Cruisym: Με διαφορά ο μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος του συγκριτικού, στα 78 λίτρα.

XMAX: 66 λίτρα για το μοντέλο της Yamaha που έρχεται δεύτερο στην μέτρηση με σαφή διαφορά.

Forza: Στα 63 λίτρα, το μοντέλο της Honda παίρνει χάλκινο μετάλλιο στην σύγκριση χώρων.

X-Town: Με 60 λίτρα, το μοντέλο της KYMCO έχει το μικρότερο ποσοτικά χώρο, διόλου αμελητέο ωστόσο.

Τα GT Scooter φημίζονται για την άνεση που προσφέρουν σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα του X-Town, αγκαλιάζει το σώμα και είναι η πιο άνετη ανάμεσα στις τέσσερις.

Τα GT Scooter φημίζονται για την άνεση που προσφέρουν σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα του X-Town, αγκαλιάζει το σώμα και είναι η πιο άνετη ανάμεσα στις τέσσερις.

Τα GT Scooter φημίζονται για την άνεση που προσφέρουν σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα του X-Town, αγκαλιάζει το σώμα και είναι η πιο άνετη ανάμεσα στις τέσσερις.

Τα GT Scooter φημίζονται για την άνεση που προσφέρουν σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα του X-Town, αγκαλιάζει το σώμα και είναι η πιο άνετη ανάμεσα στις τέσσερις.

Aνεση - Εργονομία

Τα GT Scooter είναι κατάλληλα εξοπλισμένα, ώστε να γεμίζουν με ευχρηστία και άνεση την καθημερινότητα τόσο του αναβάτη όσο και του συνεπιβάτη του. Και μιλώντας για άνεση, το σημαντικότερα κριτήρια αφορούν τον διαθέσιμο χώρο αλλά και τις ευκολίες που έχει στη διάθεση του ο οδηγός. Και στους τέσσερις εκπροσώπους, ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, αφού έχουν και την επιλογή της κεκλιμένης πλατφόρμας που φέρνει τα πέλματα σε πιο αμβλεία και ξεκούραστη γωνία. Δεν θα προβληματίσουν ούτε με τα πόδια σε κάθετη θέση, με τα γόνατα να έχουν επαρκή απόσταση από το τιμόνι, χωρίς να βρίσκουν στα τέρμα κοψίματα δεξιά και αριστερά. Οι διαφοροποιήσεις ξεκινούν στο τμήμα της σέλας και τον χώρο αποθήκευσης κάτω από αυτή. Τα X-Town και Cruisym έχουν τη χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, στα 760 χιλιοστά, δίνοντας εύκολη πρόσβαση σε αυτό, όμως το αφρώδες υλικό στο Cruisym θα επιφέρει γρηγορότερα την ανάγκη για ξεμούδιασμα, την ώρα που στο X-Town νιώθεις τη σέλα να σε αγκαλιάζει, όντας η πιο άνετη ανάμεσα στα τέσσερα μοντέλα. Από κοντά και το XMAX με το Forza, που προσφέρουν με τη σειρά τους ξεκούραστες βόλτες, με τη σέλα του ΧΜΑΧ να προηγείται ελαφρώς τόσο σε αίσθηση όσο και σε ύψος. 795 χιλιοστά, έναντι 780 του Forza. Ο συνεπιβάτης θα αισθανθεί άνετα και στα τέσσερα μοντέλα, αλλά το X-Town δείχνει να προηγείται, απόρροια της μαλακής σέλας. 

Ας περάσουμε και στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Για να μπορέσουμε να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα, μετρήσαμε, για πρώτη φορά στα Ελληνικά δεδομένα, τα διαθέσιμα λίτρα χωρητικότητας, ώστε να έχουμε μια σαφή εικόνα, εξαιτίας των χωροταξικών διαφορών και του εκμεταλλεύσιμου χώρου σε κάθε ένα από τα scooter. Η έμπνευση της δοκιμής ήρθε από τον Μόγγολο αυτοκράτορα Ταμερλάνο! Αυτός, είχε μια τεράστια μπανιέρα γεμάτη με ένα φρουτοχυμό που έμοιαζε με αίμα και πριν από την μάχη έδινε σε κάθε στρατιώτη του να πιει από μια «τζούρα». Το ίδιο έκανε και όταν επέστρεφαν. Ανάλογα λοιπόν με τους πόντους που είχε κατέβει η στάθμη του χυμού στην μπανιέρα, υπολόγιζε πόσους στρατιώτες του έχασε στη μάχη. 

Η μέθοδος «Ταμερλάνος» που χρησιμοποιούμε στο MotoΤρίτη για την μέτρηση του αποθηκευτικού χώρου, βασίζεται στην σταθερή χωρητικότητα ενός ογκομετρητή ο οποίος είναι γεμάτος με ειδικό υλικό. Από αυτόν τον ογκομετρητή αντλούμε την ανάλογη ποσότητα υλικού ώστε να γεμίσουμε το διαθέσιμο χώρο. Η ποσότητα του υλικού που λείπει μας «δίνει» τα κυβικά μέτρα  ή λίτρα (1 dm3= 1 lt). Ως εκ τούτου, το Cruisym αναδεικνύεται πρώτο, με 78 λίτρα χωρητικότητας. ΧΜΑΧ και Forza έχουν ελάχιστη διαφορά, με 66 και 63 λίτρα χωρητικότητας, αντίστοιχα. Από κοντά και το X-Town με χωρητικότητα 60 λίτρων. Και ενώ στα πρώτα τρία μοντέλα θα χωρέσουν δύο full face κράνη, στην περίπτωση του Kymco το δεύτερο κράνος θα είναι jet ή σπαστό μικρού μεγέθους. Στα XMAX, x-Town και Cruisym θα βρείτε και φωτάκι υποδοχής στο άνοιγμα της σέλας, ενώ στο Forza απουσιάζει, πράγμα που δυσκολεύει την αποθήκευση σε σκοτεινές συνθήκες. 

Στον εξτρά χώρο αποθήκευσης στην ποδιά, τα τέσσερα μοντέλα ακολουθούν διαφορετικά βήματα. Το ΧΜΑΧ είναι το μόνο με δύο ντουλαπάκια τα οποία κλειδώνουν ηλεκτρομαγνητικά. Το Forza έχει ένα ντουλαπάκι αλλά έχει αρκετό βάθος, χωράει μπουκάλι νερό, και έχει επίσης ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα. X-Town και Cruisym διαθέτουν από ένα ντουλαπάκι το οποίο δεν κλειδώνει σε κανένα από τα δύο μοντέλα. Όλα τα scooter δίνουν την δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών συσκευών μέσω υποδοχών είτε 12V είτε USB, με το Cruisym να είναι το μοναδικό που διαθέτει και τις δύο επιλογές. Για την προστασία από τον αέρα όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, έχουν επιστρατευτεί μεγάλοι ανεμοθώρακες. Μπορούν μάλιστα να ρυθμιστούν, στο ΧΜΑΧ με εύρος 50 χιλιοστών,  ή στο Cruisym  σε 2 θέσεις, με τη χρήση ειδικού κλειδιού. 
Αποκορύφωμα ο ηλεκτρικός ανεμοθώρακας του Forza, ο οποίος ελέγχεται μέσω ενός διακόπτη και έχει δυνατότητα ρύθμισης 140 χιλιοστών από το ελάχιστο έως το άνω μέγιστο σημείο του. Στο X-Town δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερεί ελάχιστα σε προστασία. 

Οι πίνακες οργάνων των τεσσάρων ανταγωνιστών έχουν πανομοιότυπη σχεδίαση, αφού ακολουθούν την κλασική διάταξη με αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο, με μια ενδιάμεση ψηφιακή οθόνη να απεικονίζει τις υπόλοιπες ενδείξεις. Την ευκολία στην καθημερινότητα του αναβάτη ολοκληρώνει το σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί που συναντάμε στα ΧΜΑΧ και Forza. Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ο αναβάτης εκτός από την ανάφλεξη, διαχειρίζεται και το άνοιγμα της σέλας και της τάπας πλήρωσης του ρεζερβουάρ. Από την άλλη, ο μαγνητικός διακόπτης των Cruisym και X-Town,  εκτός από τις διάφορες λειτουργίες που επιτελεί, ασφαλίζει επαρκώς την κλειδαριά. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Moto Traffic ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ - ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA