Μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού, στρέφει το ενδιαφέρον του στην κατηγορία τουρισμού μεσαίου κυβισμού με Adventure χαρακτηριστικά. Σημαντικό στοιχείο αυτών των μοτοσυκλετών, είναι η ευκολία στη χρήση και η καθημερινή συμβίωση σε συνάρτηση με την οικονομία καυσίμου
Η άνεση του συνεπιβάτη, όπως και η δυνατότητα φόρτωσης αποσκευών, αποτελούν βασικά στοιχεία επιλογής, καθώς πρόκειται για μοντέλα που, ταυτόχρονα με τον αστικό τους χαρακτήρα, είναι ετοιμοπόλεμα και για κάθε είδους εξορμήσεις.
Εργονομία – ¶νεση
Σαφώς άνετες και με ταξιδιωτικές δυνατότητες οι τρεις μοτοσυκλέτες. Το νέο V-Strom, έχει σαφώς πιο λεπτή σιλουέτα σε σχέση με τους προκατόχους του, ενώ η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ελάχιστα και αυτή, με τον οδηγό να έχει το τιμόνι λίγο πιο ψηλά και λίγο πιο κοντά του πλέον. Το ύψος της σέλας είναι ελάχιστα πιο χαμηλό, 830 από 835 χλστ.,, όμως το σχήμα της έχει αλλάξει προς το πιο επίπεδο, επιτρέποντας στον οδηγό να έρθει πιο κοντά στο ρεζερβουάρ. Σε ό,τι αφορά στη φιλοξενία, το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος διατηρεί ναι μεν τον συνδυασμό αναλογικού και ψηφιακού, ωστόσο έχει επανασχεδιαστεί και βασίζεται σε αυτόν του V-Strom 1000, με προσθήκη νέων ενδείξεων και πληροφοριών. Το Tracer 700 είναι «μαζεμένο» σε ότι αφορά στις διαστάσεις του, παρ΄ όλα αυτά ο χώρος που έχει ο οδηγός στην διάθεση του είναι αρκετός και ακόμα και οι πολύ ψηλοί, δεν θα αισθανθούν «στριμωγμένοι». Τα 835 χλστ. που χωρίζουν την μαλακή και άνετη σέλα από το έδαφος, είναι μια τιμή που θεωρείται μέση στην ευρύτερη κατηγορία που ανήκει το Tracer 700, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα On-Off μοντέλα στα 600-750 κ.εκ. Ο κορμός είναι όρθιος, τα πόδια ακουμπάνε σε άνετες θέσεις τα μαρσπιέ αλλά το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα του οδηγού, με ότι -θετικό- μπορεί να συνεπάγεται αυτό, στον έλεγχο της μοτοσικλέτας και στην αίσθηση. Πλήρως ψηφιακός και υπέρ- πλήρης σε παροχή πληροφοριών ο πίνακας οργάνων, είναι ευανάγνωστος και ταιριάζει σχεδιαστικά με την μοτοσικλέτα. Η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα με “πεταλούδες”, σε 28 διαφορετικές θέσεις μέσα σε ένα εύρος 64 χλστ. Όποιος έχει ξανακαβαλήσει κάποιο προηγούμενο Versys γρήγορα θα νιώσει οικεία και πάνω στο νέο μοντέλο. Η σημαντικότερη διαφορά έγκειται στη μετακίνηση των μαρσπιέ 20 χιλιοστά πιο μπροστά και 15 πιο χαμηλά, ένα γεγονός που μεταφράζεται σε μια πιο άνετη θέση οδήγησης. Ένα δεύτερο σημείο αιχμής στις βελτιώσεις της τρίτης γενιάς Versys εστιάζει στη νέα ζελατίνα που πλέον είναι ρυθμιζόμενη καθ ύψος. Δύο πεταλούδες που σφίγγουν και ξεσφίγγουν εύκολα με το χέρι μπορούν να ανασηκώσουν τη ζελατίνα μέχρι και 60 χιλιοστά ψηλότερα. Συνολικά η θέση του αναβάτη απολαμβάνει πολύ βελτιωμένης αεροδυναμικής προστασίας κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως από τους πιο ταξιδιάρηδες ιδιοκτήτες του Versys. Η σέλα δεν έχει σημαντικές διαφορές από πριν, παραμένει εξίσου φαρδιά και άνετη, για δύο άτομα και δεκτική σε πολύωρη παραμονή πάνω της, ενώ το ύψος της βρίσκεται στα 840 χιλιοστά από το έδαφος.
Κινητήρας
Και οι τρεις μοτοσυκλέτες εξοπλίζονται με δικύλινδρους κινητήρες παρεμφερούς ιπποδύναμης. Στο Versys συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο έχουμε περίπου 5 επιπλέον άλογα 500 στροφές ψηλότερα (69 στις 8.500), ενώ η μέγιστη ροπή έχει ακόμη μεγαλύτερη μετακίνηση προς τα πάνω στο στροφόμετρο: 6,5 χιλιογραμμόμετρα στις 7.900σαλ. Από πλευράς ελαστικότητας παίρνει κάτι παραπάνω από άριστα. Θα τραβήξει από οποιεσδήποτε στροφές με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο και θα βγάλει στον δρόμο καθαρή επιτάχυνση. Υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος και με χωρητικότητα 689 κ.εκ. ο κινητήρας του Tracer 700 έχει απόδοση, η οποία ανέρχεται στους 74,8 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και στα 6,93 kg-m ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Οι τιμές αυτές, το τοποθετούν -στα χαρτιά τουλάχιστον- στην κορυφή της κατηγορίας των Street Adventure και On-Off 600-750 κ.εκ. Από τον κινητήρα απουσιάζουν πάσης φύσεως ηλεκτρονικά (ακόμα και το ηλεκτρο-γκάζι YCC-T), οπότε δεν έχουμε Riding Modes, Traction Control κ.τ.λ. Στον γνωστό V 90 μοιρών με τα 645 κ.εκ του V-Strom, έχουν σημειωθεί αλλαγές και βελτιώσεις σε περισσότερα από 60 σημεία, με στόχο την διατήρηση της ιπποδύναμης στα ίδια επίπεδα και στο φούσκωμα της απόδοσης στις χαμηλομεσαίες. Αποτέλεσμα 70 ίπποι στις 8.800σαλ με ροπή 6,3kgm στις 6.500σαλ. Το Traction Control είναι μια νέα προσθήκη στο V-Strom 650. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Ατσάλινη σωληνωτή διάταξη για Kawasaki και Yamaha στον τομέα του πλαισίου, με τη Suzuki να επιλέγει αλουμινένιο δύο δοκών. Στην ανάρτηση ξεχωρίσει το Versys με το ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών της Showa που διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης στο αριστερό καλάμι και απόσβεσης επαναφοράς στο δεξί. Τα υπόλοιπα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις. Και οι τρεις μοτοσυκλέτες φέρουν μονό αμορτισέρ με ρύθμιση της προφόρτισης ελατηρίου. Στον τομέα της πέδησης έχουμε διαφορετικές επιλογές. Στο Tracer συναντάμε δύο δίσκους διαμέτρου 282 χλστ. μπροστά και 4-πίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω, ο μονός δίσκος έχει διάμετρο 245 χλστ. και συνεργάζεται με μονοπίστονη δαγκάνα. Η Kawasaki έχει επιλέξει νέες διπίστονες δαγκάνες της Nissin με δίσκους 300 χιλιοστών και πίσω χρησιμοποιεί μεγαλύτερο δίσκο 250 χιλιοστά. Στο V-Strom, δύο δίσκοι διαμέτρου 310 χλστ. συνεργάζονται με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος διαμέτρου 260 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα αναλαμβάνει την πέδηση πίσω. Φυσικά, το ABS αποτελεί standard εξοπλισμό και στα τρία μοντέλα.
Συμπέρασμα
Το V-Strom είναι καλύτερο από τους προκατόχους του στην πόλη και στα στροφιλίκια, πιο εύκολο από ποτέ σε καθημερινή χρήση και με ταξιδιωτικές δυνατότητες, που εξακολουθούν να είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία, παίζει χωρίς αντίπαλο όταν το ζητούμε είναι “θέλω να τα κάνω όλα”. Μοντέλα για πιο ειδική χρήση σίγουρα υπάρχουν, ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του V-Strom όμως, ξεχωρίζει. Σίγουρη επιλογή, λοιπόν, αποκλείεται να βγει χαμένος κανείς επιλέγοντας το. Το Versys παραμένει μια εξαιρετική επιλογή ως πολυεργαλείο, δηλαδή αυτό που είναι ούτως ή άλλως η συγκεκριμένη κατηγορία. Θα σε πάει καθημερινά στη δουλειά ξεκούραστα, διασκεδαστικά, αξιόπιστα και οικονομικά. Θα ταξιδέψει μακριά ή κοντά, μονοκάβαλο ή δικάβαλο, φορτωμένο ή όχι. Θα αποζημιώσει σε οποιοδήποτε στριφτερό δρόμο και θα σε μάθει λίγα παραπάνω πράγματα για τη σπορ συμπεριφορά. Τι άλλο να κάνει δηλαδή για να χαρακτηριστεί μια πολύ καλή μοτοσικλέτα; Τα τρια διαπασών λοιπόν μελέτησαν πολύ τον ευρύ αυτό χώρο μοντέλων και παρουσίασαν μια ολοκληρωμένη και πολυχρηστική μοτοσικλέτα, ικανή να αποδώσει σε οποιοδήποτε ασφάλτινο πεδίο άνω του μέσου όρου. Για την δική μας μοτοσικλετιστική πραγματικότητα, την ελληνική, όπου στις περισσότερες των περιπτώσεων χρησιμοποιούμε την μοτοσικλέτα μας για μετακίνηση, ταξίδια και αναψυχή, όλο τον χρόνο, το Tracer αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις, όντας ένα εξαιρετικό all around.
Street adventure χωρίς Triumph Tiger 1050 και Multistrada? Επίσης για καθημερινή χρήση πάρε παπί ή σκούτερ, όχι adventure!