύτερες τιμές ανάμεσα στα GT. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί υποδειγματικά κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και χαρακτηρίζεται από εξαιρετική σταθερότητα και ακρίβεια, ανεξαρτήτων κιλών που κουβαλάει πάνω στα πλαστικά του. Ο χώρος αποσκευών κάτω από τη σέλα είναι μέτριας χωρητικότητας, κάτω από 40 λίτρα, κάτι που σημαίνει ότι η αποθηκευτική του δυνατότητα θα περιοριστεί σε ένα jet κράνος. Τιμολογιακά τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, προτάσσοντας εκτός από τα σπορ χαρακτηριστικά του, το προηγμένο πακέτο εξοπλισμού με την πλατφόρμα διασύνδεσης Noodoe για σύνδεση με smartphone και επιλογές πλοήγησης κλήσεων και μηνυμάτων. Το S θα περάσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής του στην πόλη, όμως μαζί του μπορείς να ταξιδέψεις παντού. Γνήσιο GT Scooter θα καλύψει μεγάλες αποστάσεις, με άριστη προστασία από τον αέρα, ενώ όταν η διαδρομή περιλαμβάνει στροφές, το Xciting στοιχειοθετεί τη δική του απολαυστική ιστορία.
KYMCO XCITING S 400
1 άτομο
2 άτομα
0-50 (δευτερόλεπτα)
2,85
0-100 (δευτερόλεπτα)
9,6
12,16
50-100 (δευτερόλεπτα)
6,7
8,5
100-0 (δευτερόλεπτα)
39,9
40,1
Αποθηκευτικός χώρος (λίτρα)
37,8
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
5
Τιμή (ευρώ)
7.140
Τα Kymcoσε παράταξη έξω από το κατάστημα της MotoΞουχέλληςστο Περιστέρι.
Το X-Town εστιάζει περισσότερο στην άνεση και την οικονομία, με τις επιδόσεις να περνούν σε δεύτερη μοίρα. Ο κινητήρας με την χωρητικότητα των 300 κυβικών και την απόδοση των 23 ίππων μπορεί να υπολείπεται έναντι του ανταγωνισμού σε απόλυτα νούμερα επιτάχυνσης και ρεπρίζ με ένα ή δύο άτομα στη σέλα, αλλά καταφέρνει με ευκολία να πετύχει από τα χαμηλότερα νούμερα κατανάλωσης της κατηγορίας, καθώς έχει ρυθμιστεί με βασικό γνώμονα την οικονομική μετακίνηση. Ως γνήσιο τέκνο Kymco πετυχαίνει εξαιρετικά μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος χωρίς εξτρά φορτίο, ενώ η ύπαρξη συνεπιβάτη φαίνεται να επιβαρύνει το σύστημα πέδησης αφού μεγαλώνει τα απαιτούμενα μέτρα στο φρενάρισμα πανικού. Στο ζενίθ βρίσκεται και η πρακτικότητα, αφού ο χώρος αποσκευών κάτω από τη σέλα είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των μεσαίων GT και όχι μόνο και θα φιλοξενήσει με άνεση ένα full face και ένα jet κράνος. Το χαμηλό αντίτιμο απόκτησης του X-Town παραμένει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 5 χιλιάδων ευρώ, αποτελώντας ένα από τα πιο προσιτά μεσαία GT. Το X-Town απαντάει στις συνθήκες πυκνής κίνησης με σωστό ζύγισμα, «κοφτερό» τιμόνι και άμεσες αντιδράσεις στις αλλαγές κατευθύνσεων. Στον ανοιχτό δρόμο παραμένει σταθερό και σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα άνεσης για οδηγό και συνεπιβάτη και την πολύ καλή κάλυψη που προσφέρει η ζελατίνα και η ποδιά, μπορεί να κινείται σε λεωφόρους, περαστικές οδούς και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, χωρίς κανένα πρόβλημα.
KYMCO X-TOWN 300
1 άτομο
2 άτομα
0-50 (δευτερόλεπτα)
3,6
0-100 (δευτερόλεπτα)
14,2
18,5
50-100 (δευτερόλεπτα)
10,55
14
100-0 (δευτερόλεπτα)
40,8
46
Αποθηκευτικός χώρος (λίτρα)
57
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
3,9
Τιμή (ευρώ)
4.960
Τα Kymco σε παράταξη έξω από το κατάστημα της Moto Ξουχέλλης στο Περιστέρι.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 31 ίππων ισορροπεί ιδανικά μεταξύ απόδοσης και κατανάλωσης. Έτσι, οι επιδόσεις του δεν εντυπωσιάζουν αλλά επαρκούν για το χαρακτήρα του, με το Burgman να πετυχαίνει χρόνους σε επιτάχυνση από στάση, ρεπρίζ και τελική που βρίσκονται κοντά στο μέσο όρο της κατηγόριας είτε με ένα είτε και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Παράλληλα η κατανάλωση του παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, στα πρότυπα της κατηγορίας . Το σύστημα πέδησης διακρίνεται για τη δύναμη και τη σταθερότητα του, αφού το επιπλέον βάρος του συνεπιβάτη δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την απόσταση επιβράδυνσης σε φρενάρισμα πανικού. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα έχει περιορισμένη χωρητικότητα, κάτω του μέσου όρου, παρόλα αυτά μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος με ευκολία. Η τιμή του είναι η υψηλότερη της κατηγορίας, όμως την εξαργυρώνει συνδυάζοντας την άνεση με την ευκολία χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Στο αστικό περιβάλλον, διαπιστώνεις την αυξημένη ευελιξία και την άνεση με την οποία κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, όμως το Burgman είναι ένα GT scooter που προορίζεται και για μακρινές εξορμήσεις με την επαρκή προστασία από τον αέρα, τη σφιχτή λειτουργία των αναρτήσεων και τον 15άρη μπροστινό τροχό να σε γεμίζουν εμπιστοσύνη, εξασφαλίζοντας σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες.
Στην κορυφή της κατηγορίας σε επίπεδο επιδόσεων βρίσκεται το Maxsym, το οποίο αποδίδει εξαιρετικά σε επιτάχυνση από στάση και προσπέραση, ακόμα και με συνεπιβάτη, ενώ η μεγάλη του τελική είναι ευεργετική στον ανοιχτό δρόμο. Όλα αυτά τα καταφέρνει χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις σε καύσιμο, παραμένοντας το πιο οικονομικό 400αρι GT. Το Maxsym δεν απογοητεύει ούτε στα φρένα, καθώς πετυχαίνει μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης με το σύστημα πέδησης να διατηρεί τη δυναμική του ακόμα και όταν το scooter είναι φορτωμένο με δεύτερο άτομο. Ανοίγοντας τη σέλα έχεις πρόσβαση σε έναν από τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας, ο οποίος θα φιλοξενήσει με ευκολία ένα full face και ένα jet κράνος. Με τιμή κοντά στα επίπεδα των 350αριών, αποτελεί το πιο προσιτό 400αρι με έναν από τους πληρέστερους εξοπλισμούς με ρυθμιζόμενη ζελατίνα, USB θύρα ταχείας φόρτισης QC 3.0, Keyless Σύστημα Ελέγχου, αυτόματο Χειρόφρενο, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) και σύστημα Emergency brake light system (EBL). Επιτόπιοι ελιγμοί και εναλλαγές κατευθύνσεων ανήκουν στο καθημερινό μενού δυνατοτήτων του Maxsym, που εκπλήσσει με την ευελιξία του. Ο κινητήρας είναι το σημείο κλειδί και προσφέρει απολαυστικές επιταχύνσεις, όποτε ο αναβάτης αποφασίσει να ανοίξει το γκάζι. Σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, θα μεταφέρει χωρίς δυσκολία οδηγό και συνεπιβάτη, ενώ η άνεση είναι δεδομένη χάρη στην αφράτη σέλα, τη ξεκούραστη θέση οδήγησης και τη ψηλή ζελατίνα που ρυθμίζεται πανεύκολα με το χέρι σε δύο θέσεις, καλύπτοντας επαρκώς μέχρι και υψηλόσωμους αναβάτες.
Και όμως είναι 300αρι, άσχετα αν οι επιδόσεις του τοποθετούνται δίπλα σε αυτές που πετυχαίνουν τα μεγαλύτερα σε κυβισμό scooter της κατηγορίας. Το ΧΜΑΧ είναι το πιο γρήγορο 300αρι GΤ και κοντράρει στα ίσια τα 350αρια τόσο σε επιτάχυνση και ρεπρίζ όσο και σε τελική ταχύτητα, ακόμα και δικάβαλο. Τα φρένα αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα του ΧΜΑΧ με την επιδόσεις του στο φρενάρισμα πανικού να βρίσκονται κάτω του μετρίου, με τις αποστάσεις επιβραδύνσεις να μεγαλώνουν όταν υπάρχει δεύτερο άτομο στη σέλα. Το ΧΜΑΧ είναι το πιο εύρωστο μεσαίο GT scooter, καθώς διαθέτει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών κάτω από τη σέλα, ο οποίος φιλοξενεί με άνεση ένα full face και ένα jet κράνος. Απέναντι στην τσιμπημένη τιμή του-η μεγαλύτερη ανάμεσα στα 300αρια- η οποία φτάνει τα επίπεδα των μεγαλύτερων σε κυβισμό GT, έχει να αντιπαραθέσει τον πλήρη εξοπλισμό του με ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί smart key και σύστημα traction control. Στην κίνηση της πόλης, οι διαστάσεις του δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση πρόβλημα και χάρη στο σωστό ζύγισμα και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, το XMAX αποδεικνύεται ένας πολύ καλός σύντροφος στην καθημερινή μετακίνηση. Στον ανοιχτό δρόμο, το μεγάλο πιρούνι συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και το XMAX παραμένει απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, θυμίζοντας συμπεριφορά μοτοσυκλέτας.
Μαζί με τις υπόλοιπες μετρήσεις, προσθέσαμε άλλη μια πολύ σημαντική, αυτή του χώρου αποσκευών κάτω από τη σέλα. Για να μπορέσουμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, μετρήσαμε τα διαθέσιμα λίτρα χωρητικότητας, ώστε να έχουμε μια σαφή εικόνα, εξαιτίας των χωροταξικών διαφορών και του εκμεταλλεύσιμου χώρου σε κάθε ένα από τα scooter. Η έμπνευση της δοκιμής ήρθε από τον Μόγγολο αυτοκράτορα Ταμερλάνο, ο οποίος είχε μια τεράστια μπανιέρα γεμάτη με ένα φρουτοχυμό που έμοιαζε με αίμα και πριν από την μάχη έδινε σε κάθε στρατιώτη του να πιει από μια «τζούρα». Το ίδιο έκανε και όταν επέστρεφαν. Ανάλογα λοιπόν με τους πόντους που είχε κατέβει η στάθμη του χυμού στην μπανιέρα, υπολόγιζε πόσους στρατιώτες του έχασε στη μάχη. Η μέθοδος «Ταμερλάνος» που χρησιμοποιούμε στο Mototriti για την μέτρηση του αποθηκευτικού χώρου, βασίζεται στην σταθερή χωρητικότητα ενός ογκομετρητή ο οποίος είναι γεμάτος με ειδικό υλικό. Από αυτόν τον ογκομετρητή αντλούμε την ανάλογη ποσότητα υλικού ώστε να γεμίσουμε το διαθέσιμο χώρο κάτω από τη σέλα κάθε scooter. Η ποσότητα του υλικού που λείπει μετριέται σε εκατοστά τα οποία σύμφωνα με τις διαστάσεις του ογκομετρητή μας «δίνουν» τα κυβικά μέτρα (dm3) ή λίτρα (1 dm3= 1 lt). Ως εκ τούτου, το ΧΜΑΧ αναδεικνύεται πρώτο, με 64 λίτρα χωρητικότητας. X-Town, Maxsym και Forza έχουν ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους και συνωστίζονται στις τρεις επόμενες θέσεις. Ακολουθούν τα C400 (με το Flexcase ανοιχτό) και DTX με χωρητικότητες κοντά στα 50 λίτρα, ενώ οριακά το Downtown συμπληρώνει 40 λίτρα αποσκευών. Όλα τα παραπάνω μοντέλα-εκτός του C400- θα χωρέσουν ένα full face κράνος και ένα jet. Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί και δύο full face ανάλογα το μέγεθος και το σχηματισμό του κράνους. Xciting S, Burgman Και Vieste υπολείπονται σε αποθηκευτικές δυνατότητες και θα φιλοξενήσουν μέχρι ένα κράνος.
ΜΟΝΤΕΛΑ
Χωρός αποσκευών (λίτρα)
Τι κράνος χωράει;
Yamaha XMAX 300
64,00
1 full face & 1 jet
Kymco X-town 300
57,00
1 full face & 1 jet
Honda Forza 350
56,00
1 full face & 1 jet
Sym Maxsym 400
56,00
1 full face & 1 jet
BMW C 400 GT
48,00
1 full face
Kymco DT X 360
46,40
1 full face & 1 jet
kymco Downtown 350
40,00
1 full face & 1 jet
Kymco Xciting S 400
37,80
1 jet
Suzuki Burgman 400
33,00
1 full face
Keeway Vieste 300
32,00
1 jet
Όλοι οι αναβάτες φορούσαν κράνη 977, 851, 981 και 935 SV τηςYOHE, τα οποία ήταν μια ευγενική χορηγία της Moto Πήγασος. Αυτά τα κράνηχρησιμοποιήθηκαν και για τη μέτρηση των αποθηκευτικών χώρων.
Η κατανάλωση είναι μια από τις σημαντικότερες μετρήσεις, αφού αποτελεί άλλωστε και μια νευραλγικής σημασίας επίδοση που μπορεί να καθορίσει για πολλούς την τελική επιλογή ενός scooter. Μπορεί τα πρότυπα μετρήσεων των κατασκευαστών να έχουν έρθει πιο κοντά στα πραγματικά νούμερα κατανάλωσης που έχει ένα μοντέλο, αυτό δεν σημαίνει όμως πως ανταποκρίνονται και πιστά στην πραγματικότητα. Οι μετρήσεις κατανάλωσης που πραγματοποιούμε βασίζονται σε έναν κύκλο οδήγησης που διενεργούμε με κάθε μοντέλο, από τον οποίο εξάγουμε και τα τελικά νούμερα κατανάλωσής του. Η όλη διαδικασία γίνεται σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή στο δρόμο και περιλαμβάνει αστικές και υπεραστικές διαδρομές. Κατά τη διάρκεια του συγκριτικού όλα τα scooter υποβλήθηκαν σε σκληρές διαδικασίες και δούλεψαν ως επί το πλείστον με τέρμα γκάζι. Έτσι, όλες οι καταναλώσεις εμφανίζονται αυξημένες, αλλά αποτυπώνουν με σαφήνεια, τι κοστίζει πραγματικά το κάθε μοντέλο σε καύσιμο όταν κάποιος φλερτάρει συνεχώς με τα κόκκινα. Όπως είναι λογικό, τα 300αρια καταφέρνουν να εξαργυρώσουν το πλεονέκτημα του μικρότερου κυβισμού καταλαμβάνοντας τις πρώτες θέσεις, ενώ ο οικονομικός G5 τοποθετεί τα 350αρια πολύ ψηλά, έχοντας παραπλήσιες καταναλώσεις. Οικονομικότερο όλων αποδεικνύεται το ΧΜΑΧ, ενώ το ολόφρεσκο DT X έρχεται δεύτερο με κατανάλωση που παραπέμπει περισσότερο σε 300αρι. Στην τρίτη θέση και με παρόμοια κατανάλωση συνωστίζονται X-Town, Vieste,Downtown, με την τιμή τους να μην ξεπερνάει τα 4 λίτρα. Από εκεί και πάνω η διαφορά σε κυβισμό και ιπποδύναμη αποτυπώνεται και στον πίνακα οικονομίας. Τα Maxsym, Forza, Burgman και C 400 βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, με την τιμή κατανάλωσης τους να ξεπερνά σε κάθε περίπτωση τα 4,5 λίτρα. Πιο διψασμένο από όλα για καύσιμο το Xciting S, με κατανάλωση που φτάνει τα 5 λίτρα.