Όταν οι μηχανικοί «ψάχνονται», τα αποτελέσματα μπορεί να είναι πέρα από κάθε λογική! Δείτε 7 μοτοσυκλέτες, που είχαν τους πιο παράξενους κινητήρες που τοποθετήθηκαν ποτέ σε μοτοσυκλέτα.
Σήμερα, οι κινητήρες που οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν είναι μάλλον στάνταρ: Ατμοσφαιρικοί, συμβατικοί εμβολοφόροι κινητήρες καύσης, σε αρκετές διατάξεις κυλίνδρων. Ωστόσο, μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, οι κατασκευαστές έχουν δοκιμάσει πολλές λύσεις, προσπαθώντας πάντα για την μέγιστη απόδοση, τον εντυπωσιασμό και την τεχνολογική υπεροχή. Ας δούμε λοιπόν μαζί τους 7 πιο τρελούς κινητήρες που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτες από τα εργοστάσια, μαζί με τις ίδιες τις μοτοσυκλέτες-φορείς τους.
Ariel Four: Τετρακύλινδρος σε μέγεθος...μονοκύλινδρου!
Πως γίνεται αυτό, θα πείτε εύλογα. Κι όμως γίνεται, και ήταν πρωτοπορία της Βρετανικής μάρκας Ariel για την εποχή του 1920. Στην κορυφαία 4F Square Four, ο ιδιοφυής μηχανικός Edward Turner τοποθέτησε 4 κυλίνδρους σε ένα μπλοκ, σε διάταξη τετραγώνου –σαν να κοιτάς από πάνω, τον αριθμό 4 ενός ζαριού. Ο κινητήρας αυτός, αν και χαρακτηρίστηκε μια πολύ τολμηρή κίνηση για την εποχή είχε μεγάλη επιτυχία και η Square Four έμεινε για πολλά χρόνια στην παραγωγή, γνωστή για την στρωτή, πολυτελή λειτουργία της.
DKW SS 250: Ένας κύλινδρος, 3 πιστόνια!
Αλλα μαγικά από τους Γερμανούς της δεκαετίας του 1930! Πριν τον ΒΆ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι αγώνες μοτοσυκλέτας βρίσκονταν σε μια εξαιρετική τεχνολογική περίοδο και η Γερμανική DKW σάρωνε τους τίτλους. Μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία αυτή έπαιξε ο εξωφρενικά εξελιγμένος δίχρονος κινητήρας της εταιρείας: Με έναν κύλινδρο για καύση, έναν για συμπίεση του μίγματος και ένα έμβολο για τον έλεγχο των θυρίδων, το δίχρονο τέρας της DKW έκανε τόσο θόρυβο, που ακουγόταν μέχρι και 13 χιλιόμετρα (!) μακριά από την πίστα!
Vincent Series A: Οι σωληνώσεις λαδιού από έξω!
H Vincent HRD αποτέλεσε κάποτε μία από τις μάρκες, που κατασκεύαζαν υπερπολυτελείς μοτοσυκλέτες, στην Αγγλία. Η χώρα τότε παρέμενε το «χωνευτήριο» της βιομηχανικής επανάστασης και κατασκεύαζε μοτοσυκλέτες με πρωτοποριακές λύσεις σε μηχανολογικό επίπεδο. Μία από αυτές ήταν και η Vincent Series A«Rapide», η οποία έφερε κινητήρα V2 απόδοσης 45 ίππων, τιμή πολύ υψηλή για την εποχή. Αυτό όμως που έκανε τον συγκεκριμένο κινητήρα εφιάλτη για τους μηχναικούς του, ήταν οι πολύπλοκες σωληνώσεις λαδιού, που ήταν...εξωτερικές! Σήμερα, ελάχιστες μοτοσυκλέτες ακολουθούν αυτή την τάση...
Kawasaki KR 250: Δύο μονοκύλινδροι σε σειρά!
Η Kawasaki έχει μια μακρά παράδοση να μας εντυπωσιάζει με τους κινητήρες της και την δύναμη τους. Κάτι τέτοιο έκανε και το 1978, αντιμετωπίζοντας την πρόκληση του πρωταθλήματος GrandPrixτων 250 κυβικών. Ένα μειονέκτημα που είχαν οι δίχρονοι κινητήρες της εποχής, ήταν το πλάτος τους, καθώς λόγω δισκοβαλβίδας τα καρμπυρατέρ έπρεπε να τοποθετηθούν πλευρικά των κυλίνδρων. Πως αντιμετώπισε η Kawasaki το πρόβλημα; Απλά...έβαλε τον ένα κύλινδρο μπροστά από τον άλλο, μέιωσε το πλάτος της αγωνιστικής, και κατόπιν...κατέκτησε 4 τίτλους!
Honda NR: Τα οβάλ πιστόνια του θρύλου
Καμία λίστα για εξωφρενικούς κινητήρες δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς να συμπεριλάβουμε τον τετρα-«κύλινδρο» της HondaNR750. Εκμεταλλευόμενοι μια «τρύπα» στους κανονισμούς των αγώνων του 1979, που έκαναν λόγο για «4 θαλάμους καύσης» και όχι «4 κυλίνδους», οι μηχανικοί της Honda παρουσίασαν αυτή την μηχανολογική τρέλα. Ο κινητήρας ανέβαζε μέχρι και 20.000 στροφές αγγίζοντας τους 130 ίππους, αλλά δυστυχώς η επιτυχία στους αγώνες ήταν περιορισμένη. Παρόλα αυτά, το NR 750 παραμένει μια μοτοσυκλέτα-ορόσημο με τεράστια συλλεκτική αξία.
Norton Manx: Ένας κύλινδρος, 4 εκκεντροφόροι!
Αν ακούγοντας για «δεσμοδρομικές βαλβίδες» και «4 εκκεντροφόρους» το μυαλό σας πηγαίνει προς...Μπολόνια μεριά, αναθεωρήστε, αφού η Norton εργαζόταν στην δεσμοδρομική τεχνολογία αρκετά νωρίτερα από την Ducati. Η αγωνιστική Norton Manx ήταν μια μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα, με δεσμοδρομικές βαλβίδες και ένα από τα πιο πολύπλοκα συστήματα λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα, για κάθε βαλβίδα –από τις 2-, λειτουργούσαν δύο εκκεντροφόροι, για το άνοιγμα και το κλείσιμό της αντίστοιχα, άρα 4 στο σύνολο, σε μία μόνο κεφαλή.
MTT Y2K: Μοτοσυκλέτα-αεροπλάνο...στην κυριολεξία
Στα μοντέρνα χρόνια, οι υπερβολές στους κινητήρες που τοποθετούνται σε μοτοσυκλέτες δεν σταμάτησαν ποτέ, πιστεύουμε όμως ότι καμία δεν αγγίζει τον jet κινητήρα, που τοποθετήθηκε στην γνωστή Y2K. Ο Rolls Royce Allison Model 250 κινητήρας, λειτουργώντας στις 52.000 στροφές ανά λεπτό, παρήγαγε 320 ίππους που έκαναν την Y2K, για πολύ καιρό, την γρηγορότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής. Και φανταστείτε αυτές τις καταιγιστικές επιδόσεις, με τον χαρακτηριστικό ήχο μιας jet μηχανής! Αν δεν είναι αυτό τρελό, τι είναι τότε;
Μήπως θα έπρεπε να συμπληρώνει τη λίστα και το Suzuki RGΓ 500?