Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
  • Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
  • Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
  • Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες
  • Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες

Νομιμοποιείται η διήθηση για τις μοτοσυκλέτες

Με αφορμή την Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024, την μεγαλύτερη έκθεση για τους δύο τροχούς στην Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια, πραγματοποιήθηκε χθες, 10/4 πριν την επίσημη έναρξή της, ένα συνέδριο για το μέλλον της μοτοσυκλέτας στην χώρα μας, στο οποίο αναφέρθηκε από την Υφυπουργό Μεταφορών, ότι πρόκειται να νομιμοποιηθεί η διήθηση.

Μικρή χιλιομετρική διαφορά στις προϋποθέσεις

Στο 1ο Συνέδριο «Sustainable Ride» με θέμα: "Το μέλλον της μοτοσυκλέτας: Βιώσιμη και ασφαλής κινητικότητα", που πραγματοποιήθηκε την ημέρα έναρξης της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας 2024 στο Metropolitan Expo, παρευρέθησαν η Υφυπουργός Μεταφορών, κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο συγκοινωνιολόγος Αθανάσιος Τσιάνος και αρκετοί ακόμα ειδήμονες του χώρου της μοτοσυκλέτας. Στο πλαίσιο της συζήτησης για ένα μέλλον με πιο ασφαλείς μετακινήσεις για όλους και ειδικότερα τους μοτοσυκλετιστές, αφού είναι πιο ευάλωτοι και εκτεθειμένοι, αναφέρθηκε πως νέες προσθήκες στον Κ.Ο.Κ. πρόκειται να ψηφιστούν σύντομα που αφορούν κυρίως τα δίτροχα και μεταξύ αυτών ήταν η νομιμοποίηση της διήθησης.

Όλοι όσοι οδηγούμε μοτοσυκλέτα σχεδόν, περνάμε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα όταν εκείνα είναι σταματημένα (και όχι μόνο), αφού μπορούμε έτσι να φτάσουμε στον προορισμό μας πολύ πιο γρήγορα εξοικονομώντας χρόνο. Η διήθηση όμως δεν είναι νόμιμη σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. και στην πραγματικότητα η τροχαία κάνει τα "στραβά μάτια" και με πολύ καλό λόγο βέβαια. Πρακτικά η διήθηση των μοτοσυκλετών συνδράμει σε μεγάλο βαθμό στην αποσυμφόρηση του μποτιλιαρίσματος. Φανταστείτε κάθε μηχανάκι στους δρόμους της Ελλάδας (όπου λόγο καιρικών συνθηκών, οικονομικής κατάστασης και εν μέρει κουλτούρας είναι πολλά σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες) να συμπεριφερόταν στον δρόμο σαν ένα αυτοκίνητο, να καταλαμβάνει δηλαδή στο οδόστρωμα τον χώρο που αντιστοιχεί σε αυτό. Η οδήγηση θα γινόταν εφιάλτης! Στην πραγματικότητα μάλιστα, η θετική επίδραση της κίνησης με μοτοσυκλέτα έναντι αυτοκινήτου, δεν έγκειται απλά στο γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο αντιστοιχεί σε τουλάχιστον τρεις μοτοσυκλέτες χωροταξικά. Όταν τα δίτροχα κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, κινούνται ουσιαστικά σε μέρος του οδοστρώματος μη εκμεταλλεύσιμο από οποιουδήποτε άλλου τύπου οχήματα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται νοητά μία ακόμα λωρίδα κίνησης. Σε σημεία όπου υπάρχει ροή στην κυκλοφορία εξάλλου, αυτή δεν επηρεάζεται από τα δίτροχα με κάποιο τρόπο.


 

Η διήθηση λίγο-πολύ έχει γίνει μέρος της ελληνικής πραγματικότητας πλέον για όλους τους  οδηγούς, ενώ πολλοί δικυκλιστές δεν γνωρίζουν πως δεν προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ., καιρός ήταν λοιπόν να γίνει νόμιμη. Εκτός από την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος αυξάνει επίσης την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών αφού εάν κινούνταν αποκλειστικά πίσω από τα αυτοκίνητα δεν θα ήταν ορατοί, ενώ όταν κινούνται ανάμεσά τους φαίνονται στους πλευρικούς καθρέπτες. Στo Ηνωμένο Βασίλειο μάλιστα η διήθηση είναι απολύτως νόμιμη ενώ στις  Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, η California είναι η πρώτη και μοναδική προς το παρόν πολιτεία που την επιτρέπει. Η νομιμοποίησή της βέβαια, προϋποθέτει μία μικρή και ασφαλή χιλιομετρική διαφορά στην ταχύτητα με την οποία περνούν τα δίτροχα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Καλά νέα λοιπόν για τους μοτοσυκλετιστές όσον αφορά αυτή την "παραμελημένη σελίδα" του Κ.Ο.Κ.


Η Υφυπουργός Μεταφορών στην ομιλία της στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »