Ένας από τους λόγους της επιτυχίας του Tracer 700 είναι αναμφίβολα ο δικύλινδος εν σειρά κινητήρας του. Ο πασίγνωστος CP2 689 κυβικών με τον crossplane στρόφαλο 270 μοιρών παρέμεινε όπως ήταν αναμενόμενο, όμως βελτιώθηκε στα απαραίτητα σημεία ώστε να καλύπτει τις νέες προδιαγραφές Euro 5. Οι αλλαγές έγιναν με σκοπό να μην χαθεί τίποτα από τον χαρακτήρα του και περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στο σύστημα ψεκασμού, ανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα, νέο σύστημα εξάτμισης με έναν επιπλέον καταλύτη, ενώ αναθεωρημένη είναι και η δευτερεύουσα σχέση μετάδοσης με μεγαλύτερο γρανάζι κατά 2 δόντια για πιο άμεση απόκριση στο γκάζι.
Η απόδοση ανέρχεται στους 72,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. με 6,93 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., και χαρακτηρίζεται από την γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών σήμα κατατεθέν του CP2. Αυτό επιτρέπει στην Yamaha να κρατήσει το κόστος χαμηλά, αποφεύγοντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως το traction control και τους χάρτες απόδοσης, τα οποία όμως είναι πλέον must ακόμη και σε μικρότερες κατηγορίες. Αύξησε την ισχύ του Yamaha Tracer 700 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.