Ραγδαία άνοδος στα τροχαία με εγκατάλειψη κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο

Ραγδαία άνοδος στα τροχαία με εγκατάλειψη κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο

Ανησυχητικό φαινόμενο η εγκατάλειψη θυμάτων τροχαίων
38 περιστατικά το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου
Θύματα κυρίως μοτοσικλετιστές
Το νομοθετικό πλαίσιο είναι ελλιπές

Ανησυχητικό φαινόμενο η εγκατάλειψη θυμάτων τροχαίων

Τα τροχαία με εγκατάλειψη θυμάτων αποτελούν ένα ανησυχητικό φαινόμενο στους ελληνικούς δρόμους αφήνοντας πολλές φορές τους θύτες ατιμώρητους ή με αρκετά ελαφριές ποινές. Η αύξηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αυτών των περιστατικών προκαλεί προβληματισμό τόσο στους πολίτες όσο και στους φορείς οδικής ασφάλειας. Τι προκαλεί την αύξηση αυτή και ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να περιοριστεί το φαινόμενο;
 

38 περιστατικά το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου

Η καταγραφή των περιστατικών για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου 2024 δείχνει μια δραματική αύξηση των τροχαίων με εγκατάλειψη. Από τα 46 περιστατικά που καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους, το δίμηνο αυτό σημειώθηκαν 38 νέα περιστατικά, ανεβάζοντας τον μηνιαίο μέσο όρο από τα 8 στα 19 περιστατικά. Το φαινόμενο έχει εξαπλωθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας, με τα νησιά και τις κατοικημένες περιοχές να πλήττονται ιδιαίτερα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Θύματα κυρίως μοτοσικλετιστές

Στα περισσότερα από τα περιστατικά, τα θύματα είναι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, όπως μοτοσικλετιστές, πεζοί και ποδηλάτες. Από τα 46 θύματα που καταγράφηκαν, οι 25 ήταν μοτοσικλετιστές. Το 90% των δραστών είναι οδηγοί ΙΧ, ενώ ένα μικρό ποσοστό αφορά οδηγούς μοτοσικλετών και ηλεκτρικών πατινιών. Η χαμηλή σύλληψη των δραστών, με μόνο 18 από τους 38 να έχουν εντοπιστεί, δείχνει την ανάγκη για καλύτερη επιτήρηση και αυστηρότερες ποινές.
 

Το νομοθετικό πλαίσιο είναι ελλιπές

Παρά την αύξηση των περιστατικών, δεν έχουν ληφθεί ουσιαστικά νομοθετικά μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Οι προτεινόμενες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) δεν περιλαμβάνουν τροποποιήσεις για την εγκατάλειψη θυμάτων, ενώ το όριο ταχύτητας των 30 km/h σε κατοικημένες περιοχές, που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό σε άλλες χώρες, δεν εφαρμόζεται ακόμα ευρέως στην Ελλάδα. Η υπάρχουσα νομοθεσία που αντιμετωπίζει την εγκατάλειψη ως πλημμέλημα αποτρέπει την απόδοση δικαιοσύνης και δεν λειτουργεί αποτρεπτικά.