Πρώτη Μέτρηση: Πιο γρήγορο το αυτόματο σασμάν της Yamaha από το χειροκίνητο
0-100 σε 3,78δ. 0-160 σε 7,2δ.
Ταχύτητα εξόδου πάνω από 180χλμ./ώρα στα 300 μέτρα…
Κατανάλωση 5,1λ./100χλμ., 1,1 λίτρα λιγότερα από το χειροκίνητο
Φρένα πανικού για το 100-0 στα 42,6
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
0-100 σε 3,78 sec και 0-160 σε 7,2 sec
Το νέο Yamaha MT-09 Y-AMT είναι στα χέρια μας και δεν μπορούμε να περιμένουμε ως επόμενο τεύχους του MotoΤρίτη για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μετρήσεις. Η Yamaha φέρνει πρώτη, όχι ένα αυτόματο κιβώτιο – αυτό το έχει κάνει με μεγάλη επιτυχία η Honda πολλά χρόνια –, φέρνει ένα αυτόματο κιβώτιο επιδόσεων, που μπορεί να συγκριθεί με ένα χειροκίνητο (ας μην μιλήσουμε για αίσθηση, αυτό το αφήνουμε για το επόμενο τεύχος) σε επιδόσεις. Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι αυτό να επιτευχθεί, αλλά μας μιλήσουμε με αριθμούς, 0-100 σε 3,78 χωρίς να παλεύεις με το μπροστινό στον αέρα την ώρα που το κιβώτιο διαχειρίζεται αριστοτεχνικά την ιπποδύναμη στον πίσω τροχό. Σε σύγκριση με το χειροκίνητο ΜΤ-09, υπολείπεται ελαφρώς στο 0-100 (3,4 sec το χειροκίνητο). Εδώ να πούμε πως οι μετρήσεις έχουν γίνει με το πρόγραμμα D+, το πρόγραμμα που κάνει ψηλά τις αλλαγές και όχι το απλό. Ποιο όμως το πλεονέκτημα; Πως αυτή την επίδοση μπορεί να την πετύχει ο οποιοσδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις τίποτα, για να πετύχεις το 3,4 στο χειροκίνητο πρέπει να προσπαθήσεις πολύ. Συνεχίζουμε με το 0-160 που έρχεται σε 7,2 δευτερόλεπτα το οποίο είναι ένα νούμερο πολύ εντυπωσιακό καθώς εκεί που χρειάζονται περισσότερες αλλαγές ταχυτήτων το σασμάν μειώνει τον χρόνο αλλαγής. Εδώ η εικόνα έχει αντιστραφεί, καθώς το αυτόματο ΜΤ-09 καταφέρνει όχι μόνο καλύψει τη διαφορά σε σχέση με το χειροκίνητο (8 sec για το 0-160) αλλά περνάει και μπροστά όντας γρηγορότερο. Ενδεικτικά, στα 200 μέτρα η ταχύτητα εξόδου είναι 163,85 χλμ./ώρα και στα 300 μέτρα ξεπερνάει τα 180 φτάνοντας στα 182,82 χλμ/ώρα.
Κατανάλωση 5,1 λίτρα στα 100, 1,1 λίτρα λιγότερα από το χειροκίνητο
Πέρα από τις επιδόσεις που αν μη τι άλλο είναι εντυπωσιακές, ας περάσουμε στην καθημερινότητα, αν και δεν νομίζουμε πως το MT-09 θα σε αφήσει «ήσυχο» ποτέ, είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά. Η κατανάλωση που μπορεί να πετύχετε με το νέο αυτόματο σασμάν της Yamaha είναι της τάξεως ενός Sport Scooter, να καλά διαβάσατε ενός Scooter αφού πετυχαίνει σχεδόν την εργοστασιακή τιμή των 5λίτρων, έκανε 5,1 και απέχει από αυτή του χειροκίνητου που φτάνει τα 6,2. Ειδική μέτρηση κατανάλωσης σε μικτή διαδρομή 150χλμ σε πόλη, εθνική και στροφές η οποία είναι συγκεκριμένη για όλες τις μοτοσυκλέτες. Αυτό που εντυπωσιάζει στην κατανάλωση είναι πως το αυτόματο σασμάν της Yamaha, κρατάει την ταχύτητα, δεν την ανεβάζει όπως κάνει το DCT της Honda για να πετύχει καλύτερη οικονομία, αλλά όπως προείπαμε το σασμάν προσομοιώνει την κανονική οδήγηση, προσπαθεί να κάνει τις αλλαγές στο σημείο που θα τις έκανε χειροκίνητα ο μέσος χρήστης μοτοσυκλέτας. Αυτό το έχει πετύχει σε πολύ μεγάλο βαθμό η Yamaha. Πως ή πότε μπορείτε τώρα να το αξιοποιήσετε αυτό; Πιθανά και ποτέ με το MT-09, αφού μόλις ανεβείτε στη σέλα του δεν σας αφήνει να αγιάσετε, όμως δείχνει τις δυνατότητες του σασμάν της Yamaha, το όποιο όπως ήδη ξέρετε θα περάσει (ήδη έχει ανακοινωθεί το Tracer 9) σε όλες τις μοτοσυκλέτες τις Yamaha. Μπορεί λοιπόν ψηλά να ανταποκριθεί πλήρως σε σπορ οδήγηση ενώ ταυτόχρονα όταν πηγαίνετε χαλαρά να μην σας καίει τίποτα, δίνοντας το κάτι άλλο και φυσικά ξεχάστε τον συμπλέκτη, όπως τον ξεχάσαμε με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση και εμείς, για την ακρίβεια δεν μας έλειψε πουθενά.
Φρένα πανικού για το 100-0 στα 42,6 μέτρα
Τα φρένα κάνουν την διαφορά, και δεν την κάνουν στην «απλή» επίδοση 100-0, η οποία γίνεται σε ελεγχόμενο χώρο και χρόνο για να σας μετρήσουμε εμείς την απόδοση του συστήματος πέδησης του κάθε μοντέλου, ώστε να ξέρετε. Την διαφορά την κάνει στα πολλά χιλιόμετρα, στα απρόοπτο φρενάρισμα εκεί που δεν προλαβαίνεις να κατεβάσεις ταχύτητες, εκεί αναλαμβάνει το κιβώτιο της Yamaha και μένεις έκπληκτος. Ο τρόπος που κατεβάζει τις ταχύτητες το σασμάν είναι λες και τις κάνει αγωνιζόμενος σε πίστα, επιτρέποντας σου πάντα να φρενάρεις με ασφάλεια ότι και αν συμβεί από τα…. πολλά . Στην πράξη τώρα το σύστημα φρενάρει από τα 100χλμ σε 42,6 μέτρα, χωρίς να μεταφέρει αστάθεια ή την παραμικρή αίσθηση ανασφάλειας στον αναβάτη και αυτό είναι το σημαντικότερο. Για την λειτουργία και τα κατεβάσματα στο φρενάρισμα, περισσότερα στο επόμενο τεύχος του Mototriti.
Οι μετρήσεις επιβεβαιώνουν τις 2 οδηγικές μας επαφές
Το Yamaha MT-09 Y-AMT το είχαμε οδηγήσει στο εξωτερικό, το είχαμε οδηγήσει και στην παρουσίαση στην Ελλάδα, η αίσθηση που μας έδινε ήταν αυτή που μας επιβεβαίωσαν και οι μετρήσεις. Πως είναι εφάμιλλές του χειροκίνητου MT-09 και σε μερικές περιπτώσεις καλύτερες. Το πλεονέκτημα, όπως ήδη είπαμε είναι πως αυτές τις επιδόσεις θα τις πετυχαίνεις πάντα με την βοήθεια του σασμάν, δεν μπορείς να κάνει λάθος αλλαγή, δεν μπορείς να κάνει λάθος στο συμπλέκτη όλα τα κάνει το σασμάν της Yamaha με επιτυχία. Το γεγονός πως κάνει μόνο 600 ευρώ περισσότερα από το χειροκίνητο, πρώτον δεν θεωρούμε ότι θα μείνει τόσο και δεύτερον δεν πιστεύουμε πως κάποιος θα οδηγήσει αυτά τα δύο μοντέλα και δεν θα επιλέξει το αυτόματο. Τόσο κοντά κατάφερε η Yamaha να φέρει την εμπειρία χρήστη. Για τις υπόλοιπες ευκολίες που φέρνει το νέο σασμάν της Yamaha μην χάσετε το επόμενο τεύχος, γιατί αν στις επιδόσεις τα κατάφερε στο θέμα ευχρηστίας το θέμα πάει σε άλλο επίπεδο.