Με αφορμή το γεγονός ότι οι βροχές κάνουν εκ νέου την εμφάνισή τους, σας παρουσιάζουμε κάποιες απλές συμβουλές που θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες, ειδικά αν είστε αρχάριος.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η οδήγηση σε υγρές, σκοτεινές, βροχερές μέρες φέρνει περισσότερους κινδύνους στο προσκήνιο, αλλά μπορείτε ακόμα να οδηγείτε με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Εφόσον δεν μπορείτε να αποφύγετε την διαδικασία, μάθετε να οδηγείτε με ασφάλεια χάρη σε αυτές τις απλές συμβουλές.
Η σωστή ένδυση παίζει σημαντικό ρόλο
Ο αδιάβροχος εξοπλισμός είναι απαραίτητος.. Όταν το σώμα σας είναι παγωμένο, το μυαλό σας είναι αφηρημένο και δεν μπορεί να επικεντρωθεί στο δρόμο. Μερικά σκούτερ έχουν αρκετά καλή προστασία ποδιών και μια ζελατίνα μπορεί να βοηθήσει περισσότερο , αλλά πραγματικά χρειάζεστε ένα καλό σετ αδιάβροχα με αντανακλαστικές λωρίδες και μερικά ζεστά γάντια. Τα καλά υποδήματα κρατούν τα δάχτυλα των ποδιών σας στεγνά και ευτυχισμένα. Το καλό με τα σκούτερ είναι ότι υπάρχει αρκετός χώρος αποθήκευσης ώστε να μπορείτε να κρατήσετε πολλά από αυτά τα πράγματα κάτω από τη σέλα και να τα χρησιμοποιήσετε ανά πάσα στιγμή. Μπορείτε να τοποθετήσετε και ποδιά, ώστε να διατηρήσετε ολόκληρο το κάτω μέρους του σώματός σας ζεστό και στεγνό.
Φροντίστε να γίνετε ορατοί
Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα μειωμένης ορατότητας στη βροχή , μπορείτε να είστε σίγουροι ότι τα περισσότερα από τα άλλα οχήματα στο δρόμο έχουν το ίδιο πρόβλημα. Όμως πάνω σε ένα σκούτερ έχετε πολύ λιγότερα περιθώρια για σφάλματα σε μια σύγκρουση, οπότε η διατήρηση της ορατότητας είναι πρωταρχικής σημασίας. Οι περισσότεροι οδηγοί αυτοκινήτου αδυνατούν να δουν τα δίτροχα ακόμα και στις καλύτερες συνθήκες. Ως αναβάτης πρέπει να είστε σε διαρκή επαγρύπνηση στις σκοτεινές και βροχερές μέρες. Περισσότερα φώτα ώστε να φαίνεστε ακόμα καλύτερα. Οι αντανακλαστικές λωρίδες τόσο στα ρούχα σας όσο και στο σκούτερ σας είναι απαραίτητες. Μην διστάσετε να χρησιμοποιείτε την κόρνα όταν κριθεί απαραίτητο. Μην αλλάζετε άσκοπα λωρίδες και αποφύγετε τα τυφλά σημεία των άλλων οδηγών, καθώς η ορατότητα που έχουν, εξαιτίας των θολωμένων τζαμιών και της ομίχλης, είναι μειωμένη.
Οδηγήστε πιο προσεκτικά
Ελαττώστε ταχύτητα. Η ορατότητα σας μειώνεται και η απόσταση πέδησής σας έχει αυξηθεί, καθώς υπό αυτές τις συνθήκες ο χρόνος αντίδρασης είναι συχνά πιο αργός. Καλό θα είναι το μπροστά φρένο να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το πίσω, όχι το καθένα μόνο του. Εκμεταλλευτείτε το φρένο του κινητήρα. Κλείνοντας το γκάζι, η ταχύτητά σας μειώνεται ούτως ή άλλως. Επιταχύνετε σταδιακά και με προσοχή. Προσπαθήστε να διαγράψετε όσο πιο ευθεία γίνεται τις στροφές και μην παίρνετε μεγάλες κλίσεις. Όσο πιο όρθιο είναι το scooter μοτοσικλέτα, τόσο λιγότερες πιθανότητες υπάρχουν να πέσετε. Κάθε λίγο και λιγάκι τσιμπάτε τα φρένα ώστε να καθαρίσουν οι δίσκοι από τυχόν λάσπες, βρομιές και λάδια. Ειδικά στις εθνικές και στα ταξίδια. Περιττό να πούμε ότι θα πρέπει να τηρείτε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα απΆ ότι συνήθως.
Μεγάλη προσοχή στο δρόμο
Το αρχικό στάδιο της βροχής δεν έχει καθαρίσει ακόμα το δρόμο, οπότε γλιστράει περισσότερο, ενώ το τελικό στάδιο της βροχής έχει κατεβάσει όλα τα χώματα από τις κατηφόρες και τα έχει στρώσει όμορφα-όμορφα επάνω στις ευθείες. Οι άσπρες ή κίτρινες διαγραμμίσεις γλιστρούν αρκετά και ενέχουν κίνδυνο αν πατήσετε πάνω τους. Αυτό συμβαίνει γιατί η επιφάνεια του χρώματος είναι λεπτότερη από αυτή του οδοστρώματος. Προσοχή στις διαβάσεις και σε πεζούς που είναι ντυμένοι με σκουρόχρωμα ρούχα. Κοιτάτε για αντανακλάσεις στο οδόστρωμα. Εκεί θα έχει λιμνάσει νερό, το οποίο είτε θα έχει γεμίσει λακκούβα, είτε κοιλότητα στο δρόμο. Στην πρώτη περίπτωση θα χάσετε απότομα τον έλεγχο λόγω υδρολίσθησης , στη δεύτερη θα έρθετε αντιμέτωποι με μία λίμνη. Γραμμές τρένων, εγκάρσιες λακκούβες, ξυμένη άσφαλτος και λοιπά δείγματα ελληνικής οδοποιίας, θα πρέπει να έρχονται κάθετα στους τροχούς μας και με μικρή ταχύτητα.
Όλα εξαρτώνται από την εμπειρία σας σε οδήγηση υπό βροχή. Εάν δεν αισθάνεστε άνετα με τις συνθήκες και τις ικανότητές σας σε αυτές, τότε μην οδηγείτε. Ο πανικός είναι ο κοινός παρονομαστής όλων των συγκρούσεων που προκαλούνται από τους αναβάτες, οπότε σκεφτείτε τι κάνετε, προσπαθήστε να αποκτήσετε εμπειρία σταδιακά και μην οδηγείτε πέρα από το όρια των ικανοτήτων σας αλλά και του scooter σας.