Τα τελευταία χρόνια έχει συντελεστεί μια απίστευτη μετάγγιση ποιότητας και τεχνολογικών λύσεων από το αυτοκίνητο στο δίκυκλο, αγγίζοντας ακόμα και τα χαμηλότερα κυβικά, και τις πιο... "ταπεινές" κατηγορίες!
Όταν συνήθως αναφερόμαστε στην υψηλή ποιότητα κατασκευής, όσον αφορά στα δίκυκλα, εννοούμε λεπτομέρειες όπως η καλή συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών, τα αυτοκόλλητα που έχουν καλυφθεί με βερνίκι, η τάπα ρεζερβουάρ αεροπορικού τύπου, το ακριβό δέρμα & η καλή ραφή στη σέλα, κλπ. Όταν μιλάμε για τεχνολογία, αναφερόμαστε σε υλικά κατασκευής, και σε λεπτομέρειες που ανεβάζουν την ποιότητα της καθημερινής συμβίωσης με το δίκυκλο μας.
Τα τελευταία χρόνια, πρωτόγνωρες ποιοτικές λεπτομέρειες προερχόμενες τις περισσότερες φορές από τον κόσμο του αυτοκινήτου αρχίζουν να εισάγονται και στα δίκυκλα. Επιπλέον, καθώς η εποχή της κρίσης ευνοεί τα scooter αλλά και τα οικονομικά δίτροχα, οι νεοτερισμοί περνάνε και σε αυτά, ενώ μερικές φορές κάνουν το ντεμπούτο τους στους 2 τροχούς σε αυτές τις φθηνές κατηγορίες. Για ποιες λεπτομέρειες μιλάμε; Πάρτε για παράδειγμα τους φωτιζόμενους εσωτερικά (backlit) διακόπτες των μικρών KTM Duke (125, 200 και 390). Λεπτομέρεια που δεν υπάρχει σε καμία μοτοσικλέτα, και που προέρχεται από τους φωτιζόμενους διακόπτες της κονσόλας των αυτοκινήτων. Ρίξτε και μια ματιά και στο κοντέρ του νέου Honda PCX 150. Η βελόνα εμφανίζεται στην περιφέρεια του κοντέρ, αφήνοντας ελεύθερο το κέντρο, για μια ψηφιακή οθόνη που οι πληροφορίες της φθάνουν ανεμπόδιστα στα μάτια του αναβάτη! Λεπτομέρεια που προέρχεται και πάλι από τον χώρο του αυτοκινήτου. Για τα full LED (τόσο θέσης όσο και πορείας) φώτα τι έχετε να πείτε; Πρώτα τα απέκτησαν μεγάλες σε κυβισμό status symbol μοτοσικλέτες, και τώρα περνάνε ακόμα και στα scooter 150 κυβικών! Ας προχωρήσουμε όμως και στο νέο Peugeot Metropolis, που είναι το πρώτο scooter που διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό ένδειξη πίεσης των ελαστικών του! Λεπτομέρεια που ξεκίνησε από τα αυτοκίνητα, για να περάσει σε ακριβές τουριστικές μοτοσικλέτες, και τώρα ξαφνικά σε… scooter.
Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα Traction Control (και πάλι προερχόμενο από τα τετράτροχα), που πριν από λίγα χρόνια είδαμε να τοποθετείται για πρώτη φορά σε scooter 350 κυβικών εκατοστών (Piaggio Beverly 350), και που μετά πέρασε σε 2 ακόμη δίκυκλα της ίδιας εταιρείας (Piaggio X-10 και Aprilia SRV 850). Το ABS, ενώ ήταν προνόμιο ακριβών «κουτιών», τώρα βρίσκεται ακόμα και σε scooter των 150 κυβικών εκατοστών -βλέπε Honda SH 150! Όμως και οι χάρτες ανάφλεξης προέρχονται από το χώρο των 4 τροχών, λύση που έφτασε μέχρι και τα μικρά scooter (βλ. Aprilia Scarabeo 200). Και το Idle Stop άγγιξε τα δίκυκλα πόλης, με πρώτα παραδείγματα τα PCX 125&150 και το SH 150 της Honda. Δείτε και τις ενδείξεις κατανάλωσης (στιγμιαία και μέση) στα 125-150 κυβικά (Honda PCX 150, KTM τα μικρά Duke, Yamaha MT-125), τα trip computer, αλλά και το κουμπί στο τιμόνι από το οποίο αλλάζουν οι ενδείξεις στα Yamaha YZF-R125 & MT-125!
Εν ολίγοις μιλάμε για ένα πραγματικό χείμαρρο τεχνολογίας και νέου τύπου ποιότητας που κατακλύζει το χώρο μας, προερχόμενος από τον χώρο του αυτοκινήτου. Χρωστάμε λοιπόν ένα ευχαριστώ στο αυτοκίνητο, για την ευπρόσδεκτη αυτή μετάγγιση λαχταριστών λεπτομερειών, ενώ παρακολουθούμε από κοντά τους τετράτροχους, καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιούν σήμερα, αύριο θα είναι μαζί μας, και στα δίκυκλα.