LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη και τα standard της κατηγορίας οπίνακας οργάνων του Crypton X.

Η δαγκάνα δύο εμβόλων στο μπροστινό φρένο του GT 135, αποτελεί τμήμα ενός πολύ καλού συστήματος πέδησης.

Modenas GT135 VS Yamaha Crypton-X 135

Παπιά, η κατηγορία δικύκλων που αγαπήθηκε όσο καμία άλλη στην χώρα μας και εξακολουθεί, παρά την διείσδυση των scooter στην αγορά, να μονοπωλεί το ενδιαφέρον μια πολύ μεγάλης μερίδας αναβατών. Είτε πρόκειται για ένα πρακτικό «εργαλείο» καθημερινής μετακίνησης, είτε για μια προσιτή αλλά δυναμική επιλογή , το παπί είχε και ακόμα έχει σε μεγάλο βαθμό, τον πρώτο λόγο.

 
Modenas GT 135 & Yamaha Crypton X 135
Yamaha Crypton X 135, τιμή: 2.820 ευρώ
Modenas GT 135, τιμή: 2.295 ευρώ 

Σχεδίαση  - ποιότητα κατασκευής 

Την πιο extreme εμφάνιση την έχει το GT 135 της Modenas, το μόνο με διπλό προβολέα και το μόνο επίσης που έχει «συνέχεια» την αιχμηρής σχεδίασης από μπροστά μέχρι πίσω, ενώ παράλληλα φέρει και τα πιο sporty γραφικά. Το Crypton x 135 είναι αρκούντως «αιχμηρό» στην μάσκα του, θυμίζοντας κάτι από τα supersport μοντέλα της εταιρείας αλλά προχωρώντας προς τα πίσω συναντά κανείς πιο συμβατικές γραμμές. Η μονοχρωμία του, κατεβάζει ακόμα περισσότερο τους τόνους, δημιουργώντας ένα δυναμικό – σοφιστικέ look. Ποιοτικά, το Yamaha κάνει την διαφορά στα σημεία (συναρμογή και βαφή) σε σύγκριση με το Modenas, το οποίο δεν πρέπει βέβαια να θεωρείτε σε καμία περίπτωση κακό στον τομέ αυτό. 

Aνεση – εργονομία 
Το Yamaha έχει την πιο «αθλητική» θέση οδήγησης που σημαίνει λίγο πιο επιθετική στάση σώματος σε σχέση με τα άλλα, σημαίνει όμως επίσης ότι σε πολύωρες διαδρομές θα κουράσει πιο γρήγορα. Το GT 135, είναι πιο άνετο ενώ η ποδιά του, προστατεύει πιο αποτελεσματικά  από νερά και αέρα τα κάτω άκρα. Παρ΄ όλο τον δυναμισμό της εμφάνισης του λοιπόν, το Modenas είναι συνολικά πιο άνετο από το Yamaha.  

Εξοπλισμός – αποθηκευτικοί χώροι  
Κανένα από τα δύο δεν προσφέρει κάτι περισσότερο από το αναμενόμενο στην κατηγορία, σε ότι αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους. Κάτω από την σέλα τους μπορεί κανείς να αποθηκεύσει μόνο κάποια έγγραφα, οπότε δεν υπάρχει “νικητής” στην μεταξύ τους σύγκριση. Εκεί που υπάρχει μεγάλη διαφορά είναι στον πίνακα οργάνων, όπου το GT 135 έχει ένα από τους πληρέστερους στην κατηγορία, συμπεριλαμβάνοντας στροφόμετρο, δείκτη στάθμης  βενζίνης, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης  και ρολόι. Το Crypton X απέχει πολύ από αυτό, παρέχοντας μόνο τα βασικά, σε έναν λιτό πίνακα οργάνων. 

Πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα 
Ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής σε αυτό το section, είναι το το Crypton της Yamaha! Πλαίσιο τύπου διαμάντι και αναρτήσεις ρυθμισμένες –αναλογικά- για sport χρήση με monoshock μάλιστα ανάρτηση πίσω (το μοναδικό της κατηγορίας) συνθέτουν το πιο «δυναμικό» πακέτο του συγκριτικού αυτού. Στα φρένα, η ύπαρξη ταμπούρου πίσω μπορεί εκ πρώτης να μοιάζει αναχρονιστική αλλά η απόδοση του είναι πολύ καλή και σε συνδυασμό με τον δίσκο μπροστά η πέδηση είναι απροβλημάτιστη ακόμα και σε συνθήκες πίεσης. Το Modenas, μπορεί να ακολουθεί συμβατικούς δρόμους στο πλαίσιο, (το οποίο είναι αρκούντως στιβαρό πάντως) και στις αναρτήσεις, οι οποίες δεν έχουν το extreme (τηρουμένων των αναλογιών πάντα) στήσιμο του Yamaha, εντυπωσιάζει όμως στον τομέα των φρένων με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και πολύ καλή αίσθηση.

Κινητήρες 
Για μια ακόμη φορά το Crypton X κλέβει τις εντυπώσεις, με τον μοναδικό υγρόψυκτο κινητήρα του, ο οποίος αναπνέει μέσω τεσσάρων βαλβίδων, οδηγούμενων από 2 ΕΕΚ. Το αποτέλεσμα είναι ισχύς 12,6 ίππων τιμή που είναι η υψηλότερη συγκριτικά με το Modenas GT 135,  που είναι και αυτό τετραβάλβιδο αλλά αερόψυκτο και αποδίδει 11 ίππους. Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, το Modenas, εμφανίζεται πιο οικονομικό απαιτώντας 2,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, έναντι των 2,7 που χρειάζεται το Yamaha.

Οδηγώντας
Αντικειμενικό στόχος κάθε παπιού είναι η αναμέτρηση με το «τέρας» της κίνησης και η επικράτηση του έναντι του αντιπάλου. Τα δυο συγκεκριμένα παπιά, αντεπεξέρχονται πλήρως σε αυτό τον βασικό σκοπό, προσφέροντας επίσης ένα έξτρα δυναμισμό.  Το Modenas  έχει «σπιρτάδα» στον κινητήρα και μάλιστα από χαμηλά και “χαίρεται” όταν το οδηγεί κάποιος σβέλτα.  Πλαίσιο και περιφερειακά μπορούν να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο, ενώ δεν είναι φυσικά απαγορευτική και η πιο… νορμάλ μετακίνηση πρακτικού χαρακτήρα. Το Crypton X είναι ακόμη πιο sport και ταιριάζει στους αναβάτες που θέλουν την κορυφή σε επιδόσεις και οδηγική συμπεριφορά. Ο υγρόψυκτος κινητήρας και το στήσιμο του κάνουν την διαφορά, με το Yamaha να διατηρεί την συνοχή του και να αποδίδει πολύ πάνω από το μέσο όρο ακόμα και σε συνθήκες αρκετής πίεσης.
 

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ