Πως γίνεται να έχει «υβριδικό» όχημα, χωρίς… την ύπαρξη κινητήρα; Η Nawa φαίνεται ότι ξέρει τον τρόπο και θα τον παρουσιάσει δημοσίως…
Η υβριδική μοτοσυκλέτα είναι, προς το παρόν, ένα μεγάλο «όχι» από τους κατασκευαστές, αφού η ενσωμάτωση κινητήρα, μοτέρ, μπαταριών και ρεζερβουάρ σε ένα δίτροχο είναι απλά σπαζοκεφαλιά. Ποια όμως είναι τα όρια της «υβριδικής» έννοιας; Η Γαλλική εταιρεία Nawa έχει μια νέα μοτοσυκλέτα να μας παρουσιάσει στο CES του 2020, η οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρική αλλά και… υβριδική: Τουτέστιν, με την χρήση μπαταριών αλλά και υπερπυκνωτών.
Θα μας πείτε, εύλογα πιθανόν: Τι είναι οι υπερπυκνωτές; Είναι μια εναλλακτική μορφή αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, που υπόσχονται ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση αλλά και μικρότερο βάρος και σημαντικά μειωμένη τοξικότητα από τις μπαταρίες. Στο παρελθόν, έχουν χρησιμοποιηθεί σε πειραματικές εφαρμογές ηλεκτροκίνησης, αλλά η σχετικά μειωμένη χωρητικότητα σε ενέργεια τους έχει αφήσει ακόμα σε μειονεκτική θέση, σε σχέση με τις μπαταρίες. Η Nawa θέλει να δώσει μια ευκαιρία στο σύστημα αυτό, τοποθετώντας το στην νέα της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα: Καθόλου τυχαίο, μιας και η ίδια κατασκευάζει υπερπυκνωτές.
Με αυτό τον τρόπο, η Nawa ισχυρίζεται ότι μπορεί να αποθηκεύσει επιτυχώς, έως και το 80% της ενέργειας που θα χανόταν στο σύστημα ανάκτησης, μέσα σε υπερπυκνωτές με 5 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα από τις παλιότερες σχεδιάσεις. Σε συνδυασμό και με μία μπαταρία λιθίου, η μοτοσυκλέτα της εταιρείας υπόσχεται αυτονομία που φτάνει τα 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Η εν λόγω μοτοσυκλέτα μάλιστα, θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, με την μέγιστη ταχύτητα της να ανέρχεται στα 160 χλμ/ώρα.
Κάπως έτσι, θα δούμε το concept μοτοσυκλέτας της Nawa στην έκθεση CES του Las Vegas, που θα λάβει χώρα τον επόμενο μήνα, περιμένοντας με ενδιαφέρον κι άλλες εξελίξεις στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.