Οι μεγαλύτεροι κινητήρες σε δύο τροχούς στην αγορά

Οι μεγαλύτεροι κινητήρες σε δύο τροχούς στην αγορά

- Ταξιδιωτικές και Cruiser μοτοσυκλέτες για λίγους
- Ο Θηριώδης τρικύλινδρος κινητήρας του Rocket III, είναι στα 2.458cc
- Ανέσεις πολυθρόνας τα Goldwing και K 1600 GT
- R18: Μοναδικού σχεδιασμού Retro μοτοσυκλέτα με μόνο 2 κυλίνδρους

HONDA: 5 μοτοσυκλέτες με όφελος ως και 1240ε!

Ταξιδιωτικές και Cruiser μοτοσυκλέτες για λίγους

Οι μοτοσυκλέτες για τους περισσότερους, αποτελούν είτε το καθημερινό τους όχημα μετακίνησης, που θα τους εξοικονομήσει χρήματα και χρόνο, είτε ένα μέσο ικανοποίησής του πάθους τους, ή και τα δύο. Αυτό μπορεί να ονομάζεται χωμάτινη οδήγηση, ταξίδια ή ταχύτητα και οδήγηση στην πίστα. Οι κατασκευαστές στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια, προσπαθούν να φέρνουν στην αγορά μοντέλα που να συνδυάζουν όσο μπορούν, την ικανότητα εκπλήρωσης του πάθους του αναβάτη, με την χρηστικότητα στην καθημερινότητα. Έτσι στην Adventure κατηγορία, έχεις μοντέλα με εξαιρετικές δυνατότητες στην εκτός δρόμου οδήγηση και χαμηλό βάρος που καταναλώνουν λίγο καύσιμο και είναι πολύ καλά για commuting (π.χ.CRF 300 Rally), ή μοντέλα ιδανικά τόσο για χώμα όσο και για μεγάλα ταξίδια (π.χ.Ténéré, Tuareg). Στην κατηγορία των supersport από την άλλη, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες μοτοσυκλέτες με πιο φιλική εργονομία, κινητήρες με καλύτερη χρηστικότητα στην καθημερινότητα όπως δικύλινδρους σε σειρά και χαμηλότερη κατανάλωση (π.χ.GSX-8R), τις οποίες μπορείς άνετα να χρησιμοποιήσεις για commuting, πέρα από την πίστα και τις κυριακάτικες βόλτες. Υπάρχουν όμως ακόμα (ευτυχώς για εμάς) κάποια μοντέλα, που είναι "ακραία" υπό μία έννοια, προσανατολισμένα αποκλειστικά για την εκπλήρωση ενός και μοναδικού στόχου, αδιαφορώντας για την πολυχρηστικότητα. Τα 4 μοντέλα της λίστας υπάγονται σε αυτή την κατηγορία, με τα 2 να ανήκουν στην Cruiser κατηγορία και τα άλλα 2 στην Touring και κοινό τους στοιχείο να είναι οι τεράστιοι σε κυβισμό κινητήρες. Αναμφίβολα είναι μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε ένα πολύ περιορισμένο κοινό και όχι τόσο λόγω τιμής (που είναι αρκετά υψηλή όπως είναι λογικό), αλλά μορφής και αναγκών που εξυπηρετούν.
 

Ο Θηριώδης τρικύλινδρος κινητήρας του Rocket III, είναι στα 2.458cc

Μάρκα Τιμή Κυβικά Κύλινδροι Ψύξη Ισχύς Hp Ροπή Nm Μεταξόνιο Βάρος (πλήρες kg)
TRIUMPH ROCKET 3 R STORM 28.290 2458 3 Υ/Ψ 182 225 1677 291
HONDA GL 1800 B DCT 33.500 1833 6 Υ/Ψ 126 170 1695 367
BMW R 18 25.100 1802 2 Α-ΕΛ/Ψ 91 158 1731 345
BMW K 1600 GT 29.000 1649 6 Υ-ΕΛ/Ψ 160 180 1618 343

Οι 4 αυτές μοτοσυκλέτες δίνουν προτεραιότητα στην ροπή, όντας εξοπλισμένες με κινητήρες που ξεπερνούν τα 1.600 κυβικά εκατοστά, όλοι διαφορετικής διάταξης μάλιστα και με πολύ διαφορετικό χαρακτήρα. Τον κυβισμό με διαφορά (που ξεπερνάει την αμέσως επόμενη επιλογή κατά 625cc), έχει το Rocket III Storm της Triumph, μία μυώδης cruiser-naked μοτοσυκλέτα, με έναν τρικύλινδρο σε σειρά, υδρόψυκτο κινητήρα 2.458cc, με ισχύ 182 ίππων και ροπή 225 Nm στις 4.000σαλ. Είναι ξεκάθαρα μία μοτοσυκλέτα "της υπερβολής", αλλά αυτό είναι κάτι που πολλές φορές μας αρέσει και δικαιολογημένα μάλιστα. Αρκεί να αναλογιστείς ότι βγαίνοντας στο δρόμο έχεις κάτω από τα πόδια σου σε 2 τροχούς, έναν κινητήρα μεγαλύτερο από τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον δρόμο, με περισσότερη ροπή που σίγουρα δεν θα σου χρειαστεί ποτέ (εκτός αν ρυμουλκήσεις βάρκα) και τρία πιστόνια με διάμετρο 11 εκατοστά το καθένα. Περνώντας στην αμέσως επόμενο σε κυβισμό κινητήρα, οι κύλινδροι γίνονται 6 και είναι "ξαπλωμένοι", σε διάταξη Boxer δηλαδή. Ο λόγος γίνεται για το Honda Goldwing 1.800 που από πολλούς θεωρείται ως η απόλυτη ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα, σαν ένα αυτοκίνητο σε δύο τροχούς. Ο κινητήρας 1.833cc αποδίδει 126 άλογα και 170 Nm ροπής στις 4.500σαλ και οι ανέσεις που προσφέρει μπορούν να συγκριθούν αποκλειστικά με το αντίπαλο δέος της BMW, που ακούει στο όνομα K 1600 GT. Στην κόντρα του κυβισμού όμως, προηγείται ένα άλλο τελείως διαφορετικό μοντέλο της Βαυαρικής εταιρείας, με ρετρό σχεδιασμό και τους λιγότερους κυλίνδρους από τα 4 μοντέλα. Το R18 με τον δικύλινδρο, αεροελαιόψυκτο Boxer 1.802cc αποδίδει 91 άλογα και 158 Nm ροπής εξαιρετικά χαμηλά στις 3.000σαλ, ενώ ο κάθε κύλινδρος έχει εντυπωσιακή χωρητικότητα στα 901cc. Είναι ένα δίτροχο αποκλειστικά για Cruising και κυριακάτικες βόλτες, ενώ δεν θα πει όχι και στο ταξίδι, το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι δεν θα βολέψει στην Κηφισίας τις ώρες αιχμής, με το μακρύ μεταξόνιο 1.731χλστ και τον μεγάλο κινητήρα που ξεπροβάλει εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας. Τέλος το K 1600 GT, ο μοναδικός αντίπαλος της Goldwing, εξοπλίζεται με έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 1.649cc, με απόδοση 160 ίππων και ροπή 180 Nm στις 5.250σαλ. Είναι ο πιο αποδοτικός από τους 4 όσον αφορά την σχέση απόδοσης ροπής-ισχύος /κυβισμού και είναι η μοτοσυκλέτα με τον πιο σπορ χαρακτήρα. Η τελική της μάλιστα είναι η υψηλότερη και ξεπερνάει τα 240χλμ/ω, κάτι το οποίο έχουμε διαπιστώσει στην δοκιμή μας.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ανέσεις πολυθρόνας τα Goldwing και K 1600 GT

Στον τομέα του Touring (αποκλειστικά από άσφαλτο), οι δύο κορυφαίες επιλογές είναι αναμφίβολα η Goldwing 1800 και η K 1600 GT, αυτή η δυναμική όμως δεν είναι απίθανο να αλλάξει εάν η μεγαλύτερη σε κυβισμό κινέζικη μοτοσυκλέτα που έχει βγει στην παραγωγή, έρθει στην Ευρώπη. Η γνωστή πλέον σε όλους μας GWM Souo, που έχει έναν 8κύλινδρο Boxer 2.000cc και εντυπωσιακό εξοπλισμό. Επιστρέφοντας στο τώρα όμως οι ανέσεις που προσφέρουν αυτά τα δύο μοντέλα στο ταξίδι, είναι ασύγκριτες στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η Honda εξοπλίζει το Goldwing με ένα 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο οποίο υπάρχει και όπισθεν, ενώ διαθέτει 4 διαφορετικά Riding Modes Cruise Control, μία έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών και ένα μία κεντρική κονσόλα επάνω στο ρεζερβουάρ σαν αυτοκινήτου. Το BMW έχει επίσης Riding Modes, Ride by Wire και Cruise Control, μία μεγαλύτερη TFT οθόνη 10,25 ιντσών ενσωματωμένους χάρτες, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις θερμαινόμενες λαβές και σέλα και Keyless κλείδωμα. Οι δύο μοτοσυκλέτες έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους πλαϊνές βαλίτσες και η εργονομία τους θα σου επιτρέψει να ταξιδεύεις για ώρες στην σέλα τους χωρίς να κουραστείς. Το BMW μάλιστα έχει ένα αρκετά μεγάλο ρεζερβουάρ 26,5 λίτρων (το μεγαλύτερο από τα 4) προσφέροντάς του μία αρκετά καλή αυτονομία. Το Rocket III μπορεί να είναι μία πιο "βολτάδικη" μοτοσυκλέτα, αλλά μπορεί κάλλιστα να σε ταξιδέψει όπως επίσης και το R18. Η Triumph έχει γνήσια αξεσουάρ στον κατάλογό της που θα σε διευκολύνουν στο ταξίδι, όπως βαλίτσες, πιο άνετη σέλα, quickshifter και σύστημα TPMS, ενώ η BMW έχει την έκδοση Transcontinental για το R18 που εκτοξεύει τις ταξιδιωτικές ικανότητες σε σχέση με την βασική έκδοση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν συγκρίνονται με τα άλλα δύο μοντέλα που έχουν αυξημένη ποιότητα κύλισης, εξαιρετική ανεμοκάλυψη και αναπαυτική εργονομία.
 

R18: Μοναδικού σχεδιασμού Retro μοτοσυκλέτα με μόνο 2 κυλίνδρους

Οι τιμές των 4 μοτοσυκλετών ξεπερνούν τα 25.000 ευρώ και όπως είπαμε απευθύνονται σε ένα πολύ μικρό κοινό. Ικανοποιούν αποκλειστικά το πάθος ενός αναβάτη, κάτι που σημαίνει ότι θα διαθέσει τα χρήματα αυτά για έναν και μόνο σκοπό, για ταξίδια και για βόλτες, "βγάζοντας" την μοτοσυκλέτα από το γκαράζ το πολύ μία φορά την εβδομάδα. Η πιο προσιτή είναι η R18 της BMW που κοστίζει 25.100 ευρώ και έχει έναν μοναδικό Retro σχεδιασμό με επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες. Ο χαρακτήρας και η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας είναι αυτά που θα ωθήσουν έναν μοτοσυκλετιστή να την αγοράσει, ενώ το "γουργούρισμα" του δικύλινδρου Boxer που προκαλεί ένα μικρό "τίναγμα" στην νεκρά, λόγω της στροφικής δύναμης του στροφάλου, είναι στοιχεία που την κάνουν ξεχωριστή. Ακολουθεί στα 28.290 Η θηριώδης Triumph Rocket III Storm R, στα 29.000 η BMW K 1600 GT και τέλος η Honda Goldwing ξεκινά από τα 33.500 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό των δύο τελευταίων μάλιστα υπάρχει και ραδιόφωνο με ηχεία για να ακούς την μουσική σου και ότι άλλο θες από το κινητό σου τηλέφωνο. Εάν τα χρήματα δεν σας ένοιαζαν σε ποια θα πηγαίνατε και γιατί;